  • Data: 2017-07-04 21:25:15
    Temat: Re: Czy mi się przyśniło, czy były kiedyś takie bateryjki?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. napisał(a) w wiadomości: ...

    >Moze to jakis radziecki wynalazek ?

    Co do radzieckich wynalazków - ojciec miał radyjko tranzystorowe
    (fale dł i śr) z akumulatorkiem i "ładowarką". Ta miała okrągłą
    "studnię" na akumulatorek, na dole złączki jak do 6F22/6F25.
    Komora na baterię w radyjku zapewne zmieściłaby 6F25 ale nie
    miałem okazji sprawdzić. 6F22 wchodzi z luzem. Akumulatorek miał
    kształt walca wymiarowo zapewne "wpisanego" w gabaryty 6F25.

    Arek

    PS. "Ładowarka" to dzielnik kondensatorowo-rezystorowy. Bardzo
    młodym będąc podłączyłem druciakmi wyjście do zasilania radyjka.
    Dźwięk był z warkotem, im głośniej tym gorzej. Gdy chciałem to
    rozłączyć kopnęło mnie.
    Po rozebraniu ładowarki i tygodniu studiowania pożółkłej książki
    z elektrotechniki (reaktancja...) zrozumiełem dlaczego.
    I dlaczego radyjka szlag nie trafił.