  • Data: 2013-07-21 18:24:03
    Temat: Re: Czy operator przechowuje treść smsów ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Krzysztof Halasa napisał:

    > No ale to przecież było chyba jasne od początku(?).

    Gdyby było takie jasne, to bym pewnie nie musiał tego wszystkiego pisać.

    > W każdym razie wydaje się to logicznym wnioskiem, biorąc pod uwagę,
    > że stałe połączenie z Internetem w Polsce było później.

    W takim razie to "Eee tam" nie było logiczną reakcją na moją pochwałę
    organizacji w systemie TRICKLE. Żeby było jasne wszystko, przypomnę
    jeszcze, że pochwała ta nie dotyczyła tylko samego wysyłania plików
    mailem przez autoresponder, ale przede wszystkim organizacji dostępu
    do danych zmagazynowanych na taśmach magnetycznych.

    Pierwsze pecety z roku 1981 miały dyski 20 MB (te z 10 MB, występowły
    głównie w litereturze, w przyrodzie były rzadkością). Komputer kupiony
    dziesięć lat później miał dysk 40 MB. Szybki wzrost pojemności zaczął
    się dopiero w latach dziewięćdziesiątych. Nie znaczy to, że wczesniej
    nie było dysków większych niż 20 czy 40 MB. Były, ale cenę miały dość
    pokaźną. W mainframe'ach to wyglądało jeszcze troche inaczej, ale nie
    znaczy to, że coś tam było tańsze albo szybciej się zmieniało.

    No więc (żeby było jasne), w swoim czasie przeszkodą do "dostępu online,
    normalnie przez anonymous FTP" był nie tylko brak stałego połączenia
    z Internetem w Polsce, ale przede wszystkim brak dysków, które to
    wszystko mogły pomieścić. Bo że wprost z taśmy eftepuje się kiepsko,
    to chyba jest jasne od samego początku (ale wolę napisać wprost, żebysmy
    znowu przez tydzień nie gadali po próżnicy).

    --
    Jarek