  • 1. Data: 2013-02-11 19:54:16
    Temat: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Czesc :)

    Projektuje wlasnie element "dystrybucji zasilania"
    do modelu latajacego. Taki kawalek miedzi do ktorego
    beda podlaczone akumulatory LiPol i do osmiu silnikow.

    Napiecie zasilania nominalnie 12V, ale klient moze i 24V podlaczyc.
    Silniki moga pobierac prad ciagly okolo 100A, w szczycie 200-250A.

    Chetnie zlecilbym zrobienie nast. testu: zasilanie powiedzmy
    15V z wydajnoscia pradowa do 300A. Element filmowany kamera
    IR (to byloby idealne) lub przynajmiej kontrolowane dokladnym
    (i szybkim) termometrem.

    Test mialby polegac na poddaniu elementu przeplywowi pradu
    100, 150, 200, 250, 300A przez powiedzmy 5min lub do momentu
    kiedy temp wzrosnie o 20stC > otoczenie.

    Potrzebuje stwierdzic:
    - jaki prad ciagly mozna uznac za dopuszczalny,
    - jaki prad chwilowy (powiedzmy 30s) mozna uznac za dopuszczalny,

    Powiedzmy ze granica bylby wzrost temp. o to 20stC.

    Jako wynik ladna tabelka, wykres prad / czas / temp.
    Chetnie film ilustrujacy test etc.

    Gdyby ktos mogl cos takiego zrobic prosze o mail...

    Tak wiem, ze mozna oszacowac - ja szacuje, ze przeniesie
    prad ciagly 200A z palcem w nosie ;) ale potrzebuje wmiare
    wiarygodny test przeprowadzic, a nie mam odpowiedniego
    sprzetu. Glownie odbiorow, bo zasilanie w postaci LiPo mam.

    Jakub

  • 2. Data: 2013-02-11 20:01:02
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Ponizej pojawil sie wzor dla PCB.
    I = K * dT^0.44 * (W*H)^0.725

    Przyjalem K=0.035 i dT=20stC - wyszlo 205A

    No ale test tak czy owak bym chetnie przeprowadzil.

  • 3. Data: 2013-02-11 23:25:12
    Od: "MiSter" <B...@W...PL>

    > Chetnie zlecilbym zrobienie nast. testu: zasilanie powiedzmy
    > 15V z wydajnoscia pradowa do 300A. Element filmowany kamera
    > IR (to byloby idealne) lub przynajmiej kontrolowane dokladnym
    > (i szybkim) termometrem.

    Jak by co, to kamerka IR jest na półce ;-)

    Pozdrawiam
    MiSter

  • 4. Data: 2013-02-12 00:05:26
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Jak by co, to kamerka IR jest na półce ;-)

    Noo... proszę, żeś mnie zaskoczył. :)
    I jak się sprawuje?

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. to teraz brakuje jeszcze tylko 300A, jak przemienny się nada, to
    łatwo dać, obciążyć i nawet zmierzyć.

  • 5. Data: 2013-02-12 09:36:29
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "MiSter" <B...@W...PL> napisał w wiadomości

    > Jak by co, to kamerka IR jest na półce ;-)

    A gdzie dokladnie (miasto)?

    Nie napisalem, ale to powinno byc chyba oczywiste -
    chodzi o kamere taka, zeby dala podglad temperatury,
    czyli kolor, jakis wykresik, etc - Bajer potrzebny :)

  • 6. Data: 2013-02-12 09:36:55
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > ps. to teraz brakuje jeszcze tylko 300A, jak przemienny się nada, to łatwo
    > dać, obciążyć i nawet zmierzyć.

    Akumulatory wiec DC ;)

  • 7. Data: 2013-02-12 11:42:29
    Od: "MiSter" <_...@w...pl>

    Noo... proszę, żeś mnie zaskoczył. :)
    I jak się sprawuje?

    Całkiem, całkiem. Póki jest zima, służy do szacowania którędy ciepło z
    domków czmycha ;)

    Pozdrawiam
    MiSter

  • 8. Data: 2013-02-12 17:04:09
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Akumulatory wiec DC ;)

    Chcesz LiPo obciążać takim prądem i tak długo?
    No nieźle... ja to jednak z innej epoki jestem.

    Swoją drogą - co Ci szkodzi zmienny? Łatwo uzyskać, jeszcze łatwiej
    zmierzyć (cęgi mam, ale niestety ten zakres wyłącznie AC).
    Zakładam, że to forma rozdzielacza jest i bez elektroniki na nim, pewnie
    o czymś nie wiem.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 9. Data: 2013-02-12 17:06:16
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Całkiem, całkiem. Póki jest zima, służy do szacowania którędy ciepło z
    > domków czmycha ;)

    Tia.. i masz czas na to oczywiście, prawda? :)

    Podrzuć jakieś zdjęcie z opisem.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2013-02-12 17:28:25
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Chcesz LiPo obciążać takim prądem i tak długo?
    > No nieźle... ja to jednak z innej epoki jestem.

    Jedno wieksze LiPo 3S potrafi przez kilka minut dac z 50A :)
    Myslalem o wiekszej ilosci rownolegle...

> [...]
    > zmierzyć (cęgi mam, ale niestety ten zakres wyłącznie AC).
    > Zakładam, że to forma rozdzielacza jest i bez elektroniki na nim, pewnie o

    Zgadza sie. Elektrotechnike mialem dosc dawno w szkole ;)
    Ocztwiscie moze byc zmienny tak jak mowiles.