-
X-Received: by 10.140.94.75 with SMTP id f69mr96366qge.30.1399418692316; Tue, 06 May
2014 16:24:52 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.140.94.75 with SMTP id f69mr96366qge.30.1399418692316; Tue, 06 May
2014 16:24:52 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!c1no2310611ig
q.0!news-out.google.com!dz10ni33693qab.1!nntp.google.com!hw13no910537qab.0!post
news.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 6 May 2014 16:24:52 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <1m3u4jpchb7xh.kq4gnx1umjlp$.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.174.168.150;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 31.174.168.150
References: <ljr58a$doq$1@news.task.gda.pl> <ljr6h5$jp2$1@node2.news.atman.pl>
<ljr82h$heu$1@news.task.gda.pl>
<6...@4...net>
<ljra8s$k0u$1@news.task.gda.pl> <ljrpuu$mk9$1@usenet.news.interia.pl>
<pdvcmubr002r$.f91vn5otwo17$.dlg@40tude.net>
<lju4vp$ofd$1@usenet.news.interia.pl>
<j4j58u5pjzm4.1cuvrj8zj49w1$.dlg@40tude.net>
<b...@g...com>
<1m3u4jpchb7xh.kq4gnx1umjlp$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <8...@g...com>
Subject: Re: Czy należy się mandat?
From: k...@g...com
Injection-Date: Tue, 06 May 2014 23:24:52 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532237
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 7 maja 2014 00:00:12 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Thu, 1 May 2014 13:13:37 -0700 (PDT), k...@g...com
>
> [...]
>
> >>> Brak umy�lno�ci i winy kieruj�cego pojazdem jest bezsprzeczny?
>
> >>
>
> >> A jechal z dozwolona predkoscia ? Nie zeznal ze cos trzeslo ?
>
> >> Na badania techniczne pojechal ? Rachunek z warsztatu ma ?
>
> >>
>
> > W takiej sytuacji przegl�d i inne duperele nie maj� najmniejszego
>
> > znaczenia. Opinia bieg�ego jest wi���ca. Nie ma obowi�zku jechania
>
> > na przegl�d po wymianie wahacza albo ko�c�wki w uk�adzie
>
> > kierowniczym. Je�li mechanik zamiast �rub stalowych zgodnych ze
>
> > specyfikacj� u�y� ameliniwych i powodem wypadku by�o ich urwanie to
>
> > odpowie mechanik.
>
>
>
> No chyba ze biegly napisze ze kolo owszem, urwalo sie z winy
>
> mechanika, ale skutek smiertelny to z powodu nadmiernej predkosci.
>
>
>
> Albo ze urwanie 4 srub musialo trwac i jakby kierowca dokonal
>
> przegladu codziennego, to by zauwazyl ...
>
>
>
> > Je�li powodem by�a wada produkcyjna niemo�liwa do
>
> > stwierdzenia bez specjalistycznych narz�dzi, to je�li bieg�y
>
> > stwierdzi �e �ruby by�y ameliniowe ale wytrzyma�y to mechanik nie
>
> > odpowie.
>
>
>
> A to tez nie do konca, bo mimo ze wytrzymaly, to byly nieprzepisowe i
>
> mogly sie urwac, a wiec mechanik stworzyl zagrozenie ..
>
>
>
> > W takich przypadkach nie odpowie r�wnie� kieruj�cy nawet
>
> > jak samoch�d kt�rym jecha� nie mia� przegl�du.
>
>
>
> No chyba ze mu biegly napisze ze w czasie przegladu byloby to na pewno
>
> zauwazone, ale kierownik zlekcewazyl obowiazek :-P
>
>
>
> J.
Stworzył zagrożenie ale nie doszło z tego powodu do wypadku. Mechanik nie będzie
odpowiedzialny za wypadek. Nie można go w żaden sposób ukarać za coś co może zrobił
źle ale nie było powodem wypadku. Niewątpliwie masz rację ze jeśli usterka była by
wykryta w czasie przeglądu a przez zaniedbanie właściciel samochodu na przegląd nie
pojechał to nie będzie to okoliczność łagodząca. Jest na pewno sporo poprzerabianych
samochodów. Zmienione silniki, obniżone zawieszenie. Super szerokie felgi,
zaadoptowane z innych modeli zaciski hamulcowe itp. Wiele z tak poprzerabianych
samochodów ma przeglądy. Kto w razie wypadku spowodowanego przez kierowcę
zmodyfikowanego samochodu będzie odpowiadał za potencjalny wypadek? Facet od
przeglądu się wyprze i ciężko mu będzie cokolwiek udowodnić. Poza tym przeróbki mogły
mieć miejsce po przeglądzie. Czy może winny będzie mechanik? Wiedział że montuje inne
niż by wynikało ze specyfikacji producenta części. Właściciel może się nie znać. Jemu
się podoba przerobiony samochód, ma lepsze osiągi. Sam nie robił przeróbek. Link 4
wymagał przeglądu tylko w przypadku kiedy się wyjeżdżało za granicę. Ale wymagał
powiadomienia w przypadku dokonywania przeróbek ważnych ze względu na bezpieczeństwo.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.05.14 11:55 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.