    From: Przemysław Ryk <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Czy opłaca się sprowadzac laptopy ze Stanów?
    Date: Sun, 10 Oct 2010 04:08:52 +0200
    Sender: p...@g...com

    Dnia Sat, 9 Oct 2010 14:01:49 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Wiadomo że w mniejszym będą mniejsze piksele, ale i będziesz go
    > zwykle oglądał z bliższej odległości niż stojącego gdzieś z tyłu biurka
    > ekranu 23".

    Z jednej strony przyznać Ci można całkowitą rację. Z drugiej - nie do końca.
    Weź pod uwagę, że często wydajne, spore gabarytowo laptopy traktowane są
    jako zamienniki stacjonarnych komputerów i stosunkowo rzadko używane są np.
    w podróży. Biorąc pod uwagę fakt, że zarówno w komputerach all-in-one
    najczęściej (nie mówię, że zawsze) dostaniesz tej samej klasy matrycę (czyli
    raczej TN), to jednak często lepsze wykonanie podświetlenia i sama wielkość
    piksela powodują, że praca na tej samej rozdzielczości na monitorze 23/24" w
    komputerze all-in-one i notebooku będzie jednak wygodniejsza.

    > Zresztą komputery all-in-one według mnie łączą w sobie najgorsze cechy
    > z obu rozwiązań: nieprzenośność, uwiązanie desktopa z nierozbudowalnością
    > i dużą ceną laptopa. Estetyka jest tu okupiona dużą ceną i to nie tylko w
    > $$.
    > Kupując all-in-one kupujesz zasadniczo bardzo dużego i niezgrabnego
    > laptopa w dodatku bez baterii, czyli uwiązanego do gniazda z prądem...

    Z tym nawet nie próbuję polemizować - osobiście ze stacjonarnego komputera
    raczej nie zrezygnuję nawet w sytuacji, gdy będę dość często zmuszony do
    mobilnej pracy. Laptop będzie (ewentualnie) u mnie uzupełnieniem takiej
    przenośnej maszyny, gdyż bez porządnego monitora (w sumie, to dwóch... ;D),
    pełnowymiarowej klawiatury i solidnej myszki komfortowej pracę z komputerem
    sobie średnio wyobrażam. Problemy z rozbudową / upgrade maszyna all-in-one
    całkowicie mnie od takowych wynalazków odrzucają. Tyle, że ja się do takiego
    segmentu "zwykłych użytkowników" średnio zaliczam z kilku powodów. :)

    [ Gdy mężczyźnie jest źle - szuka żony. Gdy mężczyźnie jest dobrze - żona ]
    [ szuka jego. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]