eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
    rb.com!news-out.readnews.com!transit4.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!n
    ewshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.
    news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 5 Dec 2013 09:51:35 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
    In-Reply-To: <5...@p...pl.invalid>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1312050938080.1856@quad>
    References: <l7lr3p$ntv$1@usenet.news.interia.pl>
    <8...@p...pl.invalid>
    <l7lt93$sdf$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <Pine.WNT.4.64.1312042341030.2904@quad>
    <5...@p...pl.invalid>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 73
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1386233509 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2371 83.15.167.123:61790
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2513482
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 5 Dec 2013, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Gotfryd,
    >
    >> Ergo, w ŻADNYM kraju nie jest przestrzegany przepis o "dostosowaniu
    >> do warunków".
    >
    > Dostosowanie do warunków mgły oznaczałoby całkowite zatrzymanie ruchu.

    Umówmy się, że w praktyce jadący akceptują jakiś poziom ryzyka
    związanego z niezupełnym dostosowaniem do warunków.
    I to jest powód wypadków - jedzie się szybciej, niż tak naprawdę
    "da się bezpiecznie". Ściślej, to ci szybciej jadący:

    > Bo jeśli nie stoją, to prędzej czy później ktoś się w kogoś wpieprzy

    ...są "wpieprzajacymi się".

    > A ponieważ każdy inaczej będzie traktował zarówno moment, w którym po
    > prostu trzeba zjechać do rowu i uciekać jak i prędkość, z jaka należy
    > jechać jak jeszcze coś widać, to takie a nie inne są efekty.

    Ja nie o tym - jakby 100% kierujących jechało z prędkością dającą
    możliwość zatrzymania za poprzednikiem (a odstęp jest ograniczony
    widocznością), mielibyśmy "dostosowanie do warunków".

    > O takich drobiazgach ja sprawność i włączanie świateł przeciwmgłowych
    > szkoda gadać. Część włącza jak jeszcze nie potrzeba i inni
    > zastanawiają się, co ustawodawca miał na myśli pisząc o "widoczność
    > 50m).

    Zgoda :)
    Dlatego wychodzi mi wniosek jak wyżej.

    Przestrzeganie ograniczeń formalnych, narzuconych dlatego że
    są łatwe do zmierzenia (np. prędkość ograniczona znakiem)
    skutkuje tym, że wszyscy (i kierowcy i kontrola ruchu) na
    tym się skupia.

    >> Ale to z powodu "ktoś do mnie wjedzie".
    >> Czyli obawy o zdarzenia BEZ własnej winy.
    >
    > Na przykład.

    Oczywiscie.

    >> Właśnie usprawiedliwołeś "geniuszy chodnikowców" jadących
    >> rowerem po chodniku 30kmph "bo na jezdni strach".
    >
    > Ale w pełnej mgle na autostradzie nie ma miejsca na normalny ruch
    > samochodów.

    Zależy od definicji "normalnosci".
    Jeśli akurat da się 15km/h to tyle się da.
    Jazda 40 będzie prośbą o karambol - i zdarzają się dlatego, że
    w sumie działa mechanizm "wszyscy mogą, to co, ja nie mogę" :>

    > Tak samo jak nie należy próbować lądować we mgle w
    > Smoleńsku ze zresetowanym wysokościomierzem barycznym, polegając
    > tylko na radiowysokościomierzu i zapominając o rzeźbie terenu na
    > ścieżce podejścia.

    E, przykład jest trochę zły - przy lądowaniu trudno ZAWCZASU
    zwolnić do 15 km/h :>

    > Ciężarówki 110 nie pojadą a to one wyrządzają najwięcej szkód
    > i zabijają ludzi w karambolach na autostradach w czasie mgły.

    Też trudno się nie zgodzić.
    Ale w "zwykłych" wypadkach kierujący i pasażerowie pewnie też
    mają podobne "wyniki" w zderzeniu z ciężarówką.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: