  • Data: 2013-06-27 13:28:55
    Temat: Re: Czy operator przechowuje treść smsów ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 27 Jun 2013 11:40:29 +0200, mariusz napisał(a):

    > To jak to jest ? Prawo mówi tak a operatorzy co innego ? Jest to pełna
    > treść czy tylko te w których znajdują się jakieś słowa kluczowe ?

    Mam wrazenie ze kiedys byla w ustawie wprost tresc podana.
    Ale teraz nie widze. Moze juz nie zapisuja ?
    Chyba ze przerzucone do rozporzadzen, ale niezbyt prawnie.

    >A co potem z tymi smsami się dzieje? Są usuwane czy dalej je archiwizują ?

    Art. 180a.
    1. Z zastrzeżeniem art. 180c ust. 2 pkt 2, operator publicznej sieci
    telekomunika-cyjnej oraz dostawca publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych są obo-wiązani na własny koszt:
    1) zatrzymywać i przechowywać dane, o których mowa w art. 180c,
    generowa-ne w sieci telekomunikacyjnej lub przez nich przetwarzane, na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przez okres 12 miesięcy, licząc
    od dnia połącze-nia lub nieudanej próby połączenia, a z dniem upływu
    tego okresu dane te niszczyć, z wyjątkiem tych, które zostały
    zabezpieczone, zgodnie z przepisami odrębnymi;

    PIS chcial wydluzenia do 5 lat.

    A w stosownym rozporzadzeniu
    0200&min=1

    I tam duzo norm i pare razy tresc wymieniona, ale to chyba tylko na
    monitorowane numery. Ale moze uwazaja ze wynika z tego i obowiazek
    utrwalania wszystkich SMS.

    J.