  • 111. Data: 2018-08-09 13:11:59
    Temat: Re: Czy rowerzysta
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-09 o 11:29, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Stefan"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Dobrze pisze - prawie zawsze mozna.

    Tak jest. Dobrze napisał, i napisał tylko prawdę. W odróżnieniu od
    idiotycznego przekonywania, że na skrzyżowaniu z działającą sygnalizacją
    świetlną należy jeździć zgodnie ze znakami określającymi pierwszeństwo.
    Albo że znak drogowy obowiązuje na wszystkich jezdniach.

    Ale chyba widzisz, komu odpisałeś?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 112. Data: 2018-08-09 17:55:19
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-08-2018 o 09:05, Stefan pisze:
    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Prawda i g...o prawda.
    > Możliwe, że na twojej wsi tak jest.

    Grzeczniej, zwłaszcza jak nie masz pojęcia o czym mówisz.
    PLONK WARNING !!!!

  • 113. Data: 2018-08-09 20:14:39
    Temat: Re: Czy rowwerzysta mysli na drodze?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-08-08 o 21:46, s...@g...com pisze:

    > Nie wiem jak jest na calym odcinku.
    > Odnioslem sie do tego fragmentu z filmu.

    Ten fragment z filmu to właśnie ta piękna, asfaltowa, równiutka droga
    rowerowa wyraźnie oddzielona od chodnika.

    > Ja bym wolal po sciezce jechac.

    Ja również i korzystam z niej, ale wielu (to nie rzadkość) rowerzystów
    ma to w głębokim poważaniu.

    > Ale rozumiem ze niektorzy rowerzysci nie chca z nich korzystac i nie oburza mnie
    to. Robia to na wlasne ryzyko i mysle ze sady to moga brac pod uwage w przypadku
    wypadku. Ale to juz inna historia.

    Pytanie w związku z tym: czy nie oburzyłoby Cię gdybym samochodem
    jeździł po ścieżkach rowerowych? W końcu są równiejsze niż ulica, nigdy
    nie korkują się więc jest uzasadnienie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 114. Data: 2018-08-09 20:58:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-08-09 o 20:14, Marek S pisze:

    > Pytanie w związku z tym: czy nie oburzyłoby Cię gdybym samochodem
    > jeździł po ścieżkach rowerowych? W końcu są równiejsze niż ulica, nigdy
    > nie korkują się więc jest uzasadnienie.

    Różnica jest taka, że samochodem po ścieżkach nie możesz jeździć w
    ogóle, a rowerem po jezdniach wielu może jeździć, nawet jeśli obok jest
    ścieżka - np. jeśli ktoś ma troszkę szerszą kierownicę.

    Ergo - rower na jezdni obok ścieżki nie powinien wzbudzać agresji, bo
    jest to uczestnik ruchu, którego można się tam spodziewać. I jeśli komuś
    to przeszkadza, to nie powinien w ogóle jeździć samochodem, ponieważ
    przeszkadzać mu będą także pełnoprawni uczestnicy jezdni.

    Tak samo jak nie trąbimy i nie rozjeżdżamy na pasach idącego samotnie
    6-latka tylko dlatego, że "nie powinno go tam być".

    --
    Liwiusz

  • 115. Data: 2018-08-09 21:17:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-08-09 o 20:58, Liwiusz pisze:

    > Różnica jest taka, że samochodem po ścieżkach nie możesz jeździć w
    > ogóle, a rowerem po jezdniach wielu może jeździć, nawet jeśli obok jest
    > ścieżka - np. jeśli ktoś ma troszkę szerszą kierownicę.

    Nie znam tego przepisu. Możesz przytoczyć? Jeżdżąc rowerem staram się
    przestrzegać przepisów a w szczególności:

    Art. 33.
    1. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub
    pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym
    się porusza lub zamierza skręcić.

    O szerokości kierownicy nie znalazłem zapisu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 116. Data: 2018-08-10 18:06:08
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Różnica jest taka, że samochodem po ścieżkach nie możesz jeździć w
    > ogóle, a rowerem po jezdniach wielu może jeździć, nawet jeśli obok jest
    > ścieżka - np. jeśli ktoś ma troszkę szerszą kierownicę.

    I co z tego? Albo ktoś ma prawo jeździć albo nie ma i tyle.

  • 117. Data: 2018-08-10 19:18:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2018 o 08:46, Miroo pisze:

    > Zbytnio uprościłeś.

    Nie. Jedynym przypadkiem kiedy nie można jest kiedy są dwa pasy w jednym
    kierunku i nie ma "pasa zieleni" poza terenem zabudowanym.

    A więc prawie zawsze - wyjątkirm są drogi poza zabudowanym, o przekroju
    2+2 bez psa zieleni i 1+2. O ile ten drugi czasem spotykany, to pierwszy
    to widmo - znaczy zdarza się, ale jak jest 100km w całym kraju to będzie
    pewnie wszystko.

    Shrek

  • 118. Data: 2018-08-10 19:48:44
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-09 o 21:17, Marek S pisze:

    > Nie znam tego przepisu.

    Nic dziwnego. Nikt tego przepisu nie zna.
    No, może poza jakimś kretynem, w którego chorej wyobraźni taka
    niedorzeczność się wylęgnie. ;)

    > O szerokości kierownicy nie znalazłem zapisu.

    I nie znajdziesz.
    Przecież nie można znaleźć czegoś, czego nie ma, co nie istnieje!

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 119. Data: 2018-08-11 00:47:30
    Od: "Stefan" <s...@w...pl>

> [...]
    > kierunku i nie ma "pasa zieleni" poza terenem zabudowanym.
    >
    > A więc prawie zawsze - wyjątkirm są drogi poza zabudowanym, o przekroju

    Najpierw przeczytaj art. 24.10 PoRD, może wtedy nie będziesz pisał bzdur.

  • 120. Data: 2018-08-11 04:05:46
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-08-2018 o 00:47, Stefan pisze:
    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Najpierw przeczytaj art. 24.10  PoRD, może wtedy nie będziesz pisał bzdur.

    Ileż można?
    PLONK