  • 1. Data: 2024-06-01 20:25:31
    Temat: Czy można zaparkować w tym miejscu?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Na tym "placku" po lewej stronie focusa?

    https://www.google.pl/maps/@51.7507418,19.3215738,3a
    ,75y,358.28h,73.29t/data=!3m7!1e1!3m5!1sM5uafPGNnxwr
    RguPspKHQA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.goo
    gleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DM5uafPGNnxwr
    RguPspKHQA%26cb_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h
    %3D600%26yaw%3D358.2776912104384%26pitch%3D16.706124
    271363876%26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&
    entry=ttu

    Jak się rozejrzeć wkoło, to:

    - są miejsca postojowe, ale nie ma znaków P je bezpośrednio wyznaczających
    - nie ma znaków zakazu zatrzymywania czy postoju
    - jakiś yaris czy daster, zmieszczą się przy krawędzi jezdni wszystkimi
    kołami zostawiając co najmniej 150cm chodnika (oba mają DMC poniżej 2,5t)
    - dalej na lewo jest przejście dla pieszych ale spokojnie ze 20m lub więcej
    - ktoś napiszę że "nie bo 10m w obrębie skrzyżowania", ale ten zjazd w
    prawo to nie droga publiczna (nawet nie ma nazwy na mapie), a wydaje się
    że droga wewnętrzna - a takich definicja o skrzyżowaniu nie obejmuje

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2024-06-01 20:34:48
    Temat: Re: Czy można zaparkować w tym miejscu?
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > prawo to nie droga publiczna (nawet nie ma nazwy na mapie), a wydaje się
    > że droga wewnętrzna - a takich definicja o skrzyżowaniu nie obejmuje

    Zasadniczo to chuj wie co to za droga - skoro nie ma znaku droga
    wewnętrzna a spelnia kryteria drogi publicznej to możesz się zdziwić
    (jak ja że wyjazd z parkingu jest drogą publiczną).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2024-06-01 21:54:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 20:34, Shrek pisze:

    > Zasadniczo to chuj wie co to za droga - skoro nie ma znaku droga
    > wewnętrzna a spelnia kryteria drogi publicznej to możesz się zdziwić
    > (jak ja że wyjazd z parkingu jest drogą publiczną).

    Skoro nie ma znaku to publiczna.

    Robert

  • 4. Data: 2024-06-03 20:44:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 1 Jun 2024 20:25:31 +0200, w <v3fp2t$2t2nh$1@dont-email.me>, Mateusz
    Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):

    > Na tym "placku" po lewej stronie focusa?

    Można, bo czemu nie?

  • 5. Data: 2024-06-03 20:45:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 1 Jun 2024 21:54:23 +0200, w <v3fu9f$hu8$2$Robert_W@news.chmurka.net>,
    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):

    > Skoro nie ma znaku to publiczna.

    Znak nie jest obowiązkowy.
    Brak znaku nie zmienia statusu drogi.

  • 6. Data: 2024-06-04 00:16:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 03.06.2024 o 20:45, r...@k...pl pisze:

    > Znak nie jest obowiązkowy.
    > Brak znaku nie zmienia statusu drogi.

    A co jak nie znaki określają status drogi?

    Robert

  • 7. Data: 2024-06-04 07:18:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A co jak nie znaki określają status drogi?

    W Polsce?
    Księga wieczysta często....

    Kiedyś był też rodzaj nawierzchni na drodze.

  • 8. Data: 2024-06-04 10:19:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.06.2024 20:44, r...@k...pl wrote:
    > Można, bo czemu nie?

    To taka zabawa w kotka i myszkę ma być? Skoro ustawodawca nie wpadł, że
    ktoś wpadnie na "taki" pomysł, to znaczy że można? Formalnie pewnie tak,
    ale...

    Czy sami chcemy zejść do poziomu "uwaga, gorąca kawa może poparzyć" - na
    kubkach?

    https://warszawa.eska.pl/zaparkowal-na-srodku-placu-
    pieciu-rogow-w-warszawie-straz-miejska-rozklada-rece
    -aa-HomC-5ZPz-gpL1.html

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2024-06-04 11:20:49
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > ale... >
    > Czy sami chcemy zejść do poziomu "uwaga, gorąca kawa może poparzyć" - na

    No to jak nie chcesz schodzić do takiego poziomu to przyjmij, że
    ustawodawcy nie przeszkadza, że tak właśnie zaparkował.

    > https://warszawa.eska.pl/zaparkowal-na-srodku-placu-
    pieciu-rogow-w-warszawie-straz-miejska-rozklada-rece
    -aa-HomC-5ZPz-gpL1.html

    A urzędnikom przeszkadza?

  • 10. Data: 2024-06-04 12:38:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.06.2024 11:20, io wrote:

> [...]
    > ustawodawcy nie przeszkadza, że tak właśnie zaparkował.

    pieciu-rogow-w-warszawie-straz-miejska-rozklada-rece

    To pytanie zadałem pisemnie w komendzie głównej Policji mojego powiatu.
    Zobaczymy co odpiszą.

    Techniczne możliwości parkowania w danym miejscu nie zawsze oznaczają,
    że jest to zgodne z oczekiwaniami społecznymi. Interpretacja przepisów
    przez ustawodawcę może się także różnić od ich dosłownego brzmienia.
    Spójrz na to miejsce jeszcze raz. Ono jest dosłownie otoczone
    wyznaczonymi miejscami do zaparkowania - na tej samej ulicy po obu
    stronach jak i na jezdniach krzyżujących się z nią na skrzyżowaniu 2m od
    zaparkowanego pojazdu.

    Jeżeli nie intencje ustawodawcy, to z kolei tego co projektował te ulice
    powinny być dla nas jednoznaczne. Nie są? Gdyby tam stanął np. motocykl
    a nawet dwa, to przypuszczam że tego pytania by nie było.

    Pomogę zwizualizować problem :-)

    - https://i.ibb.co/7rmzVsq/front.jpg
    - https://i.ibb.co/dD5xqHm/tyl.jpg

    Gdy widzimy szklankę z gorącą herbatą postawioną na skraju stołu (mimo
    że technicznie i prawnie nie ma do tego przeciwwskazań) oraz biegające
    wkoło dziecko, to pojawia się (a przynajmniej powinno) wewnątrz nas
    uczucie "że coś tu jest nie tak". Nie dostrzegasz żadnego zagrożenia
    które może powodować tak zaparkowany pojazd?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz