    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy taki obraz jest normalny? ekranowy - OT
    Date: Mon, 1 Jun 2009 14:25:09 +0200

    On 2009-05-29 00:27:05 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Dla mnie to i tak w większości przypadków bez znaczenia, sam sobie
    > mógłbym porozkręcać jak coś, a i to byłoby potrzebne jedynie w wypadku
    > serwisu, na który liczyć z góry nie można, bo komputer się kupuje do
    > używania, a nie bujania się w serwis.

    Wiesz, w tzw. cywilizowanych krajach, takie operacje jak wymiana
    baterii czy czegoś tam w Jabolach zajmują często 2-3 dni. Z kurierami w
    obie strony. Tu niestety kłania się kultura biznesowa baj Bolanda.

    > Ależ tak Ci nie pisałem - jedyne co to, że to komputery jak inne tego
    > segmentu. Czasem zdarzy się trefny i nie ma tu odstępstwa. Samo
    > jabłuszko nie leczy wszelkich problemów.

    Nigdy nie twierdziłem że jest inaczej. Natomiast między bajki można
    włożyć opowieści o ponadprzeciętnej awaryjności Jaboli i to
    potwierdzaja nie ilość wyników z Gugla na zapytanie o awaryjność, tylko
    obserwacje z życia.

    > Co do plotoróbstwa to asus eee - Ci mają rzesze fanów i nie bez
    > przyczyny - świetne wsparcie dla linuksa, wiele fajnych dodatków, no i
    > solidny komputer - są całe fora poświęcone tej serii.

    No właśnie - jedna linia produkowana od niedawna wzbudziła emocje,
    jakie firma z Coupertino wzbudza od wielu, wielu lat _większością_
    swoich produktów. Jedni nazwą to sekciarstwem, inni tworzeniem sprzętu
    o wyjątkowym zestawieniu cech.

    > Równie dobrze możesz wpisać "platynowy sklep sony" i zdziwić się cenami
    > i marną obsługą klienta. W skrócie ciągle jest drogo i mały wybór.
    > Niestety taka cena małej popularności.

    No to zdecyduj się, chcesz pomacać i kupić od ręki w salonie z uniżoną
    obsługą (a więc i za salon i za obsługę musisz de facto zapłacić), czy
    tanio? BTW - jeszcze niedawno wciąż całkiem sensownie kasowo wychodziły
    zakupy za naszą zachodnią granicą.

    > Właśnie potwierdzasz to co napisałem. Po prostu komputer/system jest
    > mniej popularny i czasem trzeba kombinować. To jest fakt i jakkolwiek
    > by Cię bolało to tak jest i tego nie zmienisz. Mi to by raczej nie
    > przeszkadzało i dałbym sobie radę, ale często masz specyficzne
    > aplikacje do czegoś i ich nie przeskoczysz.

    Pamiętasz co pisałem o wygodnej wirtualizacji?

    > Widzisz, ktoś kto gra pewnie nie byłby szczęśliwy. Wtedy pewnie do gier
    > sobie i tak windę postawi. Jak kto i co lubi :)

    Ktoś, kto dużo gra, raczej wogóle nie będzie rozpatrywał Maka. Nie ten target.

    > Taki np bibble czy skype.

    Bibbla nie używam, ale z tego co widzę jest w tej samej wersji co na
    Windę. Skype ma opóźnienia, ale ja tam zawsze wolałem wersję stabilnie
    działającą od poprostu "nowszej" ;-)
    No i żadnego z powyższych nie nazwałbym "główną aplikacją" :-P

    > j.w.

    No więc czym się różni Bibble 4.10.1 na Maka od tego na Windę?

    > no wiesz :)

    Sprawdzone w praktyce. No i poniekąd bardzo wygodne jest ratowanie
    zwalonego juzka w tym systemie - zakłada się nowego, ze starego wyciągą
    co potrzebne i go kasuje. Pomaga na 90% sytuacji, gdy ambitnemu
    luzerowi uda się już coś zepsuć. Trwa - z 15 minut.

    > Toshiby dla mnie nie były nigdy jakimś specjalnie wyróżniającym się
    > sprzętem pod każdym względem. Niezależnie jednak od marki są komputery
    > słabe i szybkie.

    Tu nie chodzi o konkretną markę, chodzi o firmowy sprzęt, nie tak znów
    stary, ktory wybitnie klęka pod nowymi błyskotkami z Redmont. W
    Jabolach nastarszy sprzęt okręślony jako kompatybilny chodzi naprawdę
    znośnie (nie licząc pierwszych powiedzmy 2 wersji OS X, gdzie na takich
    najczęściej po prostu dawało się odpalić).

    > Co do nalepek o vista ready to był wielki skandal o tym, że zaniżano
    > wymagania byle tylko sprzedać sprzęt. Microsoft ma płacić jakieś
    > okrutnie wielkie odszkodowania za to. Może akurat trafiłeś.
    > Porównanie mogłoby mieć sens jak byś miał sprzęt podobnej klasy.

    Wiesz, ta Toshiba jest parę lat młodsza od mojego osobistego
    PowerBooka, na którym ostatni OS X hula aż miło. Pewnie z kolejnym już
    nie będzie tak słodko, gdyż Apple raczej oleje wsparcie dla PPC, to i
    przyjdzie czas na zmianę, na coś nowszego.
    Aż zerknąłem do netu - mój model PB wyszedł wiosną 2004. Toshiba to
    model z końca 2007. Na obu można powiedzieć najnowsze systemy
    konkurencyjnych firm. No dobra, na Toshibie był, bo nie szło z nim
    wytrzymać i zastąpił go XPek.

    > Nie ironizuj.

    No co ja Ci poradzę, że używasz takich argumentów, na które się samo nasuwa.

    > Żelkowe okienka w compizie też nie przeszkadzają, ile to razy
    > przesuwasz okna? Ile to zajmuje czasu?
    > A jednak potrafi to zdenerwować.

    Nie wiem, ja jak przesuwam okna z glutożelkami, cieniami itepe, to
    dzieje się to w czasie rzeczywistym.

    > Widzisz, te animacje to kwestia gustu. Osobiście wyłączam pierwsze co
    > to bajerowane menu, cienie spod myszy czy plaskatość okienek. Tak mi po
    > prostu wygodniej.

    No to na OS X sobie nie powyłączasz bez ostrego dłubania w powłokach
    systemu. Zresztą nie ma takiej potrzeby, to wszystko jest ładnie
    zrzucone do obsługi przez kartę graficzną.

    de Fresz