  • 11. Data: 2011-01-30 14:36:23
    Temat: Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-30 03:07, PiteR pisze:

    > Tak się mówi ale mnie obraz w tv plazmowym się po prostu nie podoba.
    > Widać podobnie ma wielu nabywców bo sklepy są wyczyszczone z LCD albo w
    > chorych cenach zostały egzemplarze. Stoją duże plazmy w niezłych cenach
    > i kuszą ale jakoś wolałbym LCD.

    Przeciętny kupujący kieruje się tym co mu sprzedawca doradzi, co wyczyta
    na forach (w większości głupie opinie o poborze prądu, refleksach,
    czerni itp) oraz wyglądem samej obudowy. Malo kto zwróci uwagę na jakość
    samego obrazu, bo mało kto wie na co patrzeć. Więc taki argument, co
    wybrała większość (owieczek), nie jest dobry ;)

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

    "Wszystkie zwierzęta są równe.
    Ale te, które mają futerko w trójkolorowe pasy, są równiejsze."

  • 12. Data: 2011-01-30 15:27:19
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-01-30 13:09, Osadnik pisze:

    > Toshibę odradzam.

    Mógłbyś rozwinąć tę myśl?

  • 13. Data: 2011-01-30 15:42:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Andgro pisze tak:

    > Przeciętny kupujący kieruje się tym co mu sprzedawca doradzi,

    to nie doradzają na koncu plazm żeby też zeszły?

    > Malo kto zwróci uwagę na jakość samego obrazu, bo mało kto wie na
    > co patrzeć.

    no właśnie ja nie wiem na co i na oko najbardziej podoba mi się obraz w
    starych LCD (ze świetlówkami)

    > Więc taki argument, co wybrała większość (owieczek), nie jest
    > dobry ;)

    ale argument za czym? że mam kupić jak i one?
    owieczki teraz lecą na LED

    --
    Piter

  • 14. Data: 2011-01-30 15:49:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jerry1111 pisze tak:

    > I nie zobaczyc zewnetrznych 2-5% obrazu, bo TV powiekszaja obraz z
    > HDMI

    nie żartuj sobie że tego nie da się przełączyć w menu :)
    a w ogóle to po co powiekszają? jeśli ma być z kompa wysłane 1920x1080
    to chcę mieć tyle samo na tv.

    --
    Piter

  • 15. Data: 2011-01-30 18:18:21
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-30 16:42, PiteR pisze:

    > to nie doradzają na koncu plazm żeby też zeszły?

    Doradzają to na czym się najwięcej da zarobić.
    A najwięcej da się zarobić na:
    1. LCD + LED
    2. LCD
    3. Plazma
    Wiele osób pracuje z ogromnym wysiłkiem na to, żeby Twój wybór był po
    ich myśli.

    > no właśnie ja nie wiem na co i na oko najbardziej podoba mi się obraz w
    > starych LCD (ze świetlówkami)

    Postaw sobie obok dobry LCD i dobrą plazmę, puść ten sam obraz dobrej
    jakości, porównaj kolory, porównaj wygląd obrazu na gwałtownych
    przejściach kolorów (okolice krawędzi).
    :)

  • 16. Data: 2011-01-30 21:46:33
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    > Mógłbyś rozwinąć tę myśl?
    Podziałała tydzień - padła, 2 tyg w serwisie. Zepsuła się jedna z 5
    części w TV, zasilanie.

  • 17. Data: 2011-01-30 22:05:00
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 30/01/2011 15:49, PiteR wrote:

    > nie żartuj sobie że tego nie da się przełączyć w menu :)
    > a w ogóle to po co powiekszają? jeśli ma być z kompa wysłane 1920x1080
    > to chcę mieć tyle samo na tv.

    Ja nie wiem po co powiekszaja. Zamiast filozofowac, podlacz Ty kompa
    uzywajac HDMI i powiedz jak zmniejszyles overscanning ;-)
    Jak juz przejdziesz przez wszystkie menu w TV, to powiedz jak to po
    stronie kompa pozmieniales.

    AFAIR tylko niektore Sony maja mozliwosc wylaczenia overscanningu.

    --
    Jerry1111

  • 18. Data: 2011-01-30 22:16:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Osadnik pisze tak:

    > Podziałała tydzień - padła, 2 tyg w serwisie. Zepsuła się jedna z 5
    > części w TV, zasilanie.

    tv Toshiby są składane też w Polsce a np Samsungi miedzy innymi w
    Rumunii także chyba to po prostu tylko pech tego egzemplarza.

