  • 11. Data: 2008-07-31 10:59:54
    Temat: Re: Czy ktos wie czy bedzie kontrpropozycja TPSY?
    Od: "TaKeN TaKeNoWsKi" <t...@c...edu.pl>

    > TP SA odkąd zaczęła dawać Liveboksy skonfigurowane tak jak są
    > skonfigurowane na dzień dobry, nie może wstawiać czegoś takiego do
    > regulaminu, bo sąsiedzi po podłączeniu tego i tak mają Internet :)
    >
    > A dystrybucja sygnału to raczej dotyczy sieci telewizyjnych. Można mówić o
    > udostępnianiu dostępu do Internetu dla urządzeń poza lokalem. Jeśli
    > postawie proxy i do proxy będzie kabelek do sąsiada to udostępniam łącze
    > poza lokal czy nie?

    Tak bo jest to udostępnianie dostępu do internetu poza lokalem. Bo lokal
    jest to miejsce instalacji - czyli dokładny adres :)
    Gdybyś mieszkał w bloku i np. jako miejsce instalacji miałbyś podany tylko
    NUMER bloku a nie numer mieszkania bo mógłbyś udostepniać internet wszystkim
    lokatorom - ale wtedy właścicielem łącza musiała by być współdzielnia
    mieszkaniowa.

    Pozdr
    TaKeN

  • 12. Data: 2008-07-31 11:06:04
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "TaKeN TaKeNoWsKi"
    >Tak bo jest to udostępnianie dostępu do internetu poza lokalem. Bo lokal
    >jest to miejsce instalacji - czyli dokładny adres :)

    A jak zrobię forward maila, który dostałem? A jak sobie postawię vpn i z
    pracy będę się łaczył do domu? A czym to się różni od proxy?

    --
    \------------------------/ >Sam jesteś żałosy, naprawdę.
    /------------------------\

  • 13. Data: 2008-07-31 16:56:32
    Od: jasio <s...@k...pl>

    > A mozna miec 5 stalych IP, mozliwosc legalnego udostepniania poza
    > lokal i (za doplata) upload 1 Mb/s?

    5 IP bez problemu, 1 Mbit uploadu jest w standardzie.

  • 14. Data: 2008-07-31 21:28:32
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    jasio pisze:

    > Kwaszenie, neostrada i DSL to taki sztuczny podział w TP.
    > W netii mozna miec bez problemu staly IP za pare zl miesiecznie.
    > Wiec generalnie to jest odpowiednik i neo i DSL.

    uważam podział w tp na DSL i neostrade za REWELACYJNY. Aktualnie mam
    coraz więcej zapytań z firm, którym się kończy abonament na DSL w tp, a
    przedłużenie kosztuje np. 4Mbitówego koło 350 zł + zwiększeni upladu do
    512 za chyba coś koło 50 zł .... czy bym im nie zrobił podobnej oferty
    ale lekko taniej. Ważne dla nich jest, żeby ew. serwis był z mojej
    strony priorytetowy.

    I w cenniku mam 4Mbps za 89 zł brutto na 12 miesiące a im jestem w
    stanie sprzedać np. 4Mbps za 250 zł netto na 12 miesiące i jeszcze są
    zadowoleni, ze mają taniej niż DSL. I dorzucam jeszcze 1Mbps uploadu to
    wogóle Klienci płacą i jeszcze bardziej są zadowoleni. Oczywiście przy
    takich cenach mnie wtedy stać na to, żeby ich podłączyć na bardzo dobrym
    sprzęcie i fama o mojej jakości leci w świat :-)

    Wojtek

    --
    ===> www.JuraInfo.pl

    Jura Krakowsko-Częstochowska,
    baza noclegowa, atrakcje turystyczne

  • 15. Data: 2008-07-31 21:33:57
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Mariusz Kruk pisze:

    > A jak zrobię forward maila, który dostałem? A jak sobie postawię vpn i z
    > pracy będę się łaczył do domu? A czym to się różni od proxy?

    myślę, że kluczowe będzie wykazanie z jakiego IP było połączenie. Jak z
    tego przypisanego w danej chwili do TEGO lokalu a komputer był fizycznie
    poza tym lokalem, to jest to złamanie regulaminu.

    Proxy pokaże IP przypisane do lokalu, oczywiście można mówić o
    anonimowym proxy, ale to raczej porównywalne do tego: nie rozbiję
    sąsiadowi w samochodzie szyby, bo "nie wolno", ale jak zrobię to w nocy,
    to mnie nikt nie będzie widział - co prawda tak samo "nie wolno", ale
    mnie nie będzie widać.

    Wojtek

  • 16. Data: 2008-07-31 21:41:00
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "crazy bejbi"
    >myślę, że kluczowe będzie wykazanie z jakiego IP było połączenie. Jak z
    >tego przypisanego w danej chwili do TEGO lokalu a komputer był fizycznie
    >poza tym lokalem, to jest to złamanie regulaminu.

    Czyli forward maila to też złamanie regulaminu? Cóż za absurd.

> [...]
    >sąsiadowi w samochodzie szyby, bo "nie wolno", ale jak zrobię to w nocy,
    >to mnie nikt nie będzie widział - co prawda tak samo "nie wolno", ale

    Nie o to chodzi. Chodzi o to, że ten zapis jest bezsensowny, bo nie ma
    czegoś takiego jak "sygnał" w wyższych warstwach OSI, a w warstwie
    fizycznej jak najbardziej są sieci odseparowane.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Don't try to fix me, I'm not broken.
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 17. Data: 2008-08-01 19:09:16
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    jasio <s...@k...pl> wrote:

    > 1 Mbit uploadu jest w standardzie.

    Cos sie zmienilo i mozna w ramach BSA na liniach TP, czy tylko na
    liniach Netii? No i pozostaje sprawa udostepniania poza lokal...

  • 18. Data: 2008-08-02 17:40:04
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > TP SA odkąd zaczęła dawać Liveboksy skonfigurowane tak jak są
    > skonfigurowane na dzień dobry, nie może wstawiać czegoś takiego do
    > regulaminu, bo sąsiedzi po podłączeniu tego i tak mają Internet :)

    A co właściwie teraz wstawiają? Bo pamiętam, że widziałem w jednej z
    umów TPSA taki magiczny punkt (cytuję z pamięci): "jeśli istnieje
    techniczna możliwość złamania regulaminu, przyjmuje się, że regulamin
    został złamany".

    I to załatwiało sprawę.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 19. Data: 2008-08-02 18:10:20
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Patryk Włos"
> [...]
    >umów TPSA taki magiczny punkt (cytuję z pamięci): "jeśli istnieje
    >techniczna możliwość złamania regulaminu, przyjmuje się, że regulamin

    A jak się to ma do ochrony konsumenta i niedozwolonych zapisów umownych?

    --
    [------------------------] I am Lando of Borg: You will be assimila-
    [ K...@e...eu.org ] ted...It's Not My Fault!

  • 20. Data: 2008-08-02 18:25:43
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > A jak się to ma do ochrony konsumenta i niedozwolonych zapisów umownych?

    Nie wiem. Ale zapis jest IMHO całkiem uczciwy. Jeśli ktoś ma w domu
    infrastrukturę umożliwiającą omijanie regulaminu, i ta infrastruktura
    jest podłączona i uruchomiona, to dlaczego nie zakładać, że ten
    regulamin łamie?

    Powiem więcej: gdyby z tego założenia zrezygnować, to byłaby to walka z
    wiatrakami.