eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleCzy podgrzewane manetki zastąpią grube rękawice?Re: Czy podgrzewane manetki zastšpiš grube rękawice?
  • Data: 2009-10-12 13:52:25
    Temat: Re: Czy podgrzewane manetki zastšpiš grube rękawice?
    Od: "greg" <g...@f...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "Kefir" <k...@r...pl> wrote in message
    news:hav9o1$4ak$1@news.onet.pl...
    >
    > "greg" <g...@f...com> wrote in message
    > news:hav8ba$gsq$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    >> "Kefir" <k...@r...pl> wrote in message
    >> news:hauv88$34h$1@news.onet.pl...
    >>> Elou!
    >>> <n...@s...com> wrote in message
    >>> news:ep54d55rt7917tqfomda2bk7tkb6n87gtn@4ax.com...
    >>>> On Sun, 11 Oct 2009 07:54:53 +0200, "Marcin N"
    >>>> <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    >>>>
    >>>>>Kombinuję, że takie manetki przydadzą się i latem w czasie deszczu.
    >>>>>
    >>>>>A jakie jest Wasze zdanie?
    >>>>
    >>>> z topiku: Nie
    >>>> Kup rękawice, załóż sobie łopaty, a dopiero później manetki.
    >>>
    >>> Warto przypomniec o koniecznosci monitorowania bilansu energetycznego
    >>> instalacji elektrycznej sprzeta. Innymi slowy jesli grzane manetki to
    >>> koniecznie z automatem wylaczajacym gdy napiecie zasilania spada ponizej
    >>> okreslonego progu lub chociaz dodatkowy wskaznik napiecia w instalacji.
    >>>
    >>
    >> No bez przesady z tą koniecznością i instalowaniem dodatkowych
    >> komplikacji :-)
    >
    > Z przesada czy bez, jesli sie wylaczaja to znaczy ze napiecie w instalacji
    > potrafi spadac ponizej poziomu bezpiecznego dla akumulatora. Przypomne ze
    > nie wszyscy jezdza kilkuletnimi sprzetami a wraz ze starzeniem kozy
    > pojawiaja sie problemy ze wspomnianym bilansem, chocby na skutek rosnacej
    > rezystancji polaczen.

    No, to jeszcze zalezy od tego jak jest owo odcięcie nastawione, jeśli na
    13,8V to rozumiem, że na wolnych obrotach i przy włączonych światłach,
    hamulcu i kierunkowskazie może sobie spadać poniżej _na chwilkę_, ale za
    moment ruszasz, obroty wzrastają, stop gaśnie i kierunek też i już jest ok.
    Nawet zaryzykowałbym twierdzenie, że jak się wyłączają i trzeba je co i raz
    znów włączac to uciążliwe to jest i ja bym takich nie chciał. Ja mam sprzeta
    dziesięcioletniego i nie widzę żadnych problemów z dodaniem dodatkowego
    obciążenia w postaci grzanych manetek. Nie mierzę napięcia w instalacji, po
    prostu jeżdzę i jest dobrze, zapala co rano a jak dwa tygodnie stoi to też
    zapala.

    Cały ten cymes z odcinaniem prądu to raczej po to jest, żeby nie rozładować
    aku przez pozostawienie włączonych manetek po wyłączeniu silnika - tak bym
    to oceniał. Oczywiście to w sytuacji, gdy podłączasz tak, jak się powinno,
    czyli bezpośrednio z aku omijając stacyjkę.
    Ja zrobiłem na skróty: podłączyłem manetki do bezpiecznika wiatraka
    chłodnicy - założyłem, że nie będzie takiej sytuacji, żebym grzał manetki i
    jednocześnie miałby się wiatrak włączać. Przez cały dotychczasowy okres
    eksploatacji moto założenie okazało sie słuszne. Dzięki temu wyłączenie
    zapłonu odcina też manetki i chroni aku przed rozładowaniem przy wyłączonym
    silniku.

    Jak już napisałem wszystko jest ok. Dla dociekliwych - manetki to daytona a
    moto - transalp - dziesięcioletni.


    pozdro
    greg


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: