  • 11. Data: 2003-03-06 17:17:32
    Temat: Re: Czy hit.gemius.pl jest problemem polskiego internetu?
    Od: Darek Sieradzki <d...@M...com.pl>

    Jaroslaw Zielinski <j...@w...pl> wrote:

    > Nie wiem, w czym dokładnie masz problem z Gemiusem. Prawidłowo
    > zaimplementowany kod JavaScript przesyłający do Gemiusa informacje o
    > tym, że właśnie odwiedziłeś pewną stronę, powinien być umieszczony na
    > samym końcu kodu strony. To znaczy, że cała strona wyświetli ci się w
    > przegladarce zanim on zacznie działać.

    Chyba, że strona także korzysta z JavaScriptu który zainicjalizuje się
    dopiero po załadowaniu całej zawartości.

    Chyba, że użytkownik czeka aż przeglądarka podpowie mu jego hasło, a zrobi
    to (przynajmniej Mozilla) dopiero kiedy załaduje się cała strona.

    W większości przypadków obecność Gemiusa jest mi zupełnie obojętna,
    ponieważ jednak jest przynajmniej jeden w którym sprawia mi dyskomfort,
    blokuję draństwo i tyle.

    DS

  • 12. Data: 2003-03-07 07:31:45
    Od: Jaroslaw Zielinski <j...@w...pl>

    Dariusz Jaworski wrote:

    > Gemius jest fajnym narzędziem,
    > a najlepiej gdyby był to zintegrowany software sprzedawany na licencji
    > z możliwością instalacji u kupującego a nie tak jak jest teraz.

    Ależ dokładnie taka możliwość istnieje i jest stosowana. Vide post
    wcześniejszy - możliwość zainstalowania własnego serwera zliczającego.
    Tylko nie jest stosowana w większości coś koło 3000 kont Gemiusa, a
    tylko u kilku największych. Dlaczego? Nie ma tu nic skomplikowanego w
    odpowiedzi - po prostu dla większości tych kont Gemius kosztuje kilkaset
    złotych miesięcznie, więc nie ma co powiększać jego kosztu kosztem
    komputera i jego obsługi.

    > To już jest jakaś kompletna bzdura. To Gemius jest jakąś wyrocznią
    > statystyczną w polskim internecie jak w Polsce GUS? :) Gemius jest
    > fajny, ale ma także wady w samej metodologii działania dlatego
    > oglądalność mierzona Gemiusem jest *zawsze* zafałszowana. Nie
    > jest to narzędzie do audytu, wierz mi.

    A znasz lepsze narzędzie? O porównywalnej cenie i zasięgu działania?

    I jakie wady w metodologii działania ma Gemius? Używasz go? Na ilu
    stronach i jak długo?

    Jarosław Zieliński

    PS. Bardzo chętnie poznam jakiś genialny program do statystyk
    oglądalności, działający po stronie serwera online/offline czy też po
    stronie przeglądarki. Tylko nie taki dla administratora, a dla content
    managera serwisu internetowego. Chyba nie muszę tłumaczyć różnicy.

  • 13. Data: 2003-03-07 07:32:01
    Od: Jarek Zgoda <j...@u...gazeta.pl>

    Jaroslaw Zielinski <j...@w...pl> pisze:

> [...]
    > "dziadostwo" w przypadku komercyjnych stron obniżasz (nieprawdziwie) ich
    > raportowaną oglądalność i możesz wpłynąć na ich zyski, czy nawet

    Szczerze? Mam to gdzieś. Może na ich trupach wyrośnie coś, co będzie
    potrafiło zarabiać w mniej inwazyjny sposób.

    --
    Jarek Zgoda
    http://www.zgoda.biz/ JID:z...@j...atman.pl

  • 14. Data: 2003-03-07 07:32:11
    Od: Jarek Zgoda <j...@u...gazeta.pl>

    Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> pisze:

    > To argument przeciw PDF czy przeciw *BSD? :->

    Chyba przeciwko opinii, że PDF nie jest "rozwiązaniem zamkniętym". Wg
    mnie jest, ale do tej pory nie wynaleziono lepszego.
    Może by adwokaci F&OSS zajeli się wymyślaniem odpowiedniego formatu,
    który równie dobrze by się oglądało, jak i drukowało, niezależnie od
    placformy? A moze nie mają na takie duperele czasu?

