    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Czy jest jakiś sposób, by rozpoznać operatora numeru?
    Date: Fri, 16 Sep 2011 14:55:52 -0500

    "Waldek Godel" <n...@y...org> wrote in message
    news:15whffmd0n5ux$.dlg@lepper.institute.com...

    > Co prawda mam pewność, że nawet nie spróbujesz zrozumieć, ale proszę -

    Jeśli dziwi Cię, że czytelnik Cię nie rozumie to warto poprawić
    czytelność swoich postów.

    > asymetria w MTR jest po to, aby nowy operator szybciej zbudował
    > sieć i szybciej stał się konkurencją dla istniejącego oligopolu.

    Ale to jak widać ma zniechęcające działanie do nowego operatora,
    który wzbudza cenami niechęć u dzwoniących pod jego numery.

    > To się zresztą już stało, asymetria znika, co roku będzie obniżana,
    > za dwa lata zniknie całkowicie. Być może nawet wcześniej.

    To i tak bardzo długo jak na tak dużą dysproporcję...
    Zwłaszcza że jak już zauważono nie ma dobrego sposobu na to,
    aby wiedzieć przy wykręcaniu numeru że akurat za tą rozmowę
    zapłacę 2x tyle bo dzwonię do Playa, który ma jakies fory...

    > Przed wejściem playa ludzie się cieszyli na stawkę 49 groszy w Heyah,
    > teraz narzekają, że 29 groszy to drogo. Takie są skutki tego działania.

    Bo 29 groszy to drogo w porównaniu z dzisiejszym kosztem rozmów
    na świecie... Jakim cudem ja mogę dzwonić za 1.9 centa z USA do Polski,
    0.9 centa do UK a lokalny operator komórkowy tyle sobie żąda za minutę??
    A nawet jak ograniczysz się do operatorów komórkowych na świecie
    to na ten przykład AT&T w USA wprowadziło do abonamentów promocję
    polegającą na tym, że jak wykupisz w planie rodzinnym pakiet
    nieograniczonych smsów na wszystkie telefony ($30/miesiąc dla całej
    rodziny) to dostajesz nieograniczone minuty do dzwonienia na
    WSZYSTKIE sieci komórkowe w USA wliczone w abonament.