  • 11. Data: 2009-10-11 12:03:01
    Temat: Re: Czy podgrzewane manetki zastąpią grube rękawice?
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 11 Oct 2009 07:54:53 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Wczoraj przejechałem 250 km. Pogoda świetna - lekkie słońce i temperatura
    > ponad 10 st.
    > Zmarzły mi jednak dłonie i tak sobie myślę, czy wydać 180 zł na grube
    > rękawice, czy może na podgrzewane manetki.
    >
    > Kombinuję, że takie manetki przydadzą się i latem w czasie deszczu.
    >
    > A jakie jest Wasze zdanie?

    Ja mam dwie pary rękawic - jedne przewiewne, typowo letnie (dają radę
    gdzieś tak do 10-12 C) drugie grube, typowo zimowe (obydwie pary
    firmowane przez Modekę). I jednak jak się przesiadam na wersję zimową to
    czuję dyskomfort - zaróno w czuciu rolgazu (grubość) jak i w
    temperaturze czasami (dłoń się po prostu w nich poci podczas typowej
    jazdy po mieście - a wyprać je jest ciążko (skóra + podszewka).
    Natomiast w dłuższej wyprawie jesiennej (poza miasto) sprawdzają sie
    wyśmienicie.

    Aż sam jestem ciekaw sensu montażu podgrzewanych manetek (ja ujeżdżam
    moto głównie w mieście) - koszt nie zabija, a może rzeczywiście byłoby
    to jakieś optymalne rozwiązanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 12. Data: 2009-10-11 13:30:59
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Aż sam jestem ciekaw sensu montażu podgrzewanych manetek (ja ujeżdżam
    > moto głównie w mieście) - koszt nie zabija, a może rzeczywiście byłoby

    Jechałem wczoraj ze znajomym, który takie podgrzewane manetki ma. Na postoju
    proponował mi, żebym sobie o nie ogrzał ręce.
    Sam jest bardzo zadowolony więc pewnie jest to rozwiązanie warte
    zastanowienia.
    Zimą nie planuję jeździć więc w moim przypadku sprawa dotyczy wypraw
    wiosenno jesiennych.

    Z medycznego punktu widzenia: podgrzewane manetki są zewnętrznym źródłem
    ciepła dla krwi więc mogą poprawić komfort całego ciała.

    Ciekawią mnie jednak opinie praktyków (innych niż mój znajomy) ;).

    MN

  • 13. Data: 2009-10-11 13:50:54
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawią mnie jednak opinie praktyków (innych niż mój znajomy) ;).

    Opinie praktyka - tak, należy je mieć :-)

    b.

  • 14. Data: 2009-10-11 15:15:51
    Od: trobakowski <t...@g...pl>

    Marcin N wrote:

    > Z medycznego punktu widzenia: podgrzewane manetki są zewnętrznym źródłem
    > ciepła dla krwi więc mogą poprawić komfort całego ciała.
    >
    > Ciekawią mnie jednak opinie praktyków (innych niż mój znajomy) ;).

    miałem w trampku, fajna sprawa, warto mieć

    --
    ZX10
    XL883R

  • 15. Data: 2009-10-11 17:35:23
    Od: n...@s...com

    On Sun, 11 Oct 2009 07:54:53 +0200, "Marcin N"
    <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    >Kombinuję, że takie manetki przydadzą się i latem w czasie deszczu.
    >
    >A jakie jest Wasze zdanie?

    z topiku: Nie
    Kup rękawice, załóż sobie łopaty, a dopiero później manetki.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 16. Data: 2009-10-12 10:09:10
    Temat: Re: Czy podgrzewane manetki zastšpiš grube rękawice?
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    <n...@s...com> wrote in message

    > z topiku: Nie
    > Kup rękawice, załóż sobie łopaty, a dopiero później manetki.

    Warto przypomniec o koniecznosci monitorowania bilansu energetycznego
    instalacji elektrycznej sprzeta. Innymi slowy jesli grzane manetki to
    koniecznie z automatem wylaczajacym gdy napiecie zasilania spada ponizej
    okreslonego progu lub chociaz dodatkowy wskaznik napiecia w instalacji.

    weFAQ&v=qvj

  • 17. Data: 2009-10-12 12:31:50
    Od: "Sowa" <mojmailsowa5@wirtualna_polskawdomenie.pl>

    Użytkownik "Kefir" <k...@r...pl> napisał w wiadomości
    > instalacji elektrycznej sprzeta. Innymi slowy jesli grzane manetki to
    > koniecznie z automatem wylaczajacym gdy napiecie zasilania spada ponizej
    > okreslonego progu lub chociaz dodatkowy wskaznik napiecia w instalacji.

    takowe zabezpieczenie posiadaja manetki oxforda (z opisu i instrukcji
    wynika),
    posiadam takowe -->nie sprawdzalem czy zezra aku do konca czy tez grzecznie
    sie wylacza;]

    a propos tematu --> polecam, uzywam przez caly rok;]

    pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2009-10-12 12:36:35
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Sowa" <mojmailsowa5@wirtualna_polskawdomenie.pl> wrote in message

> [...]
    > wynika),
    > posiadam takowe -->nie sprawdzalem czy zezra aku do konca czy tez

    Nie zezra, sprawdzone przez wiarygodna postac. Troche sie tylko kolega
    dziwil ze mu sie wylaczajaod czasu do czasu ;)

    weFAQ&v=qvj

  • 19. Data: 2009-10-12 12:44:26
    Od: "greg" <g...@f...com>

    "Kefir" <k...@r...pl> wrote in message
> [...]
    > koniecznie z automatem wylaczajacym gdy napiecie zasilania spada ponizej
    > okreslonego progu lub chociaz dodatkowy wskaznik napiecia w instalacji.

    No bez przesady z tą koniecznością i instalowaniem dodatkowych komplikacji
    :-)

    Po rozgrzaniu i przełączeniu na normal manetki pobierają kilkanaście watów
    tylko.

    A co do topiku to: Tak
    Grzane manetki genialnie poprawiają komfort jazdy w zimne dni. Do tego
    łopaty i nie za grube rękawiczki i jest cacy.
    Łopaty chronią przed wiatrem i deszczem, właściwie powiedziałbym, że do
    jesiennego jeżdżenia też są niezbędne.

    A co do niuansów instalowania manetek to polecam archiwum, każdej jesieni
    jest sporo na ten temat.

    pozdro
    greg

  • 20. Data: 2009-10-12 13:08:16
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    "greg" <g...@f...com> wrote in message

    > "Kefir" <k...@r...pl> wrote in message

    > No bez przesady z tą koniecznością i instalowaniem dodatkowych komplikacji
    > :-)

    Z przesada czy bez, jesli sie wylaczaja to znaczy ze napiecie w instalacji
    potrafi spadac ponizej poziomu bezpiecznego dla akumulatora. Przypomne ze
    nie wszyscy jezdza kilkuletnimi sprzetami a wraz ze starzeniem kozy
    pojawiaja sie problemy ze wspomnianym bilansem, chocby na skutek rosnacej
    rezystancji polaczen.

    weFAQ&v=qvj