  • 41. Data: 2009-03-17 14:05:52
    Temat: Re: Czy sie oplaca wymienic aparat?
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:729h4mFoschmU1@mid.uni-berlin.de...
    > Dziekuje za wasze cenne opinie.Kiedy porownalem zdjecia z obydwu
    > aparatow ,faktycznie niczym sie nie roznia,moze nawet z a40 da sie
    > wiecej wykrzesac(dla znawcow)
    > Sklaniam sie ku opcji -dozbierac i kupic lustrzanke, tym bardziej ze
    > pociaga mnie fotografia od zawsze-nie mam tylko czasu sie za to
    > zabrac.Kupno a4o w tamtych czasach to byla wlasnie chec robienia cos
    > wiecej. Prosze wiec teraz o propozycje na co konkretnie powinienem
    > zbierac-prosze o konkretne modele w umiarkowanych cenach abym mogl
    > sobie na ich temat troche poczytac

    A to zaskoczenie... Z kompakta na lustrzankę? Też mnie kiedyś kusiło, ale
    wziąłem pod uwagę to, że moi koledzy którzy kupili lustrzanki zwykle
    korzystają z auto :) gdyż uważają, że takie fotki im najlepiej wychodzą
    hihihii.
    Spoko, więc, przemyśl to Krzysztofie, do jakich celów chcesz mieć aparat,
    bo diametralnie zmieniłeś stanowisko. Poza tym największa zaleta kompatów
    wg mnie to ich mały rozmiar i wygoda zabierania wszędzie z sobą :)
    Czy pierwsze kroki do lustrzanki to nie kompakt z manualem? Pozdrowionka

  • 42. Data: 2009-03-17 14:09:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysztof napisał(a):

    [...]

    Wiesz co to jest "głębia ostrości" i "bokeh"? Jeśli tak, to chyba czas
    najwyższy na zmianę aparatu na lustro ;) Jeśli nie i zupełnie Ciebie to
    nie interesuje to być może warto zmienić aparat na jakiś trochę lepszy,
    z ruchomym ekranikiem i kilkoma udogodnieniami dla fotografującego.

    Jeśli jesteś zadowolonym użytkownikiem Canona A40 to naturalnym wyborem
    powinien być jakiś S3 albo S5 albo SX10 IS etc. Tudzież kupić sobie
    używanego S2 IS za 400 zł poużywać przez pół roku a potem sprzedać za
    350 ;)

    j.

    --
    "Analfabeta nigdy nie robi błędów ortograficznych"
    (o czym wyczytałem w "Przekroju", cytat z pamięci).

  • 43. Data: 2009-03-17 14:11:38
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Adax napisał(a):
> [...]
    > Czy pierwsze kroki do lustrzanki to nie kompakt z manualem? Pozdrowionka

    Nie, pierwsze kroki do lustrzanki to najtańsza lustrzanka (na dzień
    dzisiejszy najtańszy będzie analog), np Zenit. Daje lepsze pojęcie o
    ciężarze, wymiarach, hałasie.

    --
    Mirek

  • 44. Data: 2009-03-17 14:29:51
    Od: darkelf <d...@d...darkelf>

    Krzysztof pisze:
    > Mam juz od wielu lat 2 MP canon a40 ktory jest ciagle sprawny.Czy oplaca
    > sie amatorowi,ktory pstryka tylko od czasu do

    Wiedziałem, że dostaniesz głupie odpowiedzi, ale aż do końca nie byłem
    pewien, czy ktoś Ci nie zaproponuje lustrzanki - i jednak zaproponował.

    Wymiana kompaktu się opłaca, ale musisz być przekonany, że ten nowy
    będzie Ci odpowiadał, inaczej będziesz wracał do starego, bo będzie Ci
    się wydawał wygodniejszy.

    Tu masz zdjęcia zrobione Twoim aparatem:
    http://www.flickr.com/cameras/canon/powershot_a40/
    Analogicznie warto porównać zdjęcia zrobione czymś nowszym.

    Opinii onanistów sprzętowych nie czytaj, bo niczego sensownego się nie
    dowiesz, oni nie robią zdjęć, tylko podniecają się obiektywami i
    pstrykają tablice testowe.

  • 45. Data: 2009-03-17 14:32:36
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd darkelf napisał(a):

    > Tu masz zdjęcia zrobione Twoim aparatem:

    Zdjęcia zrobione swoim aparatem, to Krzysztof ma chyba u siebie na
    dysku. :) Więc nie musi szukać po sieci przykładów. ;)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 46. Data: 2009-03-17 14:33:36
    Od: darkelf <d...@d...darkelf>

    bakulik at work pisze:

    > Zdjęcia zrobione swoim aparatem, to Krzysztof ma chyba u siebie na
    > dysku. :) Więc nie musi szukać po sieci przykładów. ;)

    Ale może popatrzeć na zaprezentowane w ten sposób innym aparatem i porównać.

  • 47. Data: 2009-03-17 14:35:59
    Od: j...@a...at

    On 17 Mrz., 14:39, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Możesz rozwinąć?
    >
    > --
    > Mirek

    qurde nie bardzo mi sie chce pisac dlugi post.

    pytanie co lepsze ? :

    malo duzych pixeli
    czy duzo malych pixeli

    rozwijajac moznaby napisac prace doktorska - ale nie zamierzam.

    przemnoz liczbe PX przez powierzchnie pojedynczego px i podziel
    przez powierzchnie matrycy
    uzyskasz jeden z wazniejszych wskaznikow. majacych decydujacy wplyw na
    jakosc odwzorowania.

    bedzie na ogol to lepsze co da wiekszy stopien pokrycia powierzchni
    elemtami swiatloczulymi.
    Ta tak jakbys raz ogladal swiat przez durschlag , a raz przez sitko.
    trywializujac nieco.

    XXX

  • 48. Data: 2009-03-17 14:48:02
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <j...@a...at> napisał:

    >[...]
    >bardzo wazny jest stopien pokrycia powierzchni kadru elementami
    >swiatloczulymi , a ten ze wzrostem liczby px najczesciej rosnie.
    >[...]

    A skąd taki wniosek? Bo z tego co wiem jest 'nieco' inaczej - nie da sie
    zmnniejszyć szerokości ścieżek doprowadzających sygnały poniżej pewnej
    wartości - w rezultacie pzry stałych rozmiarach fizycznych matrycy wzrost
    liczby pikseli powoduje zmniejszenie stopnia pokrycia powierzchni matrycy
    elementami światłoczułymi.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 49. Data: 2009-03-17 14:54:47
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <j...@a...at> napisał:

    >qurde nie bardzo mi sie chce pisac dlugi post.

    To na przyszość pomyśl, zanim coś napiszesz.

    >pytanie co lepsze ? :
    >
    >malo duzych pixeli
    >czy duzo malych pixeli

    Nie - pytanie nie brzmiało co lepsze. Pytającemu chodziło o wyjaśnienie,
    dlaczego twierdzisz, ze wzrost liczby pikseli umożliwia zwiększenie pokrycia
    powierzchni kadru. A na to pytanie nie odpowiedziałeś.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 50. Data: 2009-03-17 14:58:51
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):

    > przemnoz liczbe PX przez powierzchnie pojedynczego px i podziel
    > przez powierzchnie matrycy

    Jaką powierzchnię pixela mam przyjąć?
    Żeby pasowało do Twojego poprzedniego stwierdzenia musiałbym przyjąć
    stałą powierzchnię pixela, ale dlaczego miałbym tak zakładać?

    --
    Mirek