  • 131. Data: 2016-07-07 11:20:07
    Temat: Re: Czy jest sens mieć samochód w dużym mieście?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-07 o 11:07, szerszen pisze:

    > Jak i samochodu ;)

    Ale jakiego samochodu - tej specjalnej taksówki za 60 000zł, czy po
    prostu samochodu za 10kzł?

    > Jak i samochodu ;)

    Można to porównać do komputera za 20 000zł, potrzebnego do pracy przez 2
    godziny dziennie - i dopiero teraz odpowiedz sobie na pytanie, czy nie
    lepiej będzie, aby taki komputer kupiły sobie 4 osoby i wspólnie używały
    podczas 8-godzinnej zmiany, czy lepiej, aby komputer kupiła jedna osoba,
    używała go w pełni przez 2 godziny, a przez resztę pisała na nim głupie
    posty na usenecie ;)

    > A to już bywa różnie, tylko za czym to ma być argument?

    Nie wiem, to ty z tego coś chciałeś wywodzić.

    > Wiesz, nie każdy musi jeździć taryfą premium, a poza tym, tym gorzej i trudniej
    wożąc codziennie klientów mercem, przesiąść się potem do łatanego Opla i wozić
    familię. :)

    Wiesz, kto bogatemu zabroni, niech wozi familię mercem. Zwracam tylko
    uwagę na fakt, że trzech niezmanierowanych taksówkarzy w spółce będzie
    miało po prostu lepiej (pod względem zysków).

    --
    Liwiusz

  • 132. Data: 2016-07-07 11:38:06
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 7 Jul 2016 11:20:07 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Ale jakiego samochodu - tej specjalnej taksówki za 60 000zł, czy po
    > prostu samochodu za 10kzł?

    Ale to ty założyłeś jakieś ceny, więc mnie o to nie pytaj :)

> [...]
    > podczas 8-godzinnej zmiany, czy lepiej, aby komputer kupiła jedna osoba,
    > używała go w pełni przez 2 godziny, a przez resztę pisała na nim głupie

    Albo łoiła na full detalach w najnowsze tytuły. Kwestia układu odniesienia i potrzeb.
    :)

    > Nie wiem, to ty z tego coś chciałeś wywodzić.

    Ja?
    Ja tylko odpwiedziałem na twoje założenie że w domach jest jeden komputer.

    > Wiesz, kto bogatemu zabroni, niech wozi familię mercem. Zwracam tylko
    > uwagę na fakt, że trzech niezmanierowanych taksówkarzy w spółce będzie
    > miało po prostu lepiej (pod względem zysków).

    To tak zwane "szklane taksówki", znaczy się utopia. Lepiej to oni może i będą mieli,
    dopóki auto będzie nowe, schody się zaczną jak trzeba będzie w nie wkładać pieniądze,
    a walka na noże jak któryś je rozbije.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 133. Data: 2016-07-07 11:42:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-07 o 11:38, szerszen pisze:

    > Ale to ty założyłeś jakieś ceny, więc mnie o to nie pytaj :)

    Trudno prowadzić dyskusję bez założeń (czyli o niczym).

    > Albo łoiła na full detalach w najnowsze tytuły. Kwestia układu odniesienia i
    potrzeb. :)

    Oczywiście. Jeśli pan taksówkarz koniecznie musi się lansować w
    Zakopanem na urlopie najnowszym mercem, to wiadomo, że nie będzie się z
    nikim dzielił.

    > Ja?
    > Ja tylko odpwiedziałem na twoje założenie że w domach jest jeden komputer.

    I co do zasady jest, pozostałe nie są po to, aby były, tylko są to de
    facto elektrośmieci.

    > To tak zwane "szklane taksówki", znaczy się utopia. Lepiej to oni może i będą
    mieli, dopóki auto będzie nowe, schody się zaczną jak trzeba będzie w nie wkładać
    pieniądze, a walka na noże jak któryś je rozbije.

    Cóż, muszę pewnie poczynić kolejne założenie, że wspólnicy muszą chcieć
    i umieć się dogadać. Pisałem, że nie jest to spółka dla Januszy biznesu
    :) A od rozbicia jest AC.

    Jak trzeba będzie wkładać pieniądze, to tylko 1/3, a może już będzie
    czas na kupno nowego auta?

    I nie jest to utopia. Na pewno nie dlatego, że sam nie umiesz sobie tego
    wyobrazić.

    --
    Liwiusz

  • 134. Data: 2016-07-07 12:00:21
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 7 Jul 2016 11:42:46 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Trudno prowadzić dyskusję bez założeń (czyli o niczym).

    No to załóż, że chce jeździć takim samym samochodem prywatnie jak i na taryfie.

    > Oczywiście. Jeśli pan taksówkarz koniecznie musi się lansować w
    > Zakopanem na urlopie najnowszym mercem, to wiadomo, że nie będzie się z
    > nikim dzielił.

    No i wreszcie mamy realizm sytuacji.

    > I co do zasady jest, pozostałe nie są po to, aby były, tylko są to de
    > facto elektrośmieci.

    Nie, pozostałe są po to, aby np dziecko miało swój, albo dzieci swoje, albo jeden do
    pracy bez dostepu do sieci, albo bez nienadzorowanego dostępu. Itd. sytuacji może być
    wiele.

    > Cóż, muszę pewnie poczynić kolejne założenie, że wspólnicy muszą chcieć
    > i umieć się dogadać. Pisałem, że nie jest to spółka dla Januszy biznesu
    > :) A od rozbicia jest AC.

    Tak, ale jeśli jeden rozbije, pozostali nie zarabiają i tu AC nic nie da, a przestój
    idzie w tygodnie. Owszem, to samo jest jak masz taryfę tylko na siebie, ale wtedy to
    ty rozbijasz i twoje straty. Sam jesteś sobie winien.

    > Jak trzeba będzie wkładać pieniądze, to tylko 1/3, a może już będzie
    > czas na kupno nowego auta?

    Teoria tak głosi, a jak zapewne nie muszę ci tłumaczyć, z takimi spółkami bywa
    różnie, nawet w rodzienie.

    > I nie jest to utopia. Na pewno nie dlatego, że sam nie umiesz sobie tego
    > wyobrazić.

    Ależ ja to umiem sobie wyobrazić, nawet daje ci konkretne przykłady, tylko ty jesteś
    niepoprawnym optymistą i widzisz same plus, zupełnie ignorując wady takiego
    rozwiązania.

    Zrozum że ja nie twierdzę że taki podnajem, czy spółka nie ma plusów i z
    ekonomicznego punktu widzenia nie jest dobry. Twierdzę jedynie, że generuje to tyle
    dodatkowych problemów, że te ekonomiczne plusy zaczynają mieć marginalne znaczenie.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 135. Data: 2016-07-07 12:24:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wiesz, kto bogatemu zabroni, niech wozi familię mercem. Zwracam tylko
    >uwagę na fakt, że trzech niezmanierowanych taksówkarzy w spółce
    >będzie miało po prostu lepiej (pod względem zysków).

    Tylko czy tak latwo znalezc dwoch niezmanierowanych taksowkarzy do
    spolki ...

    No i jest jeszcze drugi czynnik - przy 200kkm na liczniku klienci
    zaczynaja krecic nosem.
    Tzn klienci na uzywane auto, nie klienci taksowki.
    Trzyletni merc ze 120kkm swoja wartosc ma, taki co jezdzi wiecej
    wypada wymienic wczesniej.

    Na Manhattanie jakos wspolistnieja i pojedynczy taksowkarze, i male
    spolki i firmy taksowkarskie.
    Owszem - licencja dla firmy drozsza - widac wiecej sie zarabia.

    J.

  • 136. Data: 2016-07-07 12:48:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-07 o 12:24, J.F. pisze:

    > Na Manhattanie jakos wspolistnieja i pojedynczy taksowkarze, i male
    > spolki i firmy taksowkarskie.

    Nie wiem, nie znam się, wiesz coś na ten temat? Jakieś statystyki?

    --
    Liwiusz

  • 137. Data: 2016-07-07 13:26:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie wiem, nie znam się, wiesz coś na ten temat? Jakieś statystyki?

    http://www.nyc.gov/html/tlc/html/home/home.shtml

    Z tym, ze tam jest calkiem inaczej - miasto ustala odgornie ilosc
    taksowek i trzyma w miare stala, jak chcesz zostac taksowkarzem, to
    musisz kupic "medalion" od innego taksiarza.

    Za pol miliona. Z plusem
    http://nycitycab.com/business/taximedallionlist.aspx

    J.

  • 138. Data: 2016-07-07 13:35:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-07 o 13:26, J.F. pisze:

    > http://www.nyc.gov/html/tlc/html/home/home.shtml

    I gdzie tam jest coś na temat?

    --
    Liwiusz

  • 139. Data: 2016-07-07 14:04:39
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    dodatkowych problemów, że te ekonomiczne plusy zaczynają mieć marginalne znaczenie.

    No a jak robią w firmach transportowych jak kierowcy pracują w systemie
    3 tygodnie roboty tydzień wolnego.
    Możesz wyliczyć te problemy?
    Trzeba ja zamienić na złotówki i tyle.

    dowcip na temat

    przychodzi Moshe do Cadyka i mówi:
    rebe ile ja mam problemów barmictwa syna się zbliża a
    ja nowy garnit
    żona nowy trzepek
    auta trzeba kupić
    dom pomalować
    to Cadyk pyta się ile kosztuja poszczególne rzeczy
    na To Moshe Wylicza

    Cadyk sumuje i mówi to ty masz jeden problem jak zdobyć 1234 zł

    A problem z taksiarzami jest taki żę
    każdy na zagrodzie jest równy wojewodzie

  • 140. Data: 2016-07-07 16:34:52
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 7 Jul 2016 05:04:39 -0700 (PDT)
    Bolko <s...@g...com> wrote:

    > No a jak robią w firmach transportowych jak kierowcy pracują w systemie
    > 3 tygodnie roboty tydzień wolnego.
    > Możesz wyliczyć te problemy?

    Ale w firmie transportowej kto inny jest właścicielem, a kto inny jeździ, do tego ma
    całą flotę aut i jak jedno wypada z obiegu ma w coś w zapasie. To samo będzie w korpo
    gdzie kierowcy nie jeżdżą swoimi autami tylko korporacyjnymi.

    Problem się zaczyna gdzie mas z3 wspólników i jedno auto. Problemy oczywiście natury
    ludzkiej, pisałem o tym wyżej.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń