-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Date: Wed, 17 Feb 2010 20:13:10 +0100
Organization: -
Lines: 28
Message-ID: <m...@4...com>
References: <hl96ir$rgs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h...@p...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1266433984 15700 82.143.187.50 (17 Feb 2010 19:13:04 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Feb 2010 19:13:04 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582317
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 16 Feb 2010 09:33:13 -0600, Pszemol wrote:
>Pominąłeś bardzo istotną kwestię...
>Poza finansami, które dziś przy obecnych cenach paliw
>płynnych dają wymierną korzyść finansową dla użytkownika
>takich samochodów musisz wziąć pod uwagę że w samochodzie
>ze silnikiem spalinowym MUSISZ spalać paliwa kopalne...
>Czy to jest benzyna czy olej napędowy - wkrótce się one
>skończą... Produkcja paliw płynnych które byłyby alternatywą
>dla paliw kopalnych jest bardzo droga i energo-żerna (alkohol
>czy olej roślinny do diesli).
Tak nie do konca.
W zasadzie mozna sobie wyobrazic synteze paliw benzynopodobnych.
Ze droga ? Jak ropy zabraknie to zaplacimy ile trzeba, pod warunkiem
ze pradu czy innej energii nie zabraknie.
Mozna syntezowac z wegla kopalnego, mozna pomyslec o weglu z
organicznych odpadow, mozna sie pokusic o synteze z CO2. Mozna
pomyslec o czyms bezweglowym - moze na krzemie, moze amoniak czy
hydrazyna. Mozemy tez spalac wodor.
Mozna tez zuzyc ta energie do ogrzewania stacjonarnego, a uwolnione
paliwa przerobic na postac silnikowa.
Choc tu oczywiscie wszedzie bedzie chec zeby obejsc niska sprawnosc
silnika spalinowego i przejsc na ogniwa paliwowe. Lub akumulatory.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.10 19:16 Jan Górski
- 17.02.10 19:27 Pszemol
- 17.02.10 19:30 Pszemol
- 17.02.10 19:09 Jaroslaw Berezowski
- 17.02.10 20:51 Jarosław Sokołowski
- 17.02.10 21:08 J.F.
- 17.02.10 21:09 J.F.
- 17.02.10 23:34 Jaroslaw Berezowski
- 17.02.10 23:36 Jaroslaw Berezowski
- 18.02.10 00:26 J.F.
- 18.02.10 00:40 Jarosław Sokołowski
- 18.02.10 01:15 P_ablo
- 18.02.10 01:15 P_ablo
- 18.02.10 01:30 Dariusz Zolna
- 18.02.10 01:39 Jaroslaw Berezowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=