  • 15. Data: 2003-03-07 07:33:39
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Thu, 6 Mar 2003 15:11:31 +0000 (UTC) I had a dream that Jaroslaw Zielinski
    <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    >tym, że właśnie odwiedziłeś pewną stronę, powinien być umieszczony na
    >samym końcu kodu strony. To znaczy, że cała strona wyświetli ci się w

    Eh, ci idealiści :-)
    Połowa stron ma inne miejsce gemiusa niż sam dół strony.
    Zrozum, że nie jest moim hobby analizowanie kodu każdej strny, którą
    oglądam. A widzę masę gemiusów po tym, że mi przeglądarka zwisa na
    kontaktach z hit.gemius.pl. A ja jako prosty człowiek pragnę miłości,
    pieniędzy i szybkiego internetu ;-)

> [...]
    >reklam będą coraz więcej ze swych treści udostępniać tylko za pieniądze.
    >Ale to ciebie, "prostego klikacza polskiego internetu", zapewne niewiele

    Nie, mi (i milionom innych) strona ma się szybko ładować. Nie obchodzi mnie,
    że ktoś sobie coś bada (tak nawiasem mówiąc bez poinformowania kogokolwiek
    o tym). Skąd prosty klikacz ma wiedzieć, że istnienie jego ulubionej strony
    zależy od jakiegoś pieprznika, który się czasem ładuje w nieskończoność?

    Odblokuję gemiusy, gdy po pierwsze będą ładnie i szybko (tzn niezauważalnie)
    działać, a po drugie, gdy będzie to robione jawniej, a nie na zasadzie jakiegoś
    czajenia się (gemiusy są na takiej ilości stron, że gromadzą dane o mnie,
    po jakich stronach chodzę, w jakiej kolejności itd).

    Poza tym najważniejsze: to ja decyduję, jakie strony oglądam, jakie nie.
    Jak ktoś chce mieć miarodajne wyniki oglądalności, to niech sobie robi
    to tak, żeby nie zakłocało mojego komputera. Np. każdy portal sobie sam
    mierzy takie rzeczy - do tego służą m.in. kropka.onet.pl, dot.wp.pl czy też
    p.interia.pl. Ale w przypadku tych rzeczy jakoś mi to nie przeszkadza,
    a gemiusy mi namiętnie blokują przeglądarki.

    Jak firma gemius chce badać polski internet, to niech to robi porządnie
    i udolnie. Bo inaczej co bardziej świadomi ludzie będą blokować ich ruch.
    Wyobraźcie sobie, co by było, gdyby TPSA celem "polepszenia jakości usług"
    wprowadziła na swoich NS strefy hit.gemius.pl z odwołaniami do 127.0.0.1? :)

    --
    Grzegorz Janoszka
    www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

    Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
    nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

  • 16. Data: 2003-03-07 11:15:11
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako "Jaroslaw Zielinski" <j...@w...pl> w artykule
    <news:3E674D06.ED9E2E70@winter.pl> pisze:

> [...]
    > reklam będą coraz więcej ze swych treści udostępniać tylko za pieniądze.
    > Ale to ciebie, "prostego klikacza polskiego internetu", zapewne niewiele

    Myślę, że wkrótce Gemius dołączy do listy serwisów rozpoznawanych i
    usuwanych przez Ad-aware czy SpyBot Search&Destroy. Tyle mnie to obchodzi.
    Swoją drogą ze statystyk Gemiusa najciekawsza byłaby właśnie statystyka
    ilości blokad, na jakie ten serwis napotyka. Przedstawianie tylko pozytywnej
    strony jest największym zafałszowaniem, a taki właśnie zafałszowany obraz
    kreują marketingowcy.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (z->h w adresie z nagłówka)
    http://www.harbour.pl.eu.org/clipper/clipper_mini_fa

  • 17. Data: 2003-03-07 17:07:11
    Od: User Vatazhka <v...@l...localdomain>

    Jarek Zgoda napisał:
> [...]
    > który równie dobrze by się oglądało, jak i drukowało, niezależnie od
    > placformy? A moze nie mają na takie duperele czasu?

    AFAIR oni uznają PDF za format otwarty (