  • 31. Data: 2013-01-05 19:49:59
    Temat: Re: Czy p. Zientarski powinien mieć prawo jazdy?
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-04, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Czyli nie ma dokumentu prawa jazdy, ale może jeździć.

    Nie może.
    Bez PJ nie wolno prowadzić samochodu (choć mandaty są różne dla tych,
    którzy nie wzięli z domu i dla tych, którzy nie mieli czego wziąć
    z domu).

    Zientarski ma orzeczony zakaz prowadzenia pojazu, czyli prowadząc
    złamałby ogólny artykuł KK dotyczący niestosowania się do zakazów
    orzeczonych przez sąd (kara: do 3 lat pozbawienia wolności).

    pozdrawiam,
    PK

  • 32. Data: 2013-01-05 21:03:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 05 Jan 2013 18:49:59 GMT, PK napisał(a):
> [...]
    > Zientarski ma orzeczony zakaz prowadzenia pojazu, czyli prowadząc
    > złamałby ogólny artykuł KK dotyczący niestosowania się do zakazów

    Orzeczenie jest nieprawomocne i na pewno takim zostanie jeszcze przez wiele
    miesiecy.
    A od zabrania PJ minelo juz pare lat ... i co do tej pory ?

    J.

  • 33. Data: 2013-01-05 21:06:34
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 2013-01-04 09:40, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Tu nie chodzi o prawną stronę zagadnienia.
    >
    > Facet miał poważny wypadek, obecnie nie powrócił do sprawności
    > fizycznej. Czy powinien, w tym stanie zdrowia, mieć prawo prowadzenia
    > pojazdów, w tym motocykli/skuterów?
    > Może po ciężkim wypadku, prawo jazdy powinno zostać przekazane do
    > depozytu a poszkodowany powinien przejść, po zakończeniu rehabilitacji,
    > badanie lekarskie takie, jak kandydaci na kierowców?

    Ograniczasz pytanie tylko do M. Zientarskiego czy do wszystkich którzy
    mieli powazny wypadek?

    Moim zdaniem powinni traktowac go tak samo jak kazdego innego człowieka
    z prawem jazdy w podobnych okolicznościach.
    --
    Pozdrawiam!
    Andrzej Zbierzchowski

    "Wady wielkich ludzi są pociechą matołów"

  • 34. Data: 2013-01-05 21:17:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-05 19:49, PK pisze:
    > (choć mandaty są różne dla tych,
    > którzy nie wzięli z domu i dla tych, którzy nie mieli czego wziąć
    > z domu).

    Udowodnij tę różnicę.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2013-01-05 21:23:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 05 Jan 2013 21:06:34 +0100, Andrzej Zbierzchowski napisał(a):

> [...]
    > Moim zdaniem powinni traktowac go tak samo jak kazdego innego człowieka
    > z prawem jazdy w podobnych okolicznościach.

    Ale to akurat tyczy sie wszystkich.
    Nie pamieta ... a przepisy RD pamieta ? Trzeba sprawdzic :-)

    P.S. Kolega po wypadku nie mogl krecic glowa. PJ nikt mu nie zabieral, ale
    sam nie jezdzil ... bo jednak szyja bolala.

    J.

  • 36. Data: 2013-01-05 21:41:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-01-05 21:17, Liwiusz pisze:

    > Udowodnij tę różnicę.

    A co tutaj udowadniać - brak uprawnień, a brak dokumentu
    potwierdzającego to zasadnicza różnica. W samym mandacie na
    dzień dobry chyba x10 ...

  • 37. Data: 2013-01-05 21:47:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-05 21:41, Artur Maśląg pisze:

    > A co tutaj udowadniać - brak uprawnień, a brak dokumentu
    > potwierdzającego to zasadnicza różnica. W samym mandacie na
    > dzień dobry chyba x10 ...

    Sęk w tym, że odebranie PJ przez policję, to nie jest brak uprawnień. Te
    może odebrać tylko sąd.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2013-01-05 22:03:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Nie może.
    > Bez PJ nie wolno prowadzić samochodu

    Bzdura - nie wiem kto Ci takie rzeczy naopowiadał.
    Bez stosownych uprawnień zasadniczo prowadzić się nie
    powinno, ale brak samego PJ nie jest żadną przeszkodą
    - nawet u ubezpieczycieli.

  • 39. Data: 2013-01-05 23:56:46
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Orzeczenie jest nieprawomocne i na pewno takim zostanie jeszcze przez wiele
    > miesiecy.

    Nie sądzę. Proces był bardzo ugodowy, strona Zientarskiego
    podobno współpracowała przez cały czas. Nie śledzę wiadomości (trochę
    mi na niego żal czasu jednak), ale chyba nie zapowiadali odwoływania
    się.

    > A od zabrania PJ minelo juz pare lat ... i co do tej pory ?

    No nic. Miał po prostu zatrzymane prawko na czas procesu, więc tylko
    500 zł w razie kontroli.

    pozdrawiam,
    PK

  • 40. Data: 2013-01-06 00:03:22
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-05, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Udowodnij tę różnicę.

    Jak napisał Maśląg - nie ma czego udowadniać, bo to nie było twierdzenie
    tylko definicja. W tym wypadku: wyciągi z taryfikatora.

    Kierowanie bez uprawnień: 500 zł
    Kierowanie bez wymaganego dokumentu: 50 zł (za dokument)

    Czego tu nie rozumiesz?

    pozdrawiam,
    PK