  • 61. Data: 2016-07-04 13:07:28
    Temat: Re: Czy jest sens mieć samochód w dużym mieście?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.07.2016 11:28, s...@g...com pisze:

    > Olszynka grochowska-witosa:

    > autobusem - ponad godzina

    Khe?

    Proszę pojechać Bus 135 z PKP OLSZYNKA GROCHOWSKA 03 w kierunku
    PL.HALLERA 07 do ZAMIENIECKA 05.
    Odjazd z PKP OLSZYNKA GROCHOWSKA 03 jest w dniu 04.07.16 o 07:15,
    Przyjazd do ZAMIENIECKA 05 jest o 07:21.

    Proszę pojechać Bus 168 z ZAMIENIECKA 05 w kierunku SPARTAŃSKA 02 do
    AL.WITOSA 02.
    Odjazd z ZAMIENIECKA 05 jest o 07:23, Przyjazd do AL.WITOSA 02 jest o 07:37.

    Całkowity czas podróży wynosi: 0:22
    To połączenie jest możliwe w następujących dniach: w okresie, 4. do 11.
    Lip 2016 Pn - Pt
    Liczba przesiadek wynosi: 1

    Życzymy Państwu szczęśliwej podróży

    MJ

  • 62. Data: 2016-07-04 13:10:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 3 Jul 2016 19:35:06 +0200, Shrek

    > Prosta sprawa - buspas istnieje po to, ... żeby autobusy nie stały w
    > korkach.

    Ale w przypadku BUSpasa na "Trasie Łazienkowskiej", który nie ma ciągłości
    (przy GUS), są często dojazdy z boku na ten BUSpas (np. na Rozdrożu albo na
    moście), i tak autobus jest hamowany, do tego "zabiera" (podobnie jak
    taksi) pas nieuprzywilejowanym autom.

    > Wpuszczenie pewnej ilości pojazdów na buspasy nie powoduje na nich
    > korków, a jednocześnie zmniejsza obciążenie pozostałych pasów - wydaje
    > się, ze słuszne i chwalebne.

    Tylko dlaczego akurat taksówki? Jest wiele innych pojazdów które powinny
    być dopuszczone do ruchu BUSpasami.

    > I teraz musisz tylko wymyśleć tak, żeby liczba tych uprzywilejowanych
    > nie powodowała utrudnień w ruchu autobusów, idealnie jakby
    > uprzywilejowanie byli w jakiś sposób "protransportowi" i tak,
    > Karetki, strażacy itp wiadomo,

    No tak, ale oni akurat z innego paragrafu korzystają.

    > Taxi - nie stoją całymi dniami na parkingach w centrum,

    Ja też nie stoję, tylko przejeżdżam drogą z BUSpasem z jednego końca
    miasta, na drugi koniec.

    > KM, zorganizowany transport niepełnosprawnych - wiadomo

    Wiadomo.

    > i ode mnie to co powinno mieć dostęp do buspasów a nie ma (w DC):
    > - wszelkie zorganizowane formy transportu jak autobysy i busy prywatne,
    > bo każdy taki to jednak mniej samochodów,

    Pod warunkiem, że jadą pełne, a nie na pustaka.

    > - motocykle - bo nijak nie utrudniają ruchu autobusom,

    Prawda.

    > - niepełnosprawni (po weryfikacji uprawnień, co już chyba miało
    > miejsce), bo jest ich za mało żeby utrudnić w znaczący sposób ruch
    > autobusom, więc why not?

    Owszem.

    > - w zasadzie auta 4+, gdyby nie to, ze u nas się nie da,
    > bo skoro mogą prawie zwyczajne auta, to czemu ja też nie...

    Trzeba kontrolować. Patrol policji spokojnie by na siebie zarobił. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 63. Data: 2016-07-04 13:22:39
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sun, 3 Jul 2016 16:31:25 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Taxi, wypożyczenie samochodu 3 razy w roku.

    Hmm, ok, w Wawie wynajęcie Pandy, lub czegoś równie dużego to 50 zeta/doba, 10 km
    taxi w ciągu dnia i nie święta to średnio 30 zeta. Brak auta oznacza że wszyskie
    zakupy targasz komunikacją, co jest średnia przyjemnością, albo robisz je w lokalnym
    sklepie co podwyższa ceny na niektórych produktach nawet o kilkadziesiąt procent.

    > Nie mam samochodu, a po Polsce jeżdżę więcej niż ten znajomy z
    > pełnoletnim samochodem.

    Ale jazda po polsce to jazda okazjonalna, a posiadanie samochodu to przedewszystkim
    codzienna wygoda.

    > Otóż to, posiadanie samochodu już nie wyróżnia, a komunikacja publiczna
    > nie jest taka zła, jak się niektórym wydaje.

    A kto mówi o wyróżnianiu, to przedewszystkim wygoda i swoboda.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 64. Data: 2016-07-04 13:31:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-04 o 13:03, Myjk pisze:
    > Sun, 3 Jul 2016 16:32:28 +0200, Liwiusz

    > Polemizowałbym, przecież są wyznaczone strefy postoju dla taksówek. :P

    No właśnie. Wyznaczone strefy, w których nie parkują normalne auta, z
    kolei taksówki nie parkują na miejscach dla aut normalnych.

    > Poza tym, ja też w centrum nie parkuję, a BUSpasem jechać nie mogę. Ba, nie
    > mogę nim jechać nawet jeśli w moim pojeździe jest 4-5 osób, a w taksówce
    > tylko kierowca.

    Przecież nie będzie się nad każdym przypadkiem pochylać indywidualnie,
    bo dojdziemy do nepotyzmu i głupot.

    --
    Liwiusz

  • 65. Data: 2016-07-04 13:35:14
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 4 Jul 2016 13:10:11 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

> [...]
    > (przy GUS), są często dojazdy z boku na ten BUSpas (np. na Rozdrożu albo na
    > moście), i tak autobus jest hamowany, do tego "zabiera" (podobnie jak

    Już pomijam fakt, że jakiś debil sobie umyślił, że ma być 24h na dobę.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 66. Data: 2016-07-04 13:36:27
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 4 Jul 2016 13:31:35 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > No właśnie. Wyznaczone strefy, w których nie parkują normalne auta, z
    > kolei taksówki nie parkują na miejscach dla aut normalnych.

    A kto im zabroni? Taksówki parkują wszędzie, jedynie jak czekają na klienta to stoją
    ewentualnie na słupku.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 67. Data: 2016-07-04 13:40:40
    Od: robot <r...@o...pl>

    > A co to ma wspólnego z tematem?

    Żartowałem.

  • 68. Data: 2016-07-04 14:42:34
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 13:07:30 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

> [...]
    >
    > Całkowity czas podróży wynosi: 0:22
    > To połączenie jest możliwe w następujących dniach: w okresie, 4. do 11.

    8 lat temu też tak było ;)
    Wtedy taki soft zwący się przewodas (na palmos) takich połączeń nie widział.
    Zresztą chyba wtedy ten 168 tak nie jezdzil :)

    Ale rzeczywiscie, dzis jedzie sie dosyć sprawnie.

  • 69. Data: 2016-07-04 14:50:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 04.07.2016 13:10, Myjk wrote:

    > Tylko dlaczego akurat taksówki?

    Dlatego, że są jednoznacznie oznakowane (choć przewóz osób trochę miesza).

    > Ja też nie stoję, tylko przejeżdżam drogą z BUSpasem z jednego końca
    > miasta, na drugi koniec.

    Ale inni stoją. Jakieś zasady muszą być i powinny być proste i
    jednoznaczne oraz łatwe do weryfikacji. Jak to sobie wyobrażasz? Policja
    wyciąga co 50 z buspasa i pyta się "czy nie zamierza pan/i zaparkować w
    centrum, tylko proszę się zastanowic, bo jak tak to mandat"?

    > Pod warunkiem, że jadą pełne, a nie na pustaka.

    W sumie nawet nie - jakoś muszą wrócić w przeciwszczycie, więc zawsze
    pełne nie będą, ale też przepustowości pasa nie ograniczą w sposób istotny.

    > Trzeba kontrolować. Patrol policji spokojnie by na siebie zarobił. :P

    Zarobiłby albo i nie. Przede wszystkim policja nie jest od zarabiania. A
    już teraz raczej tego nie ogarniają, co najwyżej kogoś przy okazji
    namierzą (chlubnym wyjątkiem jest/był buspas na wiadukcie Poniatowskiego).

    Shrek

  • 70. Data: 2016-07-04 15:13:03

    W dniu 2016-07-03 o 17:12, Liwiusz pisze:

    > No cóż, jeśli ktoś ma TAKIE dzieci, to może jest to dla niego powód do
    > kupowania samochodu. Ale nie ma co tego ekstrapolować na normalnych
    > ludzi z normalnymi dziećmi.

    To są jak najbardziej normalne dzieci.