  • Data: 2010-01-03 22:26:32
    Temat: Re: Czy są przyjazne CAPTCHA ?
    Od: porneL <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 03 Jan 2010 21:27:48 -0000, Borneq <b...@a...hidden.pl>
    wrote:

    > Można wykorzystać pokaźny zbiór obrazków z internetu. Poza tym można
    > każdy obrazek przed wysłaniem losowo modyfikowac dodając szum i drobne
    > zniekształcenia tak że ten sam obrazek byłby traktowany jako inny przez
    > automat. Trudno byłoby rozłożyć te obrazki jeśli po 10 próbach włączała
    > by się blokada.

    Mechanical turk oznacza człowieka. Siedzi gostek i rozwiązuje 1
    obrazek/sek ucząc bota. Potem bot wybiera najpodobniejszy obrazek z
    rozwiązanych (przy czym "najpodobniejszy" może być zrobione całkiem
    mądrze, tak żeby nie dać się zmylić przez szum i zniekształcenia - zob.
    np. phash.org)

    > Dla krzywych w oryginale podstwowa pozycja to taka gdzie będą prosto.

    Kto będzie je wybierał i prostował? Skąd wytrzaśniesz milion prostych
    obrazków? Jeszcze tak, żeby nie zawierały rzeczy obraźliwych, objętych
    prawami autorskimi, etc.?

    > Jak algorytmicznie ustalić prawidłowe położenie papugi na drzewie?

    Na papugi nie mam gotowego algorytmu. Ale człowiek może też nie być
    pewien, czy masz obrazek z prostym drzewem i pochyloną papugą, czy prosto
    stojącą papugą na krzywym drzewie.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");