    From: Olek <a...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy samemu wymienic płyn chłodniczy?
    Date: Thu, 22 Apr 2010 12:04:06 +0200

    On 2010-04-22 10:34, misio wrote:
    > w Oplu Astrze F (I) z 1997 r
    > Witam
    > Chciałbym sam wymienic płyn chłodniczy w samochodzie. Posiadam garaż z
    > kanałem wiec moge zajrzec pod spód samochodu. Tyle ze trochę się boje czy
    > nie ma jakiegoś ryzyka np ze płyn prysnie mi w oczy lub twarz i coś się
    > złego stanie. Albo ze nie uda mi sie odpowietrzyc układu. Tak na prawde to
    > nawet nie wiem gdzie jest kurek do spuszczania połynu chłodniczego.
    > Czy ktos wie jak się przeprowadza wymiane płynu chódniczego, na co zwrocic
    > uwage i czego unikac?
> [...]

    Generalnie W JAKIM CELU chcesz ten płyn wymieniać?

    po tym co napisałeś stwierdzam , że kompletnie nie masz o tym pojęcia -
    oddaj to mechanikowi, jest mniejsza szansa, że coś spieprzy... akurat z
    układem chłodzenia nie ma żartów :P

    A jak już chcesz bardzo wymienić płyn:
    1. zlewaj i dolewaj tylko i wyłącznie zimnym silniku
    2. przy odpowietrzaniu układu dolewaj bardzo powoli
    3. aby dobrze odpowietrzyć układ, ściągnij sobie jakąś książeczkę typu
    "sam naprawiam" - w każdym aucie jest troszke inaczej, z reguły jest
    zaworek odpowietrzający w najwyższym punkcie ukł. chłodzenia, często
    przy grodzi silnika (węże idące do nagrzewnicy).

    Pozdr