  • Data: 2017-07-05 02:11:48
    Temat: Re: Czy mi się przyśniło, czy były kiedyś takie bateryjki?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 4 Jul 2017 21:25:15 +0200, Arek napisał(a):

    > Co do radzieckich wynalazków - ojciec miał radyjko tranzystorowe
    > (fale dł i śr) z akumulatorkiem i "ładowarką". Ta miała okrągłą
    > "studnię" na akumulatorek, na dole złączki jak do 6F22/6F25.
    > Komora na baterię w radyjku zapewne zmieściłaby 6F25 ale nie
    > miałem okazji sprawdzić. 6F22 wchodzi z luzem. Akumulatorek miał
    > kształt walca wymiarowo zapewne "wpisanego" w gabaryty 6F25.

    Chyba tu wlasnie to opisuja
    https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B0%D1%82%D0%
    B0%D1%80%D0%B5%D1%8F_%C2%AB%D0%9A%D1%80%D0%BE%D0%BD%
    D0%B0%C2%BB

    "bateria akumulatorow 7D-0,125 (srednica 24mm, wysokosc 62mm), z
    kontaktami typu Krona (6F22). Wielkosc troche wieksza od zwyklej
    baterii Krona. Niektore odbiorniki byly sprzedawane w komplecie z
    takim akumulatorem".

    I to moze tlumaczyc skad sie ten wieksza bateria wziela :-)

    Ale ... jesli komora cylindryczna, to znow kwadratowa bateria sie nie
    zmiesci :-)

    J.