  • Data: 2013-07-22 15:29:58
    Temat: Re: Czy operator przechowuje tre?? smsów ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > W owym czasie komputery byly w ogole dosc drogie, szczegolnie na
    > polska kieszen, wiec pytanie raczej brzmi czy 80MB bylo wiecej
    > niz 2x drozsze od 40MB, czy mniej. Bo tak mi jednak chodzi po
    > glowie ze juz wieksze dyski sie kupowalo.

    Się sprzedawało, to się i kupowało. Większy dysk robił istotną
    różnicę w cenie *całego* komputera, nie tylko przy oddzielnym
    rozpatrywaniu ceny elementu. Jak się zrobiło chłodną analizę
    ekonomiczną "mniej potrzebne na co dzień rzeczy będę trzymać na
    dwudziestu dyskietkach", to wybór mniejszego dysku stawał się
    naturalny. Dzisiaj to tak nie działa -- o dyskietkach w ogóle rzecz
    jasna nie ma mowy, ale nawet trzymanie plików na płytach DVD nie
    wychodzi specjalnie taniej.

    > Samochody trudno wymiernie porownac, i marketing nimi rzadzi inny.

    Proponują jakieś ekstra silniki do tego samego modelu za całkiem
    zdrową dopłatą. Może ja się nie znam, ale wygląda mi to na taki
    laptop do biura z dyskiem 4 TB i grafiką z turbodoładowaniem.

    > Ale to jest wlasnie IMO niedojrzala technologia, gdy wyjscie ponad
    > standard jest trudne i kosztuje.

    W takim razie światło jest niedojrzałą technologią, bo wyjście nad
    standard prędkości jakoś się nie udaje. Dojrzałe technologie mają
    to do siebie, że dają z siebie wszystko i nie da się już nic poprawić.
    Najwyżej wymyślić nową.

    > Bez problemu sie zapychalo. Wystarczyl znajomy z dyskietkami :-)
    >
    > No jeszcze zalezy co kto robil, ale Dos plus Norton plus Borlandy,
    > plus pare innych programow i 20MB znikalo.

    Kompilator C lub Pascala Borlanda mieścił się na jednej dyskietce
    360 kB.

    > No nie, chyba ciagle robia,

    Chodziło mi o te do mainframe, co nie były do backupów, tylko do roboty.

    > Bylo, ale jak je przygotowano i zaniesiono do "drukarni"

    Mogli nawet całego peceta zawieźć. Jeszcze jedno mi się prrzypomniało.
    Były w swoim czasie objazdowe firmy (coś jak drutowanie garnków albo
    ostrzenie moży), które zajmowały się robieniem backupów na płytach.
    Przyjeżdżał taki gostek na miejsce, podłączał nagrywarkę (zwykle przez
    rozdłubanie obudowy peceta) i zrzucał katalogi na płytę.

    No to trzeba brać kilka dysków.

    --
    Jarek