  • 51. Data: 2009-06-01 11:22:00
    Temat: Re: Czy jest sens instalowac windows xp 64bit na Core2 duo?
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    Uzytkownik "Szymon von Ulezalka" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    news:73436db7-b04f-45c6-8cb0-14a13c7186f3@z19g2000vb
    z.googlegroups.com...

    > znaczy sie- instalowanie 'oryginalnego' osx ktory, (popraw mnie jesli
    > sie myle) byl zrobiony na ppc nie pojdzie na zwyklych pc? toc to nie
    > nowosc, osmiele sie stwierdzic ze proba zainstalowania takiego np
    > debiana w wersji na ppc na zwyklym pececie tez sie skonczy porazka...
    > wiec toto chyba nie jest niespodzianka.
    Tak, bo PPC to cos innego niz obecne Mac-i. Obecne maci pracuja na
    procesorach intela a poprzednie PPC na procesorach IBM. To wlasnie dzieki
    temu ze apple przeszlo na inna architekture i intelowskie procesory w 2006
    roku jest dopiero mozliwosc zainstalowania osx na pc, tylko ze ten osx
    nazywa sie osx86. Ale to nie zmienia faktu ze nawet dzieki temu nie
    zainstalujesz oryginalnego OSX na zadnym PC. Trzeba miec specjalna
    instalacje tkz OSX86, ktora w sumie jest legalna i trzeba sie naprawde
    natrudzic i nakombinowac zeby to cos poszlo na zwyklynm PC. Chociazby
    dlatego, ze oryginalny OSX nie bedzie mial sterownikow do zadnego
    podzespolu no chyba ze masz macintosha ;P.

    > hm... myslalem ze to raczej producenci pisza sterowniki, posilkujac
    > sie informacjami o docelowym os'ie otrzymanymi od jego producenta
    > (kwestii linuksowej nie opisuje)
    > tak czy siak - nie zmienia to faktu, ze na pecetach zlozonych ze
    > zwyklych czesci mozna odpalic OSX - inna sprawa, ze moze nie do
    > wszystkiego sa sterowniki, oraz to ze nawet jesli sa, to toto wymaga
    > nieco wiekszego zachodu niz odpalenie windowsa/linuksa na pc.
    Wiekszego zachodu to za malo powiedziane.
    Natomiast do mozliwosci odpalenia na kazdym PC osx to nie jest do konca
    prawda, wszystko zalezy od tego jaka wersja. Wersji OSX 10.5.x nie odpalisz
    na kazdym PC, chociazby ze wzgledu na brak instrukcji SSE3 w starszych
    kompach. Nie bedziesz mial tez np: w wielu sterow do grafiki, sieciowki,
    RAID itd.

    Generalnie instalacja OSX na PC to paradox. Chcesz sie przesiac na mac-a
    glownie z powodu tego zeby nie grzebac w systemie, komputerze tylko wygodnie
    pracowac sobie na swojej aplikacji. Troche jak jazda z automatyczna skrzynia
    biegow, skupiasz sie na drodze a nie na silniku i jego elementach za kazdym
    razem jak jedziesz czy ruszasz. A wlasnie proba prawidlowego odpalenia OSX86
    na PC malo dlugie godziny spedzone " w garazu przy swoim aucie".
    Wersja OSX na PC tak naprawde nie jest do powaznej ciaglej pracy na tym
    systemie. To jest takie demo przed zakupem komputera Macintosh.

  • 52. Data: 2009-06-01 11:54:22
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie ze by mogli, i oczywiscie ze to zrobili. To *jest* jeden
    > system,
    > tyle ze w roznych wersjach. Masz choc blade pojecie czym sie rozni Vista
    > Home od Businness, albo XP Pro od Home? Systemowo *niczym*,
    > funkcjonalnie -
    > i owszem. Dlatego np wersja Home, ktora ma *wycieta* np mozliwosc pracy w
    > domenie - co wszak jest zbedne w uzytkownaiu domowym - moze byc tansza od
    > wersji Pro/business. Zroznicowanie wersji powoduje zroznicowanie cen, a co
    > za tym idzie - dostep dla wiekszej ilosci potencjalnych klientow
> [...]
    Człowieku jak Ty nie rozumiesz o co mi chodzi.

    Oczywiście, że rozumiem różnicę między wersjami windows. I to własnie
    sprawia, że mam o tym jeszcze gorsze zdanie.
    Chodzi o to, że osx jest wydawany w jednej wersji, bez ograniczeń w lepszej
    cenie niż nie ograniczona vista czy XP pro.
    Za 341 zł możesz kupić wersje tkz Family Pack, która uprawnia cię do
    zainstalowania tego na 5 mac-ach. Lub jedną wersję leoparda wraz z ilife
    09( cały pakiet do pracy na multimediach) + iwork 09 ( macowki office) za
    799 zł. Cena nie wiele wieksza od GOŁEGO Xp PRO które defakto technologia
    jest z 2001 roku, w przypadku zakupu vista ultimate bo tylko tą wersje w
    ogóle można równać z osx to osx z całym pakietem wychodzi jeszcze taniej.
    Wiec o czym tutaj więcej gadać?.

  • 53. Data: 2009-06-01 11:54:57
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    Uzytkownik "Szymon von Ulezalka" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    r.googlegroups.com...
    On May 29, 4:57 pm, "|3eR|<0" <.@.> wrote:
    > ps.http://www.youtube.com/watch?v=KNnX6XRQBec
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=VuqZ8AqmLPY
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=PxLgBx3W9Ss

    LOL

    niezle prawda i ile w tym prawday.

  • 54. Data: 2009-06-01 13:44:08
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 1 Jun 2009 13:54:22 +0200, |3eR|<0 napisał(a):

    > Człowieku jak Ty nie rozumiesz o co mi chodzi.

    Przyznam szczerze ze nie. Zaczeles od tego jak to OSX bije na glowe Windows
    7, a jak przyszlo co do czego i chcialem sie dowiedziec w czym to tak bije..
    to raptem wsyztlo Ci ze w tym ze pod Windows jest za duzo sprzetu, i za duzo
    wersji samego Windowsa.
    Aha, no i ze masz problem z instalowaniem Windowsow.

> [...]
    > cenie niż nie ograniczona vista czy XP pro.
    > Za 341 zł możesz kupić wersje tkz Family Pack, która uprawnia cię do

    ...dodaj jeszcze do tego cene MAC-a, bo przeciez nie zainstalujesz na
    "zwyklym" pececie - dopiero zaczna sie schody ze sterownikami.

> [...]
    > ogóle można równać z osx to osx z całym pakietem wychodzi jeszcze taniej.

    O tym ze masz kompletnie bezuzyteczny system bez sprzetu, a sprzet jest do
    niego drogi. Wybacz, ale szermowanie w przypadku produktow ze znakiem
    jablka argumentem ceny w Polsce wywolac moze jedynie usmiech politowania.

    --
    Mark

  • 55. Data: 2009-06-01 13:55:30
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

> [...]
    >
    > ...dodaj jeszcze do tego cene MAC-a, bo przeciez nie zainstalujesz na
    > "zwyklym" pececie - dopiero zaczna sie schody ze sterownikami.
    Po prostu w moim przypadku po wielu latach pracy na windowsach mam jego
    dosyc. Szczegolnie po tym jak miałem okazje pracowac troszke na machu. Ze
    tak powiem wyroslem z dlubania i majsterkowania w komputerze i systemie
    operacyjnym, tym bardziej ze po takich zabiegach jak przychodzi pracowac na
    windowsie predzej czy pozniej sie wysypuje i znacznie zwalnia, nie można na
    tym polegać.

    > O tym ze masz kompletnie bezuzyteczny system bez sprzetu, a sprzet jest do
    > niego drogi. Wybacz, ale szermowanie w przypadku produktow ze znakiem
    > jablka argumentem ceny w Polsce wywolac moze jedynie usmiech politowania.
    No tak, albo tanio albo dobrze. Co do cen maków w Polsce zgadzam się z Toba,
    że ceny są wręcz absurdalne szczególnie biorąc pod uwagę przeciętne polskie
    zarobki szczególnie po wzroście dolara. Ale to nie zmienia faktu, że te
    komputery i system jest lepszy od PC + windows. Biednemu zawsze wiatr w
    oczy.
    Poza tym można kupić używany komputer MAC za rozsądną cenę i wtedy myślę, że
    praca na macu zrekompensuje cenę.

  • 56. Data: 2009-06-01 21:28:22
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On Jun 1, 12:54 pm, "|3eR|<0" <.@.> wrote:
    > Uzytkownik "Szymon von Ulezalka" <s...@g...com> napisal w
> [...]

    ja bym dodal do tego jeszcze 3i gatunek prawdy: g***o prawda ;)
    a tak na powaznie: jak kupie se maka to tez bede taki cool i wporzo
    jak ten gosciu :? bo w zasadzie tylko to te reklamy sugeruja...

  • 57. Data: 2009-06-02 07:26:24
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 1 Jun 2009 15:55:30 +0200, |3eR|<0 napisał(a):

    > Ale to nie zmienia faktu, że te
    > komputery i system jest lepszy od PC + windows.

    Wybacz, ale to nie nadaje sie na nic wiecej niz tylko na: ROTFL.

    Mac-i nigdy nie wygraja z PC, dokladnie z tego samego powodu ktory tak
    uparles sie wychwalac jako zalete, a ktory - jakbys nie wiedzial - byl
    przyczyna kleski jaka Apple ponioslo w wojnie z IBM na poczatku lat 80-tych.
    Czyli -struktura zamknieta MAC-a vs struktura otwarta jaka zastosowal IBM, i
    co doprowadzilo do powstania PC-tow w formie jaka znamy.
    Czego zreszta najlepszym dowodem jest uklon Appla w strone Intela, czyz
    nie?
    Wiec, sorry, ale cale Twoje pisanie to zwykle bajanie - w Polsce MAC-i to
    komputery wylacznie dla snobow, absolutnie nie nadaja sie do *zwyklej* pracy
    biurowej.

    --
    Mark

  • 58. Data: 2009-06-02 08:22:57
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Mark pisze:

    > Wiec, sorry, ale cale Twoje pisanie to zwykle bajanie - w Polsce MAC-i to
    > komputery wylacznie dla snobow, absolutnie nie nadaja sie do *zwyklej* pracy
    > biurowej.

    Mam w pracy Maca i nie powiedziałbym, że jest dla snobów - akurat ten
    jest do DTP i spisuje się świetnie. Ale nie jest to *zwykła* praca biurowa.

  • 59. Data: 2009-06-02 08:44:57
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 1 Jun 2009 13:54:22 +0200, "|3eR|<0" <.@.> wrote:

> [...]
    >ogóle można równać z osx to osx z całym pakietem wychodzi jeszcze taniej.

    Tak po prawdzie, to prawdziwej ceny MacOS to nie znasz, gdyż każdy Mac
    ma system w cenie komputera, to co podajesz, to są chyba ceny
    uaktualnień - tak więc porównanie jest trochę nie na miejscu.

    Wada Maca dla mnie - mało popularny więc i mniejszy wybór programów.
    Jeżeli oferta dla MACosa jest dla Ciebie wystarczająca, to OK, lecz
    nie jest tak dla każdego.

    Szoda z jednej strony, że nie można kupić maka do każdego PC,
    szczególnie teraz, kiedy sprzętowo Maca niewiele różni od zwykłego
    blaszaka. Z drugiej strony MacOS stracił by na łatwości konfiguracji -
    to co wychodzi przy 20 różnych komponentach na krzyż nie musi się udać
    przy 2000 ;) A jeżeli chcesz spotkać ,,bezobsługowego'' windowsa to
    szukaj markowych PC a nie składaków - z reguły takie PCty mają
    dostrojonego windowsa do sprzętu.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 60. Data: 2009-06-02 08:52:31
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

> [...]
    > Wiec, sorry, ale cale Twoje pisanie to zwykle bajanie - w Polsce MAC-i to
    > komputery wylacznie dla snobow, absolutnie nie nadaja sie do *zwyklej*
    Stwierdzenie, że to komputery dla snobów pozostawie bez komentarze:P.

    Generalnie do pracy biurowej wystarcza pakiet Microsoft office, pewnie nie
    wiedziałeś do tej porty, że microsoft wydał cały pakiet OFFICE 2008 na
    komputery apple. Swoja droga jesli praca nad grafika, komputerowa, stronami
    internetowymi lub szerzej mowiac multimediami to nie jest praca biurowa to
    co ?.