-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!g11g2000yqe.googlegroups.com!not-for-mail
From: Jan Górski <j...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
Date: Thu, 18 Feb 2010 05:45:53 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 47
Message-ID: <3...@g...googlegroups.com>
References: <hl96ir$rgs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <7...@m...uni-berlin.de>
<hl9dvj$1v2$1@nemesis.news.neostrada.pl> <7...@m...uni-berlin.de>
<s...@n...yarross.net.pl> <h...@p...onet.pl>
<3...@n...yarross.net.pl>
<7...@4...com>
<1...@l...googlegroups.com>
<6...@p...pl>
NNTP-Posting-Host: 91.189.0.210
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1266500753 13458 127.0.0.1 (18 Feb 2010 13:45:53 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Feb 2010 13:45:53 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: g11g2000yqe.googlegroups.com; posting-host=91.189.0.210;
posting-account=BcK0kQoAAAClcQzNiDPwy7W9dMNJ4-fa
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0;
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; .NET CLR
1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR
3.5.30729; InfoPath.2),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582399
[ ukryj nagłówki ]> a nie ka dego sta na to, eby mie 5 samochod w -
> odpowiednio do wo enia jednego, dw ch, trzech, czterech i pi ciu
> ty k w. Oczywi cie po 5 dla ka dego cz onka rodziny, bo nie wiadomo,
> kt ry z iloma pasa erami w danym momencie b dzie chcia jecha .
No moim zdaniem, to teraz przesadzasz. Chciałem jedynie pokazać
dysproporcję pomiędzy masą samochodu, a pasażerów. A wracając do
dyskusji, to mamy nawet polska produkcję, która nie jest ani tania,
ani nie ma dobrych osiągów, a już na pewno nie jest lekka. Nazywa się
Elipsa.
"Zbigniew Szklarski, wraz z zespołem współpracowników z Zakładu
Pojazdów Elektrycznych w radomskim ZNTK, stworzył nowy polski samochód
o napędzie elektrycznym. Laminatowe nadwozie Elipsy zaprojektowała
Paulina Stępień, absolwentka łódzkiej ASP.
Niewielki, zwrotny pojazd o masie 700 kg powstał na bazie głównie
polskich podzespołów. Napęd zapewniają dwa bezszczotkowe silniki
elektryczne prądu stałego (umieszczone w tylnych wahaczach
przestrzennych) o mocach ok. 3 KM i momencie obrotowym 6,5 Nm.
Wieczorem wystarczy podłączyć Elipsę do gniazdka, aby do rana ją
podładować.
Prędkość maksymalna auta to 26,5 km/h. Zasięg bez obciążenia wynosi
ok. 130 km, z ładunkiem - ok.70 km. We wnętrzu mieszczą się 2 osoby.
(...)
Nie skończyło się na szczęście tylko na obiecującym prototypie.
Elektryczne autko właśnie wchodzi na rynek. Z seryjną produkcją
wystartowały Radomskie Zakłady Naprawy Taboru Kolejowego, w których
Elipsa się narodziła. Cena polskiego elektrycznego auta to ok. 25 tys.
zł netto.
"
całość artykułu na : http://www.polskieradio.pl/nauka/artykul.aspx?id=754
03
link do pdf : http://www.elipsavehicle.com/userfiles/elipsa/conten
ts/File/elipsa_dane_techniczne(1).pdf
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.10 14:14 RoMan Mandziejewicz
- 18.02.10 14:21 RoMan Mandziejewicz
- 18.02.10 15:04 Araneus Diadematus
- 18.02.10 15:08 Araneus Diadematus
- 18.02.10 15:28 RoMan Mandziejewicz
- 18.02.10 15:29 RoMan Mandziejewicz
- 18.02.10 15:54 Piotr \"Curious\" Slawinski
- 18.02.10 16:08 Jan Górski
- 18.02.10 18:59 yorgus
- 18.02.10 22:51 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=