    From: szerszen <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy jest sens mieć samochód w dużym mieście?
    Date: Thu, 7 Jul 2016 12:00:21 +0200
    <nlia56$3a3$1@node2.news.atman.pl> <nlidu4$6vq$1@node2.news.atman.pl>
    <nlifl1$qqh$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@t...pl>
    <nliqhu$jbf$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@t...pl>
    <nlisg1$8d1$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@t...pl>
    <nlktlc$j2d$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@t...pl>
    <nll3jm$fl9$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@t...pl>
    <nll5k9$hbn$2@node1.news.atman.pl>
    <2...@t...pl>
    <nll6sb$ivl$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@t...pl>
    <nll86p$tkk$1@node2.news.atman.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Trudno prowadzić dyskusję bez założeń (czyli o niczym).

    No to załóż, że chce jeździć takim samym samochodem prywatnie jak i na taryfie.

    > Oczywiście. Jeśli pan taksówkarz koniecznie musi się lansować w
    > Zakopanem na urlopie najnowszym mercem, to wiadomo, że nie będzie się z
    > nikim dzielił.

    No i wreszcie mamy realizm sytuacji.

    > I co do zasady jest, pozostałe nie są po to, aby były, tylko są to de
    > facto elektrośmieci.

    Nie, pozostałe są po to, aby np dziecko miało swój, albo dzieci swoje, albo jeden do
    pracy bez dostepu do sieci, albo bez nienadzorowanego dostępu. Itd. sytuacji może być
    wiele.

    > Cóż, muszę pewnie poczynić kolejne założenie, że wspólnicy muszą chcieć
    > i umieć się dogadać. Pisałem, że nie jest to spółka dla Januszy biznesu
    > :) A od rozbicia jest AC.

    Tak, ale jeśli jeden rozbije, pozostali nie zarabiają i tu AC nic nie da, a przestój
    idzie w tygodnie. Owszem, to samo jest jak masz taryfę tylko na siebie, ale wtedy to
    ty rozbijasz i twoje straty. Sam jesteś sobie winien.

    > Jak trzeba będzie wkładać pieniądze, to tylko 1/3, a może już będzie
    > czas na kupno nowego auta?

    Teoria tak głosi, a jak zapewne nie muszę ci tłumaczyć, z takimi spółkami bywa
    różnie, nawet w rodzienie.

    > I nie jest to utopia. Na pewno nie dlatego, że sam nie umiesz sobie tego
    > wyobrazić.

    Ależ ja to umiem sobie wyobrazić, nawet daje ci konkretne przykłady, tylko ty jesteś
    niepoprawnym optymistą i widzisz same plus, zupełnie ignorując wady takiego
    rozwiązania.

    Zrozum że ja nie twierdzę że taki podnajem, czy spółka nie ma plusów i z
    ekonomicznego punktu widzenia nie jest dobry. Twierdzę jedynie, że generuje to tyle
    dodatkowych problemów, że te ekonomiczne plusy zaczynają mieć marginalne znaczenie.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń