-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-
stuttgart.de!news.belwue.de!news.tu-darmstadt.de!newsfeed.freenet.de!feeder.new
s-service.com!postnews.google.com!y17g2000yqd.googlegroups.com!not-for-mail
From: Jackare <j...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Date: Mon, 5 Apr 2010 13:21:25 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 66
Message-ID: <c...@y...googlegroups.com>
References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl>
<1...@g...googlegroups.com>
<1...@o...org.pl>
<6...@3...googlegroups.com>
<12x2gc0kznoxr$.dlg@oldfield.org.pl>
NNTP-Posting-Host: 89.73.80.3
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1270498885 30478 127.0.0.1 (5 Apr 2010 20:21:25 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Apr 2010 20:21:25 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: y17g2000yqd.googlegroups.com; posting-host=89.73.80.3;
posting-account=owSyOgoAAAB7KK8IaEDTSt_qfaeN3g7s
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR
2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30618),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270337
[ ukryj nagłówki ]On 4 Kwi, 15:52, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
wrote:
> Ona jest odśrodkowa i zapewniam Cię, zaróno tłoczy jak i zasysa.
>
Pod warunkiem że jest zalana cieczą. Sama na sucho cieczy nie zassie,
co w bardzo wielu przypadkach w łodzi będzie problemem i potencjalną
poważną przyczyną uszkodzeń silnika.
>
>
> > układzie chłodzenia silnika w łodzi, gdy silnik nie pracuje - woda
> > spłynie z układu,
>
> Mhm. A powietrze którędy wejdzie?
>
Ale czytałeś co pisałem wcześniej, miedzy innymi na temat wydechu ? Np
z pojemności kolektora wydechowego który w łodzi jest zazwyczaj
większy niż w samochodzie. Jeżeli po zatrzymaniu silnka będzie otwarty
przynajmniej jeden zawór wydechowy powietrze ma absolutnie wolną
drogę . To nie samochód - tutaj "zbiornik" cieczy chłodzącej jest
sporo niżej pod silnikiem. Łódź nawet stojąca na wodzie jest cały czas
w ruchu - idelane warunki by woda spłynęła i układ wypełnił się
powietrzem.
>
> OK, a teraz się zastanów, co się dzieje w aucie po wyłączeniu i czemu jakoś
> nie wrze ;)
>
i znowu nie czytałeś tego co napisałem. Powtórzę: silnik w łodzi a już
na pewno w motorówce do szybkiego pływania w 90% swego żywota pracuje
w dwóch stanach: wolne obroty i PEŁNE OBROTY. Absloutnie nie ma
porównania do warunków pracy w samochodzie gdzie większość życia
pracuje na srednim zakresie obrotów. W łodzi jest to tylko zakres
przejściowy, najmniej używany. Silnik na pełnych obrotach jest
termicznie trochę inaczej obciążony niż na obrotach średnich czy
niskich.
To co napisałem nie wynika z teoretyzowania tylko z kilkunastoletniej
praktyki na wodzie, grzebania w wielu motorówkach z czego znakomita
większość posiadała zaadaptowane silniki samochodowe. Takie np
smallblocki grzały się jak wariaty i konieczne było przestudzenie
silnika na wolnych obrotach. W nieco inteligentniejszych łodziach
wyposażonych w jakąś elektronikę po takim wyłączeniu silnika po
grzaniu na pełnych obrotach termik długo nie pozwalał załączyć silnika
(tu nawiązanie do spływania wody z układu), stąd praktyka ostudzania
silników na wolnych obrotach a potem pompa elektryczna pompująca wodę
stosowana w prostym celu - ograniczyć zużycie paliwa bo te silniczki
potrafią "wypić"
W silniku w samochodzie masz układ otwarty ze zbiornikiem
wyrównawczym. Samo to jest jakąś stabilizacją termiczno -
ciśnieniową.Chłodziwo nie wrze bo to zazwyczaj jakieś glikole a nie
woda, obciążenia termiczne są całkiem inne, chłodziwo może przechodzić
obiegiem termosfonowym przez chłodnicę a jako zabezpieczeni może
załćzać się wentylator chłodznicy. W łodzi jest woda które może się
zagotować i natychmiast na skutek wzrostu ciśnienia i położenia
silnika względem zbiornika wodnego może odpłynąć z silnika.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.04.10 22:39 Jackare
- 05.04.10 22:41 J.F.
- 05.04.10 22:50 Jackare
- 05.04.10 22:51 Robert Rędziak
- 05.04.10 23:12 RadekNet
- 05.04.10 23:47 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 05.04.10 23:52 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 06.04.10 00:01 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 06.04.10 00:36 Krzysiek Kielczewski
- 06.04.10 01:15 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 06.04.10 09:53 RadekNet
- 06.04.10 10:56 Krzysiek Kielczewski
- 06.04.10 11:20 RadekNet
- 06.04.10 12:05 Jackare
- 06.04.10 13:40 KJ Siła Słów
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze