  • 21. Data: 2016-06-14 18:34:26
    Temat: Re: Czy istnieje taki wyłącznik "S"
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> napisał w wiadomości
    news:njp8a7$hm0$1@node2.news.atman.pl...
    > !
    > Jednak, pamietac koniecznie trzeba o spelnieniu warunkow ochrony
    > dodatkowej przd porazeniem, poprzez samoczynne wylaczenie zasilania, w
    > okreslonym warunkami srodowiskowymi, czasie.
    > !

    Wiadomo, że zrobienie tematu na odjeb się to nieroztropność. Ale jak czasem
    coś trzeba zrobić nietypowo...? To zrobić tak, żeby i wilk syty, i owca cała
    były...
    Więc najbliższym ideału rozwiązaniem wydaje mi się myk z "przerobioną"
    różnicówką, co daje tę zaletę, że ma się także rzeczywistą ochronę
    przeciwporażeniową.
    Pomijam tu już skutki "odspawania się" bednarki, bądź innego, równoważnego
    miejsca.

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 22. Data: 2016-06-14 21:55:30
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "HF5BS" <h...@j...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (dostępny tu adres email nie jest zarejestrowany w żadnym serwisie,
    > i JAKIKOLWIEK mailing BEZWZGLĘDNIE zostanie potraktowany jako spam!)

    Roznicowka, to trzeciorzedna, po podstawowej i dodatkowej,
    uzupelniajaca_metoda_ochrony_przeciwporazeniowej...

  • 23. Data: 2016-06-18 02:30:33
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-06-14 o 00:03, ponowny pisze:

    > raczej rozejrzyj się za czym takim
    > https://www.tim.pl/wylacznik-nadpradowy-1p-n-b-6a-6k
    a-ac-cls6-b61n-dp-270439

    A to on przed niczym nie ochroni. On wykryje, że fazą płynie prąd I i
    neutralnym wraca prąd I. A że połączonym neutralnym ze wszystkich faz
    płynie prąd 3*I, a nie ~0, to tego on nie wykryje.

  • 24. Data: 2016-06-18 20:36:42
    Od: "ponowny" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

> [...]

    neutralnym wraca prąd I. A że połączonym neutralnym ze wszystkich faz
    płynie prąd 3*I, a nie ~0, to tego on nie wykryje.

    To nie tak jak myślisz
    Zastosuj różnicówkę 3 fazową, , a za nią trzy tory oparte na rozłącznikach
    które Ci podesłałem.
    Jeżeli prąd na jednej z faz przekroczy próg zadziałania rozłącznika
    nadprądowego to rozłączy fazę i neutralny tylko tej fazy.
    Jeżeli różnicówka wykryje różnicę w prądach poszczególnych faz i neutralnego
    to ona rozłączy obwody.

  • 25. Data: 2016-06-18 22:25:08
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-06-18 o 20:36, ponowny pisze:

> [...]
    > nadprądowego to rozłączy fazę i neutralny tylko tej fazy.
    > Jeżeli różnicówka wykryje różnicę w prądach poszczególnych faz i

    Wcale nie.

    Prąd pobierany w impulsie w jednej fazie wraca neutralnym. Dla
    różnicówki wszystko jest OK. Za chwilę prąd pobierany w impulsie na
    drugiej fazie wraca neutralnym i dla różnicówki dalej jest wszystko OK.
    A potem to samo na trzeciej fazie.

    W całym okresie przez każdy z przewodów fazowych prąd popłynął raz, a
    przez neutralny 3 razy. Przekładnik Ferrantiego w różnicówce nie
    magazynuje energii, więc reaguje na różnicę wartości chwilowej, a nie
    skutecznej.