-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
rb.com!news-out.readnews.com!transit4.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!n
ewshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.
news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 5 Dec 2013 09:51:35 +0100
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
In-Reply-To: <5...@p...pl.invalid>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1312050938080.1856@quad>
References: <l7lr3p$ntv$1@usenet.news.interia.pl>
<8...@p...pl.invalid>
<l7lt93$sdf$1@usenet.news.interia.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<Pine.WNT.4.64.1312042341030.2904@quad>
<5...@p...pl.invalid>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 73
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1386233509 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2371 83.15.167.123:61790
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2513482
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 5 Dec 2013, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Gotfryd,
>
>> Ergo, w ŻADNYM kraju nie jest przestrzegany przepis o "dostosowaniu
>> do warunków".
>
> Dostosowanie do warunków mgły oznaczałoby całkowite zatrzymanie ruchu.
Umówmy się, że w praktyce jadący akceptują jakiś poziom ryzyka
związanego z niezupełnym dostosowaniem do warunków.
I to jest powód wypadków - jedzie się szybciej, niż tak naprawdę
"da się bezpiecznie". Ściślej, to ci szybciej jadący:
> Bo jeśli nie stoją, to prędzej czy później ktoś się w kogoś wpieprzy
...są "wpieprzajacymi się".
> A ponieważ każdy inaczej będzie traktował zarówno moment, w którym po
> prostu trzeba zjechać do rowu i uciekać jak i prędkość, z jaka należy
> jechać jak jeszcze coś widać, to takie a nie inne są efekty.
Ja nie o tym - jakby 100% kierujących jechało z prędkością dającą
możliwość zatrzymania za poprzednikiem (a odstęp jest ograniczony
widocznością), mielibyśmy "dostosowanie do warunków".
> O takich drobiazgach ja sprawność i włączanie świateł przeciwmgłowych
> szkoda gadać. Część włącza jak jeszcze nie potrzeba i inni
> zastanawiają się, co ustawodawca miał na myśli pisząc o "widoczność
> 50m).
Zgoda :)
Dlatego wychodzi mi wniosek jak wyżej.
Przestrzeganie ograniczeń formalnych, narzuconych dlatego że
są łatwe do zmierzenia (np. prędkość ograniczona znakiem)
skutkuje tym, że wszyscy (i kierowcy i kontrola ruchu) na
tym się skupia.
>> Ale to z powodu "ktoś do mnie wjedzie".
>> Czyli obawy o zdarzenia BEZ własnej winy.
>
> Na przykład.
Oczywiscie.
>> Właśnie usprawiedliwołeś "geniuszy chodnikowców" jadących
>> rowerem po chodniku 30kmph "bo na jezdni strach".
>
> Ale w pełnej mgle na autostradzie nie ma miejsca na normalny ruch
> samochodów.
Zależy od definicji "normalnosci".
Jeśli akurat da się 15km/h to tyle się da.
Jazda 40 będzie prośbą o karambol - i zdarzają się dlatego, że
w sumie działa mechanizm "wszyscy mogą, to co, ja nie mogę" :>
> Tak samo jak nie należy próbować lądować we mgle w
> Smoleńsku ze zresetowanym wysokościomierzem barycznym, polegając
> tylko na radiowysokościomierzu i zapominając o rzeźbie terenu na
> ścieżce podejścia.
E, przykład jest trochę zły - przy lądowaniu trudno ZAWCZASU
zwolnić do 15 km/h :>
> Ciężarówki 110 nie pojadą a to one wyrządzają najwięcej szkód
> i zabijają ludzi w karambolach na autostradach w czasie mgły.
Też trudno się nie zgodzić.
Ale w "zwykłych" wypadkach kierujący i pasażerowie pewnie też
mają podobne "wyniki" w zderzeniu z ciężarówką.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.13 09:55 RoMan Mandziejewicz
- 05.12.13 13:06 Artur Maśląg
- 05.12.13 15:05 Jan Koval
- 05.12.13 15:06 AZ
- 05.12.13 15:11 Jan Koval
- 05.12.13 16:00 sqlwiel
- 05.12.13 19:43 A.L.
- 05.12.13 22:51 J.F.
- 05.12.13 22:54 J.F.
- 06.12.13 01:00 RoMan Mandziejewicz
- 06.12.13 01:17 orcos
- 06.12.13 07:34 J.F.
- 06.12.13 08:22 chochlik_drukarski
- 06.12.13 08:32 robot
- 06.12.13 11:25 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=