-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Date: Mon, 15 Feb 2010 21:05:54 +0000 (UTC)
Organization: : : :
Lines: 33
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
References: <hl96ir$rgs$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<16t22rh6ps7sv$.1t1elhn7qw1ke.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl> <hl9sn6$p12$1@inews.gazeta.pl>
<X...@1...0.0.1>
<8...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl> <hlbrgb$cj1$2@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-253-91-11.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1266267954 25382 77.253.91.11 (15 Feb 2010 21:05:54 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Feb 2010 21:05:54 +0000 (UTC)
X-User: zzxxccvv
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582161
[ ukryj nagłówki ]Konop napisał:
>> Jedynie słuszne rozwiązanie, to silniki elektryczne w pisatach kół.
>> Wszystkich czterech. Napęd na cztery koła (niezależny, bez jakichś
>> za przeproszeniem dyferencjałów) i nisko umieszczony środek ciężkości,
>> to dodatkowa (ale ogromna) korzyść z napędu elektrycznego.
>
> A wiesz, jak duża byłaby masa nieresorowana takiego pojazdu
Nie "byłabay", tylko "jest". Takie samochody już są, a ja je nawet
oglądałem. Masa nieresorowana nie jest większa niż w tylnonapędowym
automobilu ze sztywną osią, dyferancjałem i innym podobnym fajnie
podskakującym żelastwem.
> i jakie miało by to konsekwencje??!!
Jakie?[?!!]
> 4 oddzielne silniki - OK, ale przekładnia (ruchoma) musi być....
E tam.
> Z tymi 4 silnikami trzeba tylko na jedną rzecz uważać - co się
> stanie, jak jeden silnik (albo jego sterowanie) szlag trafi??
Co się stanie? Wbrew obiegowym opiniom samochód nie zatrzyma się
w miejscu i nie zacznie kręcić młynka. Pojedzie dalej, a gdyby nie
sygnały z komutera, który to nadzoruje, kierowca by się prędko
o awarii nie dowiedział. O awarii (całkowitej) hamulca w jednym
z kół też można się czasem dowiedzieć dopiero na przeglądzie.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.10 21:08 Jarosław Sokołowski
- 15.02.10 21:10 Jarosław Sokołowski
- 15.02.10 21:36 Sergiusz Rozanski
- 15.02.10 21:45 Jarosław Sokołowski
- 15.02.10 21:54 mk
- 15.02.10 22:12 RoMan Mandziejewicz
- 15.02.10 22:35 kogutek
- 15.02.10 22:37 kogutek
- 15.02.10 23:48 J.F.
- 16.02.10 01:17 entroper
- 16.02.10 09:26 Araneus Diadematus
- 16.02.10 10:41 kogutek
- 16.02.10 11:16 Sergiusz Rozanski
- 16.02.10 11:32 RoMan Mandziejewicz
- 16.02.10 11:53 Sergiusz Rozanski
Najnowsze wątki z tej grupy
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=