  • 31. Data: 2015-12-11 18:13:53
    Temat: Re: Czy mandat sie nalezy?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.12.2015 o 15:34, wchpikus pisze:

    > Ciężko opisać sytuacje, może wrzucę film..

    czekamy.

    > Fakt ze przepis jest jasny, tego nie neguje, ale wydaje mi się ze
    > policja przesadziła trochę.

    z mojego punktu widzenia to jest tak: inny samochód "puścił" pieszego na
    pasach, Twój (Ty czy ktoś znajomy) nie "puscił" pieszego. gdyby za to
    wymierzono mandat, to byłby za 500. ale sprawa jest dyskusyjna, możnaby
    do sądu skierować. Jednak mandat był za 350, jednak podstawa była "z
    dupy". Pytanie jak to się odbyło. ja kiedyś miałem wykroczenie poważne,
    ale z mojego punktu widzenia jadąc prawidłowo mógłbym spowodować jeszcze
    większe zagrożenie. do sądu nie chciałem, argumenty miałem sensowne, ale
    oni mandat chcieli strasznie dać. Więc polubownie dostałem najniższy
    mandat, za coś czego absolutnie nie zrobiłem. nie pamiętam czy za pasy,
    czy brak świateł. Tyle że to była świadoma decyzja. Czy w Twoim
    przypadku też tak nie było że policjanci świadomie dali za 350 a nie za 500?

    ToMasz

  • 32. Data: 2015-12-11 18:38:12
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tom N"

    > To nie ja jechałem, niestety mandat został przyjęty.
    > Pytanie o podstawę prawna, czy mieli racje czy po prostu szukali kogo by
    > tu...:)

    Kiedyś mi policjant kazał przestawić samochód gdy zaparkowałem tuż za
    przejściem dla pieszych na drodze jednokierunkowej, uśmiechnąłem się i
    poprosiłem o podstawę prawną, wtedy się zorientował i wymyślił, że mam się
    do jego poleceń stosować, albo mi wypisze mandat... Zgadnij co zrobiłem,
    podpowiem, że mandatu nie wypisał, sądu też nie było, za to tłumaczył się
    przed przełożonym.
    ---
    I pewnie mu nogi drżały :-)

  • 33. Data: 2015-12-11 18:39:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tom N"

    ... A, może dlatego, ze cytować nie
    potrafisz poprawnie, to masz kłopoty ze zrozumieniem słowa pisanego?
    ---
    Cytuje czytnik, Ty się tym snobujesz

  • 34. Data: 2015-12-13 00:08:19
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2015-12-11 09:11, Czesław Wiśniak wrote:

> [...]
    ,75y,224.82h,91.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7H0kvZ6wZNsk
    MuOlhLy9qw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > Mieli rację.

    A czemu niby?

    Pieszy musial zwolnic/przyspieszyc? Jesli nie musial to zadnego
    wymuszenia przeciez nie bylo.

    Zreszta widze, ze nizej ktos podal sosowny zapis dotyczacy powyzszego.

    To jest wlasnie jakas patalogia, ktora toczy system - wiazanie
    ustapienia pierwszenstwa z koniecznoscia zatrzymania sie.

    --
    mk4

  • 35. Data: 2015-12-13 00:30:57
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > A czemu niby?
    >
    > Pieszy musial zwolnic/przyspieszyc? Jesli nie musial to zadnego
    > wymuszenia przeciez nie bylo.

    Trzeba by się o to spytać pieszego.

    > Zreszta widze, ze nizej ktos podal sosowny zapis dotyczacy powyzszego.

    Zapis jest idiotyczny jak połowa polskiego prawa ale rzeczywiście jest.

    > To jest wlasnie jakas patalogia, ktora toczy system - wiazanie
    > ustapienia pierwszenstwa z koniecznoscia zatrzymania sie.

    Patologia to w dużej mierze zachowanie kierowców wobec pieszych na
    przejściach i wyeliminowanie takich kretynizmów w prawie w jakimś
    stopniu poprawiłoby bezpieczeństwo.

  • 36. Data: 2015-12-13 20:10:15
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak"

> [...]
    > ustapienia pierwszenstwa z koniecznoscia zatrzymania sie.

    Patologia to w dużej mierze zachowanie kierowców wobec pieszych na
    Jakich np ?

  • 37. Data: 2016-01-03 09:59:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 11.12.2015 10:11, wchpikus wrote:

    > mam nagranie z rejestratora, światła były wyłączone.
    > Mandat 350zl + 10 punktow.

    Zapodaj. Jeśli jest tak jak piszesz to nie mieli racji (przynajmniej na
    dzień dzisiejszy).

    Jeśli jednak pieszy musiał zwolnić to się należy - tak się kończy
    kombinowanie "dopóki nie wejdzie, to ja mam pierwszeństwo, a jak wejdzie
    to on wtargnął, więc dalej tak jakby mam quasipierwszeństwo, bo mu nie
    wolno, a pieszy ma czekać aż nic nie będzie jechać, albo przynajmniej
    jak ja nie będę jechał:P".

    Shrek.