    From: Roman W <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Czy s? woeród Was freelancerzy?
    Date: Thu, 23 Aug 2012 03:17:19 -0700 (PDT)
    <k0pd6t$3qg$1@inews.gazeta.pl> <k0rg43$blt$1@mx1.internetia.pl>
    <k0s737$js9$1@inews.gazeta.pl> <k0u79k$qio$1@mx1.internetia.pl>
    <k0v38n$1v4$1@inews.gazeta.pl> <k0v6kr$pjo$1@inews.gazeta.pl>
    <k0vcc0$qj1$1@inews.gazeta.pl> <k11i9o$kkt$1@inews.gazeta.pl>
    <k128cv$5ca$1@inews.gazeta.pl>
    <0...@4...com>
    <k12mpv$kol$3@mx1.internetia.pl>
    <0...@g...com>
    <k131r4$kol$6@mx1.internetia.pl>
    <6...@g...com>
    <k14uls$86n$2@mx1.internetia.pl>

    W dniu czwartek, 23 sierpnia 2012 10:55:08 UTC+1 użytkownik Edek Pienkowski napisał:

    > Co gorsza w statystycznym ujęciu jakkolwiek zarządzając IKE nie
    > uzyska się wyższej stopy zwrotu niż z np. z OFE.

    Za to OFE pobiera wieksza prowizje niz narzut ZUS, czy koszty transakcyjne z
    samodzielnego inwestowania (if done right).

    Za to IKE daja wiecej frajdy, mozna sie bawic w "stock picking". Tylko ze ja bym nie
    opieral systemu emerytalnego na dawaniu ludziom frajdy.

    > Wciąż lubię IKE: więcej gimnastyki politycznej wymagałoby przejęcie
    > przez państwo odłożonych prywatnie pieniędzy no i można je zawsze
    > wypłacić - ryzyko kosztuje. Drugi punkt idealnie brzmi w ustach
    > Pawlaka: nie wkłada się wszystkich jajek do jednego koszyka. IKE
    > jest niezależne i zarządzalne, więc nadaje się na kapitał zapasowy.

    Spoko, sam tak robie korzystajac z preferencji podatkowych w UK, ale oprocz tego
    powinno sie placic skladki na system emerytalny oparty na zasadzie redystrybucji
    (czyli ZUS po prostu).

    RW