    From: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...
    Date: Mon, 11 Feb 2013 19:54:16 +0100

    Czesc :)

    Projektuje wlasnie element "dystrybucji zasilania"
    do modelu latajacego. Taki kawalek miedzi do ktorego
    beda podlaczone akumulatory LiPol i do osmiu silnikow.

    Napiecie zasilania nominalnie 12V, ale klient moze i 24V podlaczyc.
    Silniki moga pobierac prad ciagly okolo 100A, w szczycie 200-250A.

    Chetnie zlecilbym zrobienie nast. testu: zasilanie powiedzmy
    15V z wydajnoscia pradowa do 300A. Element filmowany kamera
    IR (to byloby idealne) lub przynajmiej kontrolowane dokladnym
    (i szybkim) termometrem.

    Test mialby polegac na poddaniu elementu przeplywowi pradu
    100, 150, 200, 250, 300A przez powiedzmy 5min lub do momentu
    kiedy temp wzrosnie o 20stC > otoczenie.

    Potrzebuje stwierdzic:
    - jaki prad ciagly mozna uznac za dopuszczalny,
    - jaki prad chwilowy (powiedzmy 30s) mozna uznac za dopuszczalny,

    Powiedzmy ze granica bylby wzrost temp. o to 20stC.

    Jako wynik ladna tabelka, wykres prad / czas / temp.
    Chetnie film ilustrujacy test etc.

    Gdyby ktos mogl cos takiego zrobic prosze o mail...

    Tak wiem, ze mozna oszacowac - ja szacuje, ze przeniesie
    prad ciagly 200A z palcem w nosie ;) ale potrzebuje wmiare
    wiarygodny test przeprowadzic, a nie mam odpowiedniego
    sprzetu. Glownie odbiorow, bo zasilanie w postaci LiPo mam.

    Jakub