  • 1. Data: 2013-06-27 09:30:28
    Temat: Czy operator przechowuje treść smsów ?
    Od: mariusz <m...@q...pl>

    Witam

    Mam pytanie jak w tytule. Szczególnie interesuje mnie era/t-mobile.
    Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym nie powinien ale jak jest w
    praktyce? Prawdopodobnie jeżeli stosuje się do prawa to powinien mieć
    tylko logi z połączeń nawiązanych lub niezrealizowanych? Czy w nich
    zawarta jest pełna lub częściowa treść smsów ? Według jakich kryteriów
    ewentualnie treść taka jest logowana ?

    Szczególnie interesowałaby mnie wypowiedź osób którzy mieli z tym
    bezpośrednio do czynienia.

  • 2. Data: 2013-06-27 10:04:32
    Temat: Re: Czy operator przechowuje treść smsów ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Jun 2013 09:30:28 +0200, mariusz napisał(a):
    > Mam pytanie jak w tytule. Szczególnie interesuje mnie era/t-mobile.
    > Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym nie powinien ale jak jest w
    > praktyce?

    Odwrotnie - zgodnie z prawem powinien przez dwa lata, o czym sie mozna
    przekonac na komisjach sledczych :-)

    J.

  • 3. Data: 2013-06-27 10:34:53
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-27 09:30, mariusz pisze:

    > Mam pytanie jak w tytule. Szczególnie interesuje mnie era/t-mobile.
    > Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym nie powinien ale jak jest w
    > praktyce?

    Zapewne słyszałeś nie raz w TV, że odczytano czyjeś SMSy bez grzebania w
    jego telefonie? :-) Nie daje Ci to do myślenia?

    Zresztą poczytaj sobie:
    http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul
    /sms;na;wokandzie;-;elektroniczne;dowody;w;sadzie,18
    0,0,180660.html

    Marek

  • 4. Data: 2013-06-27 10:51:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-27 10:34, Marek pisze:
> [...]

    P.S.
    Jeśli zapytasz czy istnieje prawo umożliwiające przechowywanie treści
    SMSów przez operatorów, otrzymasz odpowiedź: NIE. Jeśli spytasz jak
    długo są przechowywane treści SMSów: odpowiedź brzmi 2 lata :-D

    Marek

  • 5. Data: 2013-06-27 11:40:29
    Od: mariusz <m...@q...pl>

    W dniu 2013-06-27 10:51, Marek pisze:
    > Jeśli spytasz jak długo są przechowywane treści SMSów: odpowiedź brzmi 2 lata :-D.
    To jak to jest ? Prawo mówi tak a operatorzy co innego ? Jest to pełna
    treść czy tylko te w których znajdują się jakieś słowa kluczowe ? A co
    potem z tymi smsami się dzieje? Są usuwane czy dalej je archiwizują ?

  • 6. Data: 2013-06-27 11:42:20
    Od: mariusz <m...@q...pl>

    W dniu 2013-06-27 10:34, Marek pisze:

    > Zapewne słyszałeś nie raz w TV, że odczytano czyjeś SMSy bez grzebania w
    > jego telefonie? :-) Nie daje Ci to do myślenia?
    Słyszałem ale bez wyroku sądu lub zgody prokuratora nawet służby
    specjalne nie mogą chyba ot tak sobie nas infiltrować ?

  • 7. Data: 2013-06-27 12:38:44
    Od: p...@g...com

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2013 11:42:20 UTC+2 użytkownik mariusz napisał:

    > Słyszałem ale bez wyroku sądu lub zgody prokuratora nawet służby
    >
    > specjalne nie mogą chyba ot tak sobie nas infiltrować ?

    http://w457.wrzuta.pl/audio/5Wl6uLa9K9Z/jan_kaczmare
    k_-_oj_naiwny
    :)

  • 8. Data: 2013-06-27 12:55:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@q...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To jak to jest ? Prawo mówi tak a operatorzy co innego ? Jest to pełna
    > treść czy tylko te w których znajdują się jakieś słowa kluczowe ? A co
    > potem z tymi smsami się dzieje? Są usuwane czy dalej je archiwizują ?

    A jest jakies prawo pozwalające ci pierdzieć w domu? :)
    Innymi słowy, czy jest prawo zakazujące operatorowi przechowywanie smsów?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 9. Data: 2013-06-27 13:28:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Jun 2013 11:40:29 +0200, mariusz napisał(a):

    > To jak to jest ? Prawo mówi tak a operatorzy co innego ? Jest to pełna
    > treść czy tylko te w których znajdują się jakieś słowa kluczowe ?

    Mam wrazenie ze kiedys byla w ustawie wprost tresc podana.
    Ale teraz nie widze. Moze juz nie zapisuja ?
    Chyba ze przerzucone do rozporzadzen, ale niezbyt prawnie.

    >A co potem z tymi smsami się dzieje? Są usuwane czy dalej je archiwizują ?

    Art. 180a.
    1. Z zastrzeżeniem art. 180c ust. 2 pkt 2, operator publicznej sieci
    telekomunika-cyjnej oraz dostawca publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych są obo-wiązani na własny koszt:
    1) zatrzymywać i przechowywać dane, o których mowa w art. 180c,
    generowa-ne w sieci telekomunikacyjnej lub przez nich przetwarzane, na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przez okres 12 miesięcy, licząc
    od dnia połącze-nia lub nieudanej próby połączenia, a z dniem upływu
    tego okresu dane te niszczyć, z wyjątkiem tych, które zostały
    zabezpieczone, zgodnie z przepisami odrębnymi;

    PIS chcial wydluzenia do 5 lat.

    A w stosownym rozporzadzeniu
    0200&min=1

    I tam duzo norm i pare razy tresc wymieniona, ale to chyba tylko na
    monitorowane numery. Ale moze uwazaja ze wynika z tego i obowiazek
    utrwalania wszystkich SMS.

    J.

  • 10. Data: 2013-06-27 14:27:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-27 11:40, mariusz pisze:

    > To jak to jest ? Prawo mówi tak a operatorzy co innego ? Jest to pełna
    > treść czy tylko te w których znajdują się jakieś słowa kluczowe ? A co
    > potem z tymi smsami się dzieje? Są usuwane czy dalej je archiwizują ?

    W artykule jaki przytaczałem jest to opisane w znacznym stopniu. Prawo u
    nas jest tak pisane aby można było je dowolnie interpretować a jedyną
    właściwą interpretację znają najwyższe władze, które kogoś ścigają.
    Jeśli trzeba komuś dokopać nagina się interpretację pod tym kątem nawet
    jeśli w innej sprawie interpretacja tego samego zapisu była dokładnie
    odwrotna. Tak więc nigdy się nie dowiesz jakie prawa Ci przysługują, jak
    długo Twoje SMSy będą przechowywane itd

    Marek