  • Data: 2016-12-23 15:25:45
    Temat: Re: Czy samochod trzeba co jakis czas odpalac?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    ..
    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    >ej no twardziele co wam po 3 miesiącach diesel pali na dotyk
    >gdzie jesteście teraz? Widzicie to i nic?

    A dasz sobie palca obciac, ze nie zapali "na dotyk" ?

    -dieslowi postoj w zasadzie nie szkodzi, w koncu samochod i tak wiecej
    stoi niz jezdzi, akumulator jest glownym problemem.

    -jak alarm i radio bierze np 40 mA, to z tego wychodzi np 1Ah/dobe. I
    po 3 miesiacach 80Ah akumulator wyladowany.

    -ale jak bierze tylko 20mA, to 3 miesiacach ciagle polowa ladunku w
    aku jest - zapali, moze nawet "na dotyk".

    -nawet jak nic nie bierze, to akumulator sam sie rozladowuje. Akurat
    olowiowe malo, literatura podaje 5%/miesiac ... ale jakis uzywany nie
    pierwszej mlodosci, to ja bym glowy nie dawal czy odpali po 3
    miesiacach. Naladowac i dopiero odpalac :-)
    (P.S. a ile staly na polce w supermarkecie ? :-)

    -rozladowywanie akumulatorowi szkodzi. Nie wiedzac, ile pytajacemu
    auto pradu ciagnie, to ja zalecam co tydzien odpalic, bo po co
    akumulator narazac np na 14Ah rozladowania ?

    >Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

    Doswiadczenie ogolne mowi, ze wcale, bo juz dawno na zlomie.
    Ale pojedyncze egzemplarze, garazowane lub z cieplego kraju, nie
    przerdzewiale ... moga calkiem niezle jezdzic, o ile im sie te
    sparciale elementy gumowe wymieni - no i akumulator wymienia :-)

    J.