  • Data: 2017-07-05 10:56:57
    Temat: Re: Czy mi się przyśniło, czy były kiedyś takie bateryjki?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No i jeszcze 15F20 o napięciu 22,5V.

    Widok sprzedawanej obecnie bateryjki 15F20:
    https://www.amazon.com/Exell-Battery-412A-Alkaline-B
    LR122/dp/B009Z1ERAE
    przypomniał mi jeszcze jedną rzecz, którą pamiętam z danych lat.

    Otóż po śmietnikach walały się takie przedmioty (z góry przepraszam za
    nieudolność rysunku):
    http://users.fuw.edu.pl/~michalj/temp/cos.png
    Taka jakby tabliczka, biała ramka z jakiegoś tworzywa, w środku
    wypełnione czymś czarnym. Dłuższy bok, no bo ja wiem, nie bardzo już
    pamiętam po latach, ale rzędu 5-8 centymetrów.

    Dzieci na to mówiły 'telewizorki'. Korciło mnie rozgrzebać jeden taki,
    ale miałem zakaz dotykania rzeczy w śmietnikach (a jeszcze się słuchałem
    rodziców).

    Kojarzy ktoś?

    MJ