  • 31. Data: 2015-08-12 19:08:15
    Temat: Re: Czy są jakieś scalaki sterowniki do silników prądu stałego....
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czytaj ze zrozumieniem. Poza tym po co napisałes po tym jak już zrobiłem i dziala.

  • 32. Data: 2015-08-12 19:17:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak Ci nie zależy na mocy traconej na ciepło to regulowany stabilizator napięcia typu
    317. L200 ma w aplikacji sterowanie silnikiem.

  • 33. Data: 2015-08-13 08:15:32
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-08-12 o 18:51, Piotr Wyderski pisze:

    > nie ma
    >
    > Po co Ci enkoder tam, gdzie, wystarczy hallotron albo inny czujnik
    > odbiciowy?
    >
    > Ja proponuję scałkować impulsy z takiego czujnika w prostym układzie RC
    > i podać na wejście sprzężenia zwrotnego dowolnego kontrolera SMPS, np.
    > UC3845. Przecież przetwornica nie musi stabilizować napięcia ani prądu,
    > pętlę można zapiąć na dowolnym dostępnym w układzie sygnale.

    W starych polskich gramofonach były dwa układy regulacji - jeden jak w
    magnetofonach (czyli pewnie oparty na SEM - ten temat nigdy mnie nie
    interesował więc się nie wypowiadam), a drugi oparty na sprzężeniu z
    wałka. Oba pracowały z tym samym silnikiem - różnica była taka, że na
    osi tego drugiego była zamontowana tarcza z otworami, do tego transoptor
    itd. Ponieważ mechanika była przystosowana do "bogatszego" wyposażenia,
    to w swoim wymieniłem ten pierwszy układ na drugi. Nagle stroboskop
    zaczął pokazywać stabilne obroty, bez zwalniania i przyspieszania bez
    powodu. To tyle na temat jakości regulacji.
    Ale jak komuś wystarcza sprzężenie od kabla, to po co ma sobie utrudniać
    życie i komplikować mechanikę?

    Pozdrawiam

    DD

  • 34. Data: 2015-08-17 12:09:41
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-08-12 o 09:56, sundayman pisze:

    > To ja mam pytanie a propos tego LM3524.
    > Przepraszam, jeśli odpowiedź jest w PDF, ale jeszcze się nie przespałem
    > od wczoraj :)
    >
    > Chodzi mi o schemat z rys.7
    >
    > Czy toto może mi działać jako stabilizator prędkości silnika DC, który
    > ma nominalne zasilanie 24V, ale de facto może nań trafić nawet 38V ?
    >
    > Akurat mi nie zależy na super precyzyjnej stabilizacji - ot, żeby mniej
    > więcej trzymał obroty. Może jakiś 10% powiedzmy.
    >
    > Da toto radę ?

    Zasilam tym silnik 17V ze źródła 24V. W szereg z zasilaniem układu
    scalonego wstawiłem diodę Zenera, z małym ceramicznym kondensatorkiem.
    Jest to konieczne ze względu na fakt, że układ wykrywa przekroczenie
    progu napięcia (bodajże 16V, ale popatrz do pdf'a) i wyłącza silnik
    (układ jest przystosowany do zasilania z samochodowego akumulatora).
    Trochę to partyzantka, ale działa bardzo przyzwoicie. Obawiam się, że ze
    skokami do 38V będzie kłopot.

    P.P.