    Toshiby nie bronię i nie lubię bo pracowałem w jednej z ich fabryk,
    tylko dlatego ;)

    --
    Piotr

  • 19. Data: 2011-01-30 22:21:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jerry1111 pisze tak:

> [...]
    > uzywajac HDMI i powiedz jak zmniejszyles overscanning ;-)
    > Jak juz przejdziesz przez wszystkie menu w TV, to powiedz jak to po

    dobrze że mnie ostrzegłeś o tej durnocie bo jeszcze
    nie kupiłem tv :)

    to coś jak hp pavilion tylko pod Vistę )

    --
    Piotr

  • 20. Data: 2011-01-30 22:40:09
    Od: MJ <a...@w...pl>

    Panowie, jeszcze raz wracając do tematu - jestem laikiem i próbuję
    ogarnąć "niezbędne minimum". Po przewertowaniu w międzyczasie wielu
    forów wyklarowały mi się takie konkretne pytania - będę bardzo
    wdzięczny za podpowiedzi!

    1. Zdałem sobie (niestety dopiero niedawno) sprawę, że divxy, xvidy
    itp. mogą mieć bardzo różne rozdzielczości (np. 640x272, 640x360,
    720x576, 704x288, itp) ale wszystkie one są poprawnie wyświetlane na
    standardowym monitorze kompa.
    O co więc trzeba zadbać, by także TV-LCD podłączony do kompa pokazywał
    materiał dokładnie tak jak monitor komputera - tzn. filmy wszelkiej
    maści np. mpegi, aviki, divx, xvid, voby, i wszystkie inne popularne
    formaty łącznie z DVD oraz zdjęcia statyczne (JPG, tiff...)wyświetlały
    się maksymalnie wpasowane w ekran, w poprawnych proporcjach i bez
    zniekształceń (np. przycinania, rozciągania, itp.) - przeglądając fora
    widzę, że jest to niestety częsty problem.
    2. Dlaczego czasem film puszczany z PC na TV LCD wyświetlany jest bez
    napisów podczas gdy na standardowym monitorze napisy widać?
    3. Czy przy oglądaniu 50" TV z odległości około 4.5 m widać różnice
    pomiędzy HD Ready i Full HD? A jeśli nie, to czy są jakieś powody, dla
    których warto jednak zakupić FullHD?
    4. Jakie parametry TV-LCD są obecnie "w miarę przyzwoitym standardem
    minimum" (nie chodzi mi o top-tech-nowinki tylko o wielkości poniżej
    których "nie wypada" raczej schodzić by nie bolały oczy)?
    a. Jasność [cd/m2]
    b. Kontrast
    c. Czas reakcji matrycy
    5. W czym w praktyce (nie w teorii) TV 100 Hz będzie lepszy od
    50/60Hz ? (szczególnie chodzi mi o sytuację gdy źródłem filmów będzie
    komputer). Czy więc rzeczywiście warto mieć 100 Hz? W jakiejś
    instrukcji wyczytałem, że w trybie pracy z komputerem częstotliwość i
    tak jest ~60Hz - czy to prawda? (wydaje mi się, że przy pracy z
    komputerem przy 60Hz oczy mogą się już mocno męczyć)
    6. Jeżeli moja obecna karta grafiki (zintegrowana z płytą główną
    Ga-8I945GMF) ma tylko wyjście d-sub i obsługuje rozdzielczość 1280x720
    (ale nie obsługuje 1920x1080) - to czy z dużym prawdopodobieństwem
    będę mógł uzyskać "zadowalający" obraz tylko na TV HD-ready (ale już
    nie Full-HD)?
    7. Jaką kartę grafiki polecilibyście do pracy z TV-LCD FullHD? Dodam,
    że chodzi tylko o oglądanie filmów (zero gier) - możliwie najlepszy
    stosunek jakości do ceny.
    8. Jaką trzeba kupić kartę by sygnał obrazu Full-HD (np. z TV, kamery
    lub z odtwarzacza Blue-ray) móc przechwytywać i rejestrować
    bezstratnie na HDD?
    9. Jakie są zalety każdego z tych dwóch połączeń PC-TV: 1) przez d-sub
    2) HDMI lub DVI?
    10. Kiedy konieczny jest w TV tuner DVB-C a kiedy tuner DVB-T z
    dekoderem MPEG4?
    11. Czy dla każdego TV HD-Ready "natywna rozdzielczość matrycy" jest
    taka sama i wynosi zawsze 1280x720 (niezależnie od sposobu podłączenia
    do źródła) ? - jeżeli nie to jak ją sprawdzić?
    12. i przy okazji ... co to jest overscanning? I o co chodzi z
    powiększaniem obrazu przy podłączeniu HDMI?

    Na koniec dodam, że rozważam zakup TV-LCD Full-HD 42" lub HD-Ready
    50" (modelu ani producenta jeszcze nie wybrałem - ewentualnie mile
    widziane sugestie do 2.500 pln). Źródłem przez długie lata będzie
    głównie komputer (DVD, divx, itp...) oraz zwykła analogowa (osiedlowa)
    kablówka (nie mam dekodera tylko zwykły kabel jak od anteny). Obraz
    będzie oglądany zawsze z odległości prawie 5 metrów.

    Dziękuję i pozdrawiam!
    Marek