    From: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Czy ten kabel zasilający zda się do tego komputera?
    Date: Fri, 22 Apr 2011 23:51:38 +0200

    Dnia 21-04-2011 o 21:14:26 GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał(a):

    > Jeśli kupiła komputer jako zestaw - zażądać kabla od sprzedawcy.

    No więc pytam jeszcze raz. Upominasz się o kabel u sprzedawcy, a
    sprzedawca twierdzi, że się nie należy. Co dalej?

    > Tak czy inaczej, sprzedawca się nie popisał. Ale to jeszcze nie powód,
    > żeby nazywać go naciągaczem.

    Jeżeli sprzedawca się nie popisał powinien czym prędzej naprawić swój
    błąd. Inaczej, jego powody postępowania nie są znane i może być
    naciągaczem. Wtedy, to jeszcze nie powód, aby nazywać go "dupa".

    > i od razu sprawę zgłaszać Rzecznikowi Konsumentów.
    > Zawsze lepiej spróbować załatwić sprawę polubownie niż od razu wyciągać
    > armaty.

    Chciałbym Ciebie uspokoić - Rzecznik Praw Konsumenta, to nie jest
    prokurator. Jest to taka miła Pani (przynajmniej w moim mieście) która
    ma bardzo duże pojęcie o prawach konsumentów (w przeciwieństwie do
    samych konsumentów) i chętnie służy pomocą. Pomoc nie polega na
    kierowaniu sprawy do sądu, ale na informacji, czy rację mam ja, czy
    sprzedawca.
    Jeżeli to pierwsze, to w większości przypadków wystarczy jeden telefon
    do sprzedawcy i sprawę mamy załatwioną jak najbardziej polubownie.

    Miłych i pogodnych Świąt życzę.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail