  • 41. Data: 2013-01-06 00:13:03
    Temat: Re: Czy p. Zientarski powinien mieć prawo jazdy?
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-05, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    > Bzdura - nie wiem kto Ci takie rzeczy naopowiadał.

    Art. 87. PORD

    > Bez stosownych uprawnień zasadniczo prowadzić się nie
    > powinno, ale brak samego PJ nie jest żadną przeszkodą
    > - nawet u ubezpieczycieli.

    Idąc tym tropem: przejeżdżać na czerwonym też się
    "zasadniczo nie powinno". Sprawa jest bardzo prosta: aby być kierującym
    wg PORD, trzeba mieć uprawnienia. Jeśli nie masz uprawnień, to łamiesz
    prawo i możesz zostać ukarany. Na tym właśnie polega prawo.
    Zdanie "bez PJ nie wolno prowadzić" nie oznacza, że istnieje jakaś
    niewidzialna siła uniemożliwiająca uruchamianie silnika.

    pozdrawiam,
    PK

  • 42. Data: 2013-01-06 00:29:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-06 00:03, PK pisze:

    > Jak napisał Maśląg - nie ma czego udowadniać, bo to nie było twierdzenie
    > tylko definicja. W tym wypadku: wyciągi z taryfikatora.
    >
    > Kierowanie bez uprawnień: 500 zł
    > Kierowanie bez wymaganego dokumentu: 50 zł (za dokument)
    >
    > Czego tu nie rozumiesz?

    Nie rozumiesz tego, że zatrzymanie prawa jazdy przez policję nie oznacza
    braku uprawnień. Te może odebrać sąd.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2013-01-06 01:07:22
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-05, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Nie rozumiesz tego, że zatrzymanie prawa jazdy przez policję nie oznacza
    > braku uprawnień. Te może odebrać sąd.

    Och ależ skąd. PoRD czytałeś kiedyś?

    A prawo jazdy masz? I kto je wydał? Sąd?
    (Podpowiedź: pozycja 4c).

    Uprawnienia do kierowania pojazdem nadaje starosta i on może Ci je
    cofnąć (tymczasowo, trwale).

    Starosta nie może ograniczać Twojej wolności, więc m.in. nie może
    Ci zabronić prowadzenia pojazdów. Może to zrobić właśnie sąd.

    Nie należy mylić braku uprawnień z zakazem prowadzenia. Chyba że
    nie robi Ci różnicy 500 zł i 3 lata upadających mydełek. :D

    pozdrawiam,
    PK

  • 44. Data: 2013-01-06 01:13:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-06 01:07, PK pisze:

> [...]
    >
    > Nie należy mylić braku uprawnień z zakazem prowadzenia. Chyba że
    > nie robi Ci różnicy 500 zł i 3 lata upadających mydełek. :D

    Zatem mam rację - zatrzymanie prawa jazdy przez policję nie oznacza
    odebrania uprawnień. Czy Zientarskiemu po odebraniu PJ starosta oddebrał
    uprawnienia? Nie sądzę.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2013-01-06 12:03:39
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 01:13:27 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Zatem mam rację - zatrzymanie prawa jazdy przez policję nie oznacza
    >
    > odebrania uprawnień. Czy Zientarskiemu po odebraniu PJ starosta oddebrał

> [...]

    Wychodzi że masz rację. Dokąd starosta nie powiadomi o odebraniu uprawnień to w
    zasadzie się je ma. Z tym że sądu może nie obchodzić czy ktoś ma PJ, czy ma je
    zatrzymane czy nigdy nie miał. Sędzia stwierdza że komuś nie wolno kierować po
    drogach publicznych wszystkim co ma np. motorek. Może dołożyć rower i wrotki. Kto
    zabroni sędziemu?

  • 46. Data: 2013-01-06 12:06:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 06 Jan 2013 01:13:27 +0100, Liwiusz napisał(a):
    > Zatem mam rację - zatrzymanie prawa jazdy przez policję nie oznacza
    > odebrania uprawnień. Czy Zientarskiemu po odebraniu PJ starosta oddebrał
    > uprawnienia? Nie sądzę.

    A jednak ... policja przekazala do sadu, sad postanowil dalej zatrzymac
    ... i jak teraz orzecze zakaz prowadzenia, to termin biegnie od dnia
    zatrzymania PJ.

    Dalej patrzac
    1. Kierującym może być osoba, która osiągnęła wymagany wiek i jest sprawna
    pod względem fizycznym i psychicznym oraz spełnia jeden z warunków
    określonych w pkt 1-3:
    1) posiada wymagane umiejętności do kierowania w sposób niezagrażający
    bezpieczeństwu ruchu drogowego i nienarażający kogokolwiek na szkodę
    oraz wymagany dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem;

    No to zapraszam do dyskusji co to znaczy "posiada", szczegolnie gdy
    dokument jest w sejfie sadu :-)

    J.

  • 47. Data: 2013-01-06 12:10:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 05 Jan 2013 22:56:46 GMT, PK napisał(a):
    > Nie sądzę. Proces był bardzo ugodowy, strona Zientarskiego
    > podobno współpracowała przez cały czas. Nie śledzę wiadomości (trochę
    > mi na niego żal czasu jednak), ale chyba nie zapowiadali odwoływania
    > się.

    Ty tak chetnie pojdziesz siedziec na 3 lata ?
    Toz obowiazkiem adwokata jest apelowac, nawet bez zgody klienta :-)

    > No nic. Miał po prostu zatrzymane prawko na czas procesu, więc tylko
    > 500 zł w razie kontroli.

    500 ? jest na to przepis ?

    J.

  • 48. Data: 2013-01-06 12:11:57
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 12:10:06 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >

    > Ty tak chetnie pojdziesz siedziec na 3 lata ?
    >
    > Toz obowiazkiem adwokata jest apelowac, nawet bez zgody klienta :-)

    Pewno jest przepis na te 500. W piracie kilka razy
    dawali 500 za brak uprawnień.

  • 49. Data: 2013-01-06 13:10:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2013 03:11:57 -0800 (PST), k...@g...com napisał(a):

    > Pewno jest przepis na te 500. W piracie kilka razy
    > dawali 500 za brak uprawnień.

    Ale akurat uprawnienia to Z. jak najbardziej posiada.
    I fakt zatrzymania dokumentu tego nijak nie zmienia.

    J.

  • 50. Data: 2013-01-06 15:08:42
    Od: k...@g...com

    jak by się dobrze zastanowić no i oczywiście jak się zna przepisy regulujące
    zatrzymanie PJ to może się okazać że w tym przypadku zatrzymanie PJ jeśli nie była to
    decyzja sądu oparta na niepodważalnych dowodach i nie spełnione warunki punktowe i
    pochodne było bezprawne. Jeśli zatrzymali PJ a okazało by się ze nie jest winny?
    Mógłby wyciągnąć ładne odszkodowanie z tytułu utraconych zarobków.