eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news-out1.kab
    elfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.nl!198.186.194.249.MISMATC
    H!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!postnews.google.com!35g2000yqm.go
    oglegroups.com!not-for-mail
    From: Jackare <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Date: Fri, 2 Apr 2010 14:08:08 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 47
    Message-ID: <6...@3...googlegroups.com>
    References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl>
    <1...@g...googlegroups.com>
    <1...@o...org.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89.73.80.3
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1270242489 12174 127.0.0.1 (2 Apr 2010 21:08:09 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Apr 2010 21:08:09 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: 35g2000yqm.googlegroups.com; posting-host=89.73.80.3;
    posting-account=owSyOgoAAAB7KK8IaEDTSt_qfaeN3g7s
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR
    2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30618),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2269505
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2 Kwi, 22:42, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
    > Dnia Fri, 2 Apr 2010 13:01:04 -0700 (PDT), Jackare napisał(a):
    >
    > > wykonaniu nowych kolektorów wydechowych z wyprowadzeniem w górę (ponad
    > > głowicę), wylot wydechu kieruje się do wody pod linię zanurzenia
    > > łodzi, najlepiej na rufie - nie pod dno. Podwyższenie kolektorów ma na
    > > celu zapobieganie wlaniu się wody przy zwalnianiu łodzi lub podczas
    > > pływania na rewersie
    >
    > Niekiedy wystarcza odwrócenie istniejących.

    Nie spotkałem się z czymś takim, ale za to można istniejące pozostawić
    i za nimi dać takie odwrócone U z rury, i za nim puścić wszystkie
    wyloty wody itd o czym pisałem z tym że raczej dąży się do tego aby
    kolektor w łodzi był tak zbudowany by miał spadek w kierunku wylotu.
    >
    > > przewidujemy wyposażenie łodzi w przekładnię przód - luz- rewers
    > > należy wyposażyć ją w pompe która zapewni wodę do chłodzenia w trakcie
    > > pracy na luzie. Jest to zazwyczaj prosta mechaniczna pompa napędzana
    > > pskiem klinowym. Dobrze jest przed taką pompą dać zwyły odstojnik
    > > sitakowy z mozliwością czyszczenia.
    >
    > Hm... A pompa wody silnika nie wystarczy?
    >
    raczej nie bo to nie jest pompa ssąco-tłocząca tylko obiegowa. Ona
    wymusza tylko cyrkulację medium chłodzącego ale nie powoduje
    powstawania jakichś ciśnień i podciśnień w układzie. Przy otwartym
    układzie chłodzenia silnika w łodzi, gdy silnik nie pracuje - woda
    spłynie z układu, także w czasie pracy na postoju musi być coś co tą
    wodę będzie podawać. Dobrze byłoby mieć też pompę elektryczną która po
    wyłączeniu silnika po intensywnej pracy przepompowałaby jeszcze przez
    silnik wodę chłodzącą przez minutę lub dwie, w przeciwnym przypadku
    warto zostawić silnik na minutę dwie na wolnych obrotach aby w silniku
    nie została gorąca woda która po jego wyłączeniu zacznie wrzeć.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: