    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Date: Mon, 15 Feb 2010 21:08:25 +0000 (UTC)

    Pan J.F napisał:

    > Do samochodu bedzie potrzebne ze 30kGm / 300Nm.
    > A wtedy chyba juz nie sa lekkie, ani tanie, bo neodym i domieszki
    > kosztuja :-)

    Dają rady. Tam u was we Wrocławiu fabrykują fajny motocykiel na prund.
    Całkiem wyrywny (Vectrix się nazywa, jakby ktoś chciał szukać informacji).

    > No chyba zeby sprobowac asynchroniczne ..

    Kiedyś próbowano. Dzisiaj już nie warto.

    > Nie kazdy ma domek tuz nad Loara, zeby mogl sobie wody do woli czerpac.

    Nie tylko Loara się do tego nadaje. Już starożytni Rzymianie...
    A właściwie jeszcze bardziej Arabowie niż Rzymianie znali sposoby.
    Nasze współczesne budownictwo jest w sezonie letnim skandalicznie
    energochłonne. A nie musi. Stąd letnie blackouty.

    > Tylko potem wzrasta smiertelnosc w narodzie - oni to juz przezywali.

    Jeszcze kury się przestają nieść. Tego też nie można pominąć.

    > Mniejsza o te kilometry - ten 1% strat pewny ?

    Tak.

    > Rurke do kaloryfera od nich tez ma ?

    Ogrzewa chałupe kozą, w której spala obrzyny z jakiejś fabryki mebli.

    --
    Jarek