  • Data: 2015-06-09 13:26:09
    Temat: Re: Czy jest możliwy odczyt SMART w serwerach Dell z SAS5?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-08 o 22:29, Irokez pisze:

    > "If you compare the SAS5iR specs
    > <http://support.dell.com/support/edocs/storage/RAID/
    SAS5iR/en/UG/HTML/yd912c21.htm#wp1043338>
    > to for instance the PERC6 specs
    > <http://support.dell.com/support/edocs/storage/RAID/
    PERC6ir/en/HTML/en/chapterb.htm#wp1053529>,
    > you'll see that the PERC6 says it supports dedicated and global
    > hotspares, but the SAS5iR never mentions hotspares. Therefor you can
    > assume it doesn't support hotspares.
    >
    > The SAS 5/iR and SAS 6/iR are SAS controllers that support a limited
    > version of RAID - two virtual disks, RAID 0 and RAID 1 only.
    >
    > For a full feature RAID controller, you need a PERC."

    Dzięki. Nie robię serwerów codziennie, więc coś mi się musiało pomylić :(

    > A największy czad, to kupili swego czasu PowerEdge T300 i co z tego że
    > ma 6x SATA, jak bez extra karty nawet prostego RAID1 nie zrobię.
    > Niestety nie kupili karty.

    Od biedy dyski do dynamicznych i programowo. Ale pół pary z procesora
    idzie w gwizdek :(

    >(...)

    > A IBM? Na staruszku x3650 nie mam takich cyrków i aplikacja pięknie się
    > drze jak dysk zamiera przełączając się na hot-spare.

    W IBM-ach stawiało się surowego Windowsa, ściągało malutki programik z
    support.ibm i on dociągał wszystkie sterowniki i aplikacje.
    Ostatnio jakoś z tym problem.

    > PS. CrystalDiskInfo, zapomniałem o nim, pokazał SMART'a dysków pod
    > SAS-5. Zostawiłem go w tle pracującego, będzie się darł jak coś.

    Już się ucieszyłem, że znalazłeś dobre narzędzie.
    Sprawdziłem na IBM x3200 M2 z MR10i/RAID5 (Win 2003) - w żaden sposób
    nie widzi dysków :(

    Dell PowerEdge 2900 z Perc5i/RAID5 (Win 2k8/x64) - też nie widzi :(

    Na razie nie mam czasu sprawdzać na kolejnych serwerach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam