  • 81. Data: 2010-12-11 23:26:08
    Temat: Re: Czy już czas zmienić branżę ?
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-12-10 11:32, Paweł Piskorz pisze:

    > Jest mnóstwo narzędzi w których możesz stronę wyklikać, nie potrzeba do
    > tego żadnej wiedzy (poza umiejętnością obsługi myszki komputerowej).
    > Znajdź mi taki kreator do naprawy pralki.

    Błąd rozumowania ! Do budowy strony MASZ już wiedzę podstawową, że sa to
    pliki np. html, że trzeba je wgrać na serwer, że trzeba _mieć_ jakiś
    serwer, wiesz też CO to jest serwer, wiesz, że trzeba zarejestrować
    domenę, wiesz gdzie to zrobić, wiesz, że kod i obrazki do dwie różne
    sprawy, itd, itd

    Tą wiedzę masz, a dopiero potem używasz albo edytora tekstowego (jak
    masz wiedzę bardzo dużą), albo najprostszego kreatora (jak masz wieszę
    mniejszą). Ale podstawy znasz.

    Podobnie z pralką - jak będziesz znał podstawy działania tego sprzętu
    (że jest silnik, jak działa, jak jest sterowany - wbrew pozorom budowa
    pralki jest banalna - tylko że akurat TY nie masz tych podstaw o jej
    budowie - jak TY masz akurat w branży budowy stron) - stąd różnice. Ale
    jak już miałbyś podstawy o budowie pralki to potem czy skorzystasz z
    super wypasionego sprzętu marki X za tysiące złotych, czy najtańszego
    śrubokręta - to skutek naprawy będzie podobny. A jakby był problem, to
    zawsze istnieje instrukcja serwisu pralki :)

    wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 82. Data: 2010-12-12 11:31:58
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 00:26, crazy bejbi pisze:

> [...]
    > śrubokręta - to skutek naprawy będzie podobny. A jakby był problem, to
    > zawsze istnieje instrukcja serwisu pralki :)

    Dobre. Podoba mi się :-)

    --
    Peter

  • 83. Data: 2010-12-12 11:35:46
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-11 20:23, crazy bejbi pisze:

> [...]
    > jak jest firma jednoosobowa, to pewnie warto robić stronę za 2000 zł.
    > Choćby dla budowy portfolio - to nawet może być masa kasy :)
    >
    > Inna sprawa, że jak się rozkręcisz, i masz kilku programistów, grafików,
    > project managerów to 2000 zł za portal to mówisz klientowi, że sorry,
    > ale tak to tylko w Erze. Za 2000 zł to można zrobić statyczną wizytówkę.
    > I tak jest, że 5 zakończy rozmowy, ale znajdzie się 3 na ich miejsce,
    > którzy taką wizytówkę zamówią :) Bo chcą się poczuć dobrze obsłużeni,
    > albo się już kiedyś przejechali na tanich rozwiązaniach.

    I to dochodzimy do tego, że po prostu nie ma czegoś takiego, jak "psucie
    rynku", tylko właściwa segmentacja klienta :-) Zwiększamy ilość
    programistów, grafików, oprogramowania legalnego, to i usługi muszą być
    droższe. Taka kolej rzeczy :-)

    --
    Peter

  • 84. Data: 2010-12-12 20:44:59
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-12-12 00:26, crazy bejbi wrote:
> [...]
    > serwer, wiesz też CO to jest serwer, wiesz, że trzeba zarejestrować
    > domenę, wiesz gdzie to zrobić, wiesz, że kod i obrazki do dwie różne

    Chyba kpisz:
    http://kreatorstron.az.pl/servlet/WSC?subaction=
    http://sb03.home.pl/Wizard/Design?siteId=b006e4a6dd1
    7530f3509a9259d98d07b
    http://learn.wordpress.com/
    I setki innych rozwiązań, wystarczy kliknąć i nie trzeba nawet wiedzieć
    co to jest plik.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 85. Data: 2010-12-13 17:23:07
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-12-12 21:44, Paweł Piskorz pisze:

> [...]
    7530f3509a9259d98d07b
    > http://learn.wordpress.com/
    > I setki innych rozwiązań, wystarczy kliknąć i nie trzeba nawet wiedzieć

    w kreatorze na home poczułem się jakbym miał naprawiać pralkę bez
    instrukcji. Ale pewnie się nie znam i za głupi jestem na ten konfigurator :)

    ostatni z linków niczym się nie różni od serwisowego podręcznika do ...
    naprawy pralki ?

    Wojtek

  • 86. Data: 2010-12-13 18:21:08
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-12-13 18:23, crazy bejbi wrote:
    > w kreatorze na home poczułem się jakbym miał naprawiać pralkę bez
    > instrukcji. Ale pewnie się nie znam i za głupi jestem na ten
    > konfigurator :)

    A to normalne jak się wie co to plik, pochlastać się można takimi
    kreatorami.

    > ostatni z linków niczym się nie różni od serwisowego podręcznika do ...
    > naprawy pralki ?

    To jest megaidiotoodporna instrukcja w które pole co wpisać. 9 stron i
    20 obrazków jak wypełnić kilka pól formularza, tyle samo zajęłaby im
    instrukcja do zapisania się na pewną-klasę ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 87. Data: 2010-12-13 21:38:49
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 10 Gru, 16:16, Peter May <p...@o...pl> wrote:

    > Nie rzadko klienci nie rozumiej , e wydana kasa na stron www, to dla
    > nich tak naprawd to zysk. W tym samym czasie, co babrali by si w
    > budowanie www, podpisali by X um w z klientami swoimi i na to zarobili z
    > nawi zk . Innymi s owy zamiast my le jak zaoszcz dzi 1z , lepiej
    > pomy le jak zarobi 2 z . Wyjdzie na to samo :-)
    >
    > --
    > Peter

    oczywiście, tylko ciągle jeszcze bardzo wielu małych polskich
    "biznesmenów" woli realizować strategię marketingową na poziomie
    straganu z pietruszką :P

    przykład: jeden z moich dawnych, malutkich klientów postanowił
    zaoszczędzić na kosztach hostingu - równowartość 1,5 biletu
    autobusowego miesięcznie; z zainteresowaniem obserwuję efekty jego
    błędów - nie zdecydowałbym się na tak destrukcyjne testy nawet na
    której ze swoich najmniej ważnych witryn :D

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/reklama-marketing-www-gdynia

  • 88. Data: 2010-12-13 21:58:56
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 11 Gru, 17:52, beherit / pn <behe...@sprawdzam-raz-w-
    miesiacu.firenet.eu.org> wrote:

> [...]
    > (nazwy firmy nie wymieni , jednak i tak mo na strzela z du ym
    > prawdopodobie stwem) i powiem Ci, e standardy kodowania ca o ci
    > projektu by y na tyle wy rubowane, e trzeba by do kreatora wkleja
    > zamieszany tekst wordowy bezpo rednio przez ctrl+v eby co si sypa o
    > ... niestety. Niemniej jednak, w momencie gdy pojawi si browsery,
    > kt re bardziej strictnie b d patrze na kod to takie wklejkowe wordowe
    > krzaczki b d si sypa , a mi o.
    >
    > Tak czy inaczej to te zarobek dla naszej bran y do momentu gdy idzie
    > nam to sprawnie i jest hurtem. Jak oni nie znaj Klienta w Pl to

    klientowi któremu zaprojektowałem stronę (ręczna robota, więc nie do
    zdarcia) miałem wrzucić tabelkę z parametrami towaru dostarczanego
    przez producenta. Producent miał stronę z CMSem; myślę sobie - wezmę
    cały fragment tabeli z kodu strony - będzie mniej roboty :).
    Ilość CMSowego śmiecia w tak małym fragmencie kodu nawet mnie
    zadziwiła (definiować lang dla każdej komórki tabeli - to trzeba mieć
    talent, ale jak CMS na to pozwala - to dlaczego się tym nie pobawić, a
    śmieci zostają...

    Wniosek: KAŻDA strona zrobiona CMSem czy jakimś kreatorem prędzej czy
    później się wysypie - i trzeba będzie zrobić wszystko od nowa, i od
    nowa za to zapłacić. Oczywiście, żaden dostawca dostarczający takie
    rozwiązania słowem o tym nie wspomni :)

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/projektowanie-stron-www-gdynia

  • 89. Data: 2010-12-13 22:06:33
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 11 Gru, 20:23, crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> wrote:

> [...]
    >
    > Inna sprawa, e jak si rozkr cisz, i masz kilku programist w, grafik w,
    > project manager w to 2000 z za portal to m wisz klientowi, e sorry,
    > ale tak to tylko w Erze. Za 2000 z to mo na zrobi statyczn wizyt wk .
    > I tak jest, e 5 zako czy rozmowy, ale znajdzie si 3 na ich miejsce,
    > kt rzy tak wizyt wk zam wi :) Bo chc si poczu dobrze obs u eni,
    > albo si ju kiedy przejechali na tanich rozwi zaniach.
    >
    > Wojtek
    >
    > --
    > polecam stron :www.nartyrowery.pl
    > najwi kszy sklep ze sprz tem narciarskim i snowboardowym

    fakt, że nawet pozornie prościutka stronka www typu wizytówka, jeśli
    jest profesjonalnie wykonana, czyli bardzo dobrze zoptymalizowana pod
    wyszukiwarki już na etapie projektowania - może pojawić się w
    wyszukiwarkach na tyle wysoko by zapewnić niezłą sprzedaż, nawet bez
    pozycjonowania.
    I na tym polega różnica, także w cenie: strona a strona - choć z
    "wierzchu" wyglądają bardzo podobnie...

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/pozycjonowanie-stron-www-gdyni

  • 90. Data: 2010-12-13 22:16:15
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 11 Gru, 20:30, crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> wrote:

> [...]
    > grupę docelową.
    >
    > Ja podchodzę w ten sposób, że jak klienta nie stać na moje usługi to
    > niestety. Poniżej pewnej ceny nie zejdę, choć kiedyś wydawała mi się
    > ogromna ... Ale cena to jedno a jakość to druga rzecz. I klientów mam.
    > Ale nie takich co zostawiają 1000 zł, ale takich co zostawiają nawet 10
    > razy tyle i więcej.
    >
    > Wojtek
    >
    > --
    > polecam stronę:www.nartyrowery.pl
    > największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

    tylko pogratulować osiągnięcia właściwego etapu rozwoju :)

    Właśnie - wracając do głównego tematu tego wątku: obawiam się że czas
    freelancerów realizujących drobne tematy już się skończył.
    Oczywiście, drobne tematy zawsze będą się pojawiały - ale nie w takiej
    ilości by można się było z tego utrzymać. Jedynym wyjściem jest
    profesjonalizacja (oferowanie zaawansowanych rozwiązań) i wypełnianie
    nisz rynkowych na rynku projektowania i obsługi stron www

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/projektowanie-stron-www-sopot