    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Czy jest możliwy odczyt SMART w serwerach Dell z SAS5?
    Date: Mon, 08 Jun 2015 10:38:31 +0200

    W dniu 2015-06-08 o 02:28, BQB pisze:

    > Jak padł jeden dysk, to nie sygnalizował tego zmianą koloru diody choćby
    > w logo della i przy dysku? Może miałeś to szczęście, że padły oba na raz
    >
    > A wracając do pytania, serwis della nie odpowiada?
    >
    > Admin powinien dobrze skonfigurować serwer, czyli czytać co i jak, a nie
    > klikać next, next, next, end.

    I o to chodzi.

    SAS5 raportuje, tylko trzeba wgrać program - napisany zresztą w
    java-scripcie :(
    Pokazuje stan każdego z dysków z osobna. Niestety, tylko good/bad - a
    przynajmniej ja nie znalazłem innej opcji.

    Poza tym, kto do serwera produkcyjnego na daje Mirror? Nawet na
    wewnętrznym sterowniku spokojnie można obsłużyć RAID5. OIDP, SAS5 chyba
    we wszystkich konfiguracjach powinien też mieć możliwość obsługi
    hot-spare (niektóre po zmianie BIOS-u).

    A ustawienie długości paska i typu keszowania do przewidywanych zadań
    serwera to podstawa.

    Pod tym względem dla mnie serwery Della są nieco lepsze niż Fujitsu czy HP.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam