eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? › Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
  • Data: 2010-04-05 22:21:25
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Jackare <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 4 Kwi, 15:52, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
    > Ona jest odśrodkowa i zapewniam Cię, zaróno tłoczy jak i zasysa.
    >
    Pod warunkiem że jest zalana cieczą. Sama na sucho cieczy nie zassie,
    co w bardzo wielu przypadkach w łodzi będzie problemem i potencjalną
    poważną przyczyną uszkodzeń silnika.
    >
    >
    > > układzie chłodzenia silnika w łodzi, gdy silnik nie pracuje - woda
    > > spłynie z układu,
    >
    > Mhm. A powietrze którędy wejdzie?
    >
    Ale czytałeś co pisałem wcześniej, miedzy innymi na temat wydechu ? Np
    z pojemności kolektora wydechowego który w łodzi jest zazwyczaj
    większy niż w samochodzie. Jeżeli po zatrzymaniu silnka będzie otwarty
    przynajmniej jeden zawór wydechowy powietrze ma absolutnie wolną
    drogę . To nie samochód - tutaj "zbiornik" cieczy chłodzącej jest
    sporo niżej pod silnikiem. Łódź nawet stojąca na wodzie jest cały czas
    w ruchu - idelane warunki by woda spłynęła i układ wypełnił się
    powietrzem.

    >
    > OK, a teraz się zastanów, co się dzieje w aucie po wyłączeniu i czemu jakoś
    > nie wrze ;)
    >
    i znowu nie czytałeś tego co napisałem. Powtórzę: silnik w łodzi a już
    na pewno w motorówce do szybkiego pływania w 90% swego żywota pracuje
    w dwóch stanach: wolne obroty i PEŁNE OBROTY. Absloutnie nie ma
    porównania do warunków pracy w samochodzie gdzie większość życia
    pracuje na srednim zakresie obrotów. W łodzi jest to tylko zakres
    przejściowy, najmniej używany. Silnik na pełnych obrotach jest
    termicznie trochę inaczej obciążony niż na obrotach średnich czy
    niskich.
    To co napisałem nie wynika z teoretyzowania tylko z kilkunastoletniej
    praktyki na wodzie, grzebania w wielu motorówkach z czego znakomita
    większość posiadała zaadaptowane silniki samochodowe. Takie np
    smallblocki grzały się jak wariaty i konieczne było przestudzenie
    silnika na wolnych obrotach. W nieco inteligentniejszych łodziach
    wyposażonych w jakąś elektronikę po takim wyłączeniu silnika po
    grzaniu na pełnych obrotach termik długo nie pozwalał załączyć silnika
    (tu nawiązanie do spływania wody z układu), stąd praktyka ostudzania
    silników na wolnych obrotach a potem pompa elektryczna pompująca wodę
    stosowana w prostym celu - ograniczyć zużycie paliwa bo te silniczki
    potrafią "wypić"
    W silniku w samochodzie masz układ otwarty ze zbiornikiem
    wyrównawczym. Samo to jest jakąś stabilizacją termiczno -
    ciśnieniową.Chłodziwo nie wrze bo to zazwyczaj jakieś glikole a nie
    woda, obciążenia termiczne są całkiem inne, chłodziwo może przechodzić
    obiegiem termosfonowym przez chłodnicę a jako zabezpieczeni może
    załćzać się wentylator chłodznicy. W łodzi jest woda które może się
    zagotować i natychmiast na skutek wzrostu ciśnienia i położenia
    silnika względem zbiornika wodnego może odpłynąć z silnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: