eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-
    stuttgart.de!news.belwue.de!news.tu-darmstadt.de!newsfeed.freenet.de!feeder.new
    s-service.com!postnews.google.com!y17g2000yqd.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Jackare <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Date: Mon, 5 Apr 2010 13:21:25 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 66
    Message-ID: <c...@y...googlegroups.com>
    References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl>
    <1...@g...googlegroups.com>
    <1...@o...org.pl>
    <6...@3...googlegroups.com>
    <12x2gc0kznoxr$.dlg@oldfield.org.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89.73.80.3
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1270498885 30478 127.0.0.1 (5 Apr 2010 20:21:25 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Apr 2010 20:21:25 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: y17g2000yqd.googlegroups.com; posting-host=89.73.80.3;
    posting-account=owSyOgoAAAB7KK8IaEDTSt_qfaeN3g7s
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR
    2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30618),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270337
    [ ukryj nagłówki ]

    On 4 Kwi, 15:52, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
    > Ona jest odśrodkowa i zapewniam Cię, zaróno tłoczy jak i zasysa.
    >
    Pod warunkiem że jest zalana cieczą. Sama na sucho cieczy nie zassie,
    co w bardzo wielu przypadkach w łodzi będzie problemem i potencjalną
    poważną przyczyną uszkodzeń silnika.
    >
    >
    > > układzie chłodzenia silnika w łodzi, gdy silnik nie pracuje - woda
    > > spłynie z układu,
    >
    > Mhm. A powietrze którędy wejdzie?
    >
    Ale czytałeś co pisałem wcześniej, miedzy innymi na temat wydechu ? Np
    z pojemności kolektora wydechowego który w łodzi jest zazwyczaj
    większy niż w samochodzie. Jeżeli po zatrzymaniu silnka będzie otwarty
    przynajmniej jeden zawór wydechowy powietrze ma absolutnie wolną
    drogę . To nie samochód - tutaj "zbiornik" cieczy chłodzącej jest
    sporo niżej pod silnikiem. Łódź nawet stojąca na wodzie jest cały czas
    w ruchu - idelane warunki by woda spłynęła i układ wypełnił się
    powietrzem.

    >
    > OK, a teraz się zastanów, co się dzieje w aucie po wyłączeniu i czemu jakoś
    > nie wrze ;)
    >
    i znowu nie czytałeś tego co napisałem. Powtórzę: silnik w łodzi a już
    na pewno w motorówce do szybkiego pływania w 90% swego żywota pracuje
    w dwóch stanach: wolne obroty i PEŁNE OBROTY. Absloutnie nie ma
    porównania do warunków pracy w samochodzie gdzie większość życia
    pracuje na srednim zakresie obrotów. W łodzi jest to tylko zakres
    przejściowy, najmniej używany. Silnik na pełnych obrotach jest
    termicznie trochę inaczej obciążony niż na obrotach średnich czy
    niskich.
    To co napisałem nie wynika z teoretyzowania tylko z kilkunastoletniej
    praktyki na wodzie, grzebania w wielu motorówkach z czego znakomita
    większość posiadała zaadaptowane silniki samochodowe. Takie np
    smallblocki grzały się jak wariaty i konieczne było przestudzenie
    silnika na wolnych obrotach. W nieco inteligentniejszych łodziach
    wyposażonych w jakąś elektronikę po takim wyłączeniu silnika po
    grzaniu na pełnych obrotach termik długo nie pozwalał załączyć silnika
    (tu nawiązanie do spływania wody z układu), stąd praktyka ostudzania
    silników na wolnych obrotach a potem pompa elektryczna pompująca wodę
    stosowana w prostym celu - ograniczyć zużycie paliwa bo te silniczki
    potrafią "wypić"
    W silniku w samochodzie masz układ otwarty ze zbiornikiem
    wyrównawczym. Samo to jest jakąś stabilizacją termiczno -
    ciśnieniową.Chłodziwo nie wrze bo to zazwyczaj jakieś glikole a nie
    woda, obciążenia termiczne są całkiem inne, chłodziwo może przechodzić
    obiegiem termosfonowym przez chłodnicę a jako zabezpieczeni może
    załćzać się wentylator chłodznicy. W łodzi jest woda które może się
    zagotować i natychmiast na skutek wzrostu ciśnienia i położenia
    silnika względem zbiornika wodnego może odpłynąć z silnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: