-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
Date: Wed, 17 Feb 2010 20:51:24 +0000 (UTC)
Organization: : : :
Lines: 21
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
References: <hl96ir$rgs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <7...@m...uni-berlin.de>
<hl9dvj$1v2$1@nemesis.news.neostrada.pl> <7...@m...uni-berlin.de>
<s...@n...yarross.net.pl> <h...@p...onet.pl>
<3...@n...yarross.net.pl>
<7...@4...com>
<1...@l...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 77-254-231-184.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1266439884 4028 77.254.231.184 (17 Feb 2010 20:51:24 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Feb 2010 20:51:24 +0000 (UTC)
X-User: zzxxccvv
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582329
[ ukryj nagłówki ]Pan Jan Górski napisał:
> Idea supercap mi się podoba, fajny pomysł, ale nie przy tej masie
> samochodów. Wozić 75kg tyłek w 1000kg aucie, przy ciągłym hamowaniu
> w mieście TO JEST MARNOWANIE ENERGII. Należałoby się skupić na
> zmniejszeniu masy aut.
Ten supercap, co to według obietnic EEStor już dawno powinniśmy używać,
ma masę coś ponad 100 kg, czyli niewiele więcej niż bak z paliwem.
Gdyby to nie była tylko idea, to można z samochodu wydłubać silnik,
skrzynię biegów i jeszcze jakies wałki. A wtedy to i blachy dadzą się
sporo odchudzić, bo nie muszą tego żelastwa dźwigać. Wychodzi jakieś
500 kg na całkiem sensowny miejski pojazd.
W ogóle przy upakowaniu energii deklarowanej przez EEStor, całkiem
sensownie wygląda idea napędzania czymś takim... samolotów. Może nie
międzykontynentalnych, bardziej regionalnych, ale takich o zupełnie
normalnych rozmiarach.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.10 21:08 J.F.
- 17.02.10 21:09 J.F.
- 17.02.10 23:34 Jaroslaw Berezowski
- 17.02.10 23:36 Jaroslaw Berezowski
- 18.02.10 00:26 J.F.
- 18.02.10 00:40 Jarosław Sokołowski
- 18.02.10 01:15 P_ablo
- 18.02.10 01:15 P_ablo
- 18.02.10 01:30 Dariusz Zolna
- 18.02.10 01:39 Jaroslaw Berezowski
- 18.02.10 01:35 Jaroslaw Berezowski
- 18.02.10 01:44 Jaroslaw Berezowski
- 18.02.10 07:05 J.F.
- 18.02.10 08:49 RoMan Mandziejewicz
- 18.02.10 08:53 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-07 Aero2
- 2025-01-06 odbiornik GPS z kablem USB
- 2025-01-07 Oszczędzanie nie jest łatwe
- 2025-01-07 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-07 Warszawa => IT Recruiter <=