  • 21. Data: 2012-12-19 14:22:19
    Temat: Re: Czy już wręczyłeś łapówkę za pozytywny wynik badań technicznych?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 17 Dec 2012 11:12:23 +0100, w <kamr68$tnf$1@node2.news.atman.pl>, "WOJO"
    <s...@a...unknown.hehe> napisał(-a):

    > Obawiam się, że sprawcą kolizji będzie ten z podporządkowanej. Ty dostaniesz
    > mandacik za zły stan techniczny pojazdu i oczywiście pożegnasz się z dowodem
    > rejestracyjnym na okres usunięcia usterek i ponownego przeglądu.
    > Pozdrawiam.

    Nie, jeżeli da się udowodnić, że przy sprawnych hamulcach spokojnie
    wyhamowałbym.

  • 22. Data: 2012-12-19 14:51:12
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > Pozdrawiam.

    Nie, jeżeli da się udowodnić, że przy sprawnych hamulcach spokojnie

    Możesz próbować udowadniać w sądzie, jeżeli sprawa tam trafi. Jak będzie to
    tylko stłuczka, to śmiem twierdzić, że postępowanie mandatowe zakończy
    sprawę.
    Zawsze można próbować coś udowodnić. Np. że jakbyś jechał z połową prędkości
    dopuszczelnej, to nie doszłoby do kolizji, bo spokojnie byś wyhamował.
    To jednak nie zmienia faktu, że sprawcą kolizji będzie dalej ten, który
    wyjechał z podporządkowanej.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 23. Data: 2012-12-19 23:27:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Dec 2012, r...@k...pl wrote:

    > Nie, jeżeli da się udowodnić, że przy sprawnych hamulcach spokojnie
    > wyhamowałbym.

    Ale co miałoby być podstawą?
    Założenie że powodem była umyślność odpada. No chyba żeby miała przejść
    teza, że te hamulce były zepsute umyślnie.
    Założenie że powodem była "niemożliwość" dopełnienia obowiązku odpada,
    bo to by miało zastosowanie tylko u tego z podporządkowanej, jakby
    zachowanie tego z pierwszeństwem istotnie blokowało dopełnienie
    obowiązku (brak oświetlenia na nieoświetlonej jezdni, pierwsza kosmiczna
    zza zakrętu itede).
    To co zostaje?

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2012-12-28 15:33:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 19 Dec 2012 23:27:41 +0100, w <Pine.WNT.4.64.1212192322460.3476@quad>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > Ale co miałoby być podstawą?
    > Założenie że powodem była umyślność odpada. No chyba żeby miała przejść
    > teza, że te hamulce były zepsute umyślnie.

    Jeżeli przez 5 lat nie robiłem badań technicznych, a w efekcie straciłem
    hamulce i tak sobie jeździłem i w końcu nie wyhamowałem -- to jak chcesz
    udowodnić, że po prostu o badaniach przypadkowo zapomniałem?

  • 25. Data: 2012-12-28 23:29:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Dec 2012, r...@k...pl wrote:

    > Jeżeli przez 5 lat nie robiłem badań technicznych,

    A, to znaczy że przeoczyłem istotny niuans.
    Thx.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2013-01-02 15:31:39

    Fri, 28 Dec 2012 23:29:16 +0100, w <Pine.WNT.4.64.1212282328350.3220@quad>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > A, to znaczy że przeoczyłem istotny niuans.
    > Thx.

    Ano o takim niuasie piszę. Jeżeli nie zrobiłeś badań, a miałeś szybę pękniętą
    -- to będziesz "czysty".
    Jeżeli z powodu braku badań skuteczność hamulców dążyła do 0, to nie widzę
    szans na obronę :).