  • 21. Data: 2011-01-30 23:04:21
    Temat: Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 30/01/2011 22:40, MJ wrote:
> [...]
    > 720x576, 704x288, itp) ale wszystkie one są poprawnie wyświetlane na
    > standardowym monitorze kompa.
    > O co więc trzeba zadbać, by także TV-LCD podłączony do kompa pokazywał
    > materiał dokładnie tak jak monitor komputera - tzn. filmy wszelkiej
    > maści np. mpegi, aviki, divx, xvid, voby, i wszystkie inne popularne
    > formaty łącznie z DVD oraz zdjęcia statyczne (JPG, tiff...)wyświetlały
    > się maksymalnie wpasowane w ekran, w poprawnych proporcjach i bez
    > zniekształceń (np. przycinania, rozciągania, itp.) - przeglądając fora
    > widzę, że jest to niestety częsty problem.

    Dobry odtwarzacz. Jesli z PCta, to polecam xbmc

    > 2. Dlaczego czasem film puszczany z PC na TV LCD wyświetlany jest bez
    > napisów podczas gdy na standardowym monitorze napisy widać?

    Nie wiem

    > 3. Czy przy oglądaniu 50" TV z odległości około 4.5 m widać różnice
    > pomiędzy HD Ready i Full HD? A jeśli nie, to czy są jakieś powody, dla
    > których warto jednak zakupić FullHD?

    Wg mnie jak >32" to ma byc 1920x1080

    > 4. Jakie parametry TV-LCD są obecnie "w miarę przyzwoitym standardem
    > minimum" (nie chodzi mi o top-tech-nowinki tylko o wielkości poniżej
    > których "nie wypada" raczej schodzić by nie bolały oczy)?
    > a. Jasność [cd/m2]
    > b. Kontrast
    > c. Czas reakcji matrycy

    Pojecia nie mam

    > 5. W czym w praktyce (nie w teorii) TV 100 Hz będzie lepszy od
    > 50/60Hz ?

    Pojecia nie mam. Aha - mozna pomyslec nad TV 3D.

    > (szczególnie chodzi mi o sytuację gdy źródłem filmów będzie
    > komputer). Czy więc rzeczywiście warto mieć 100 Hz? W jakiejś
    > instrukcji wyczytałem, że w trybie pracy z komputerem częstotliwość i
    > tak jest ~60Hz - czy to prawda? (wydaje mi się, że przy pracy z
    > komputerem przy 60Hz oczy mogą się już mocno męczyć)

    Nie, bo to jest LCD a nie CRT.

    > 6. Jeżeli moja obecna karta grafiki (zintegrowana z płytą główną
    > Ga-8I945GMF) ma tylko wyjście d-sub i obsługuje rozdzielczość 1280x720
    > (ale nie obsługuje 1920x1080) - to czy z dużym prawdopodobieństwem
    > będę mógł uzyskać "zadowalający" obraz tylko na TV HD-ready (ale już
    > nie Full-HD)?

    Obrazy na obu TV beda takie same. Lepszy TV sobie zinterpoluje obraz (to
    sie chyba upscaling nazywa w jezyku LCD TV)

    > 7. Jaką kartę grafiki polecilibyście do pracy z TV-LCD FullHD? Dodam,
    > że chodzi tylko o oglądanie filmów (zero gier) - możliwie najlepszy
    > stosunek jakości do ceny.

    Jakas z nowych NVidii, zeby miala wsparcie vdpau (zeby xbmc mogl
    sprzetowo odtwarzac H264)

    > 8. Jaką trzeba kupić kartę by sygnał obrazu Full-HD (np. z TV, kamery
    > lub z odtwarzacza Blue-ray) móc przechwytywać i rejestrować
    > bezstratnie na HDD?

    Nie wiem

    > 9. Jakie są zalety każdego z tych dwóch połączeń PC-TV: 1) przez d-sub
    > 2) HDMI lub DVI?

    W teorii to nie chce mi sie pisac. W praktyce... moze i roznicy nie
    zobaczysz. Dzisiaj _kazda_ nowa karta ma wyjscie DVI, wiec sie nie ma co
    martwic.

    > 10. Kiedy konieczny jest w TV tuner DVB-C a kiedy tuner DVB-T z
    > dekoderem MPEG4?

    W TV to nie wiem - u mnie to sie w kompie dzieje.
    DVB-C to kablowka DVB-T to terrestrial (naziemna).

    > 11. Czy dla każdego TV HD-Ready "natywna rozdzielczość matrycy" jest
    > taka sama i wynosi zawsze 1280x720

    Nie zawsze

    (niezależnie od sposobu podłączenia
    > do źródła) ? - jeżeli nie to jak ją sprawdzić?

    Instrukcja obslugi?

    > 12. i przy okazji ... co to jest overscanning? I o co chodzi z
    > powiększaniem obrazu przy podłączeniu HDMI?

    Strasznie wkurw(**&*& przypadlosc. Obcina brzegi obrazu. Dla porownania
    - wyobrac sobie jakby Ci obcielo tak mniej-wiecej pasek Windowsa z
    kazdej strony ekranu.

    > Na koniec dodam, że rozważam zakup TV-LCD Full-HD 42" lub HD-Ready
    > 50" (modelu ani producenta jeszcze nie wybrałem - ewentualnie mile
    > widziane sugestie do 2.500 pln). Źródłem przez długie lata będzie
    > głównie komputer (DVD, divx, itp...) oraz zwykła analogowa (osiedlowa)
    > kablówka (nie mam dekodera tylko zwykły kabel jak od anteny). Obraz
    > będzie oglądany zawsze z odległości prawie 5 metrów.

    42" FullHD. Rozwaz serio 3D. Wiem, ze troche drozsze TV ale filmy (i
    gry!!!) sie naprawde fajnie oglada.

    --
    Jerry1111

  • 22. Data: 2011-01-31 00:29:35
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-01-31 00:04, Jerry1111 pisze:

    > Pojecia nie mam. Aha - mozna pomyslec nad TV 3D.
    >

    > 42" FullHD. Rozwaz serio 3D. Wiem, ze troche drozsze TV ale filmy (i
    > gry!!!) sie naprawde fajnie oglada.

    Co do 3D - używasz tego, czy tylko o tym czytałeś? Bo ja testowałem
    kilka razy 3D w sklepach i to na telewizorach różnych producentów i
    stwierdzam, że 3D to jest beznadzieja, tragedia, patrzeć się na to nie da.

  • 23. Data: 2011-01-31 22:17:42
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 31/01/2011 00:29, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Co do 3D - używasz tego, czy tylko o tym czytałeś? Bo ja testowałem
    > kilka razy 3D w sklepach i to na telewizorach różnych producentów i
    > stwierdzam, że 3D to jest beznadzieja, tragedia, patrzeć się na to nie da.

    Moze zly film byl?
    To czego nie widzialem (jeszcze) to gry w 3D ;-)

    --
    Jerry1111

  • 24. Data: 2011-02-01 00:21:09
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Nachalna ale skuteczna akcja promocyjna doprowadziła do tego że LCD są
    > teraz droższe od plazmy. A LED podświetlane LCD to już w ogóle.

    Latem pomagalem ojcu wybrac tv 42" do 4k pln.
    Po dluzszym lazeniu po sieci wybor padl na jakas plazme.

    Po jakims czasie odwiedzam ojca a na stoliku stoi 42" ...LCD LED :).
    Sprzedawca z Euro RTV (nasz dobry znajomy o ironio)
    naklonil go do kupna jakiegos led-owego Sharpa
    tlumaczac, ze majac plazme bedzie placil wieksze rachunki za prad.
    Ojciec wlacza tv na ok 1h / dzien - nieraz rzadziej.
    Zebyscie slyszeli jaka wiazanke mu puscilem...

  • 25. Data: 2011-02-01 00:29:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Q,

    Tuesday, February 1, 2011, 1:21:09 AM, you wrote:

> [...]
    > tlumaczac, ze majac plazme bedzie placil wieksze rachunki za prad.
    > Ojciec wlacza tv na ok 1h / dzien - nieraz rzadziej.

    Na grzyba człowiekowi, który telewizję ogląda od przypadku do przypadku
    wypasiony telewizor?

    > Zebyscie slyszeli jaka wiazanke mu puscilem...

    Więcej szacunku dla starszego!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2011-02-01 07:40:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011 01:29:16 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello Q,
    >
    >Na grzyba człowiekowi, który telewizję ogląda od przypadku do przypadku
    >wypasiony telewizor?

    Bo jak juz oglada, to wymaga wysokiej jakosci :-)

    Oczywiscie w jego przypadku zuzycie pradu jest drugorzedne.

    >Więcej szacunku dla starszego!

    A jesli stary a glupi :-)

    J.

  • 27. Data: 2011-02-01 09:09:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Tuesday, February 1, 2011, 8:40:52 AM, you wrote:

    [...]

    > A jesli stary a glupi :-)

    Też będziesz stary i głupi... A rozmnożyłeś się już?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2011-02-01 15:34:08
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Na grzyba człowiekowi, który telewizję ogląda od przypadku do przypadku
    > wypasiony telewizor?

    Stary 15..20-letni CRT zepsul sie i powstala potrzeba nowego TV.
    Doradzilem biorac pod uwage wielkosc pokoju i docelowa kwote,
    ale potem okazalo sie, ze nie mam daru przekonywania :).

  • 29. Data: 2011-02-01 15:37:14
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > A jesli stary a glupi :-)

    Nie znal sie, zapytal o rade, wiec glupota nie wchodzi tu w rachube -
    - to dziecieca naiwnosc, ze "przeciez ludzie sa dobrzy i nie klamia
    a znajomi to juz w ogole nigdy mnie nie oszukaja" ;).

    Eh, raz kupilem auto od znajomego.
    Tak, to bylo glupie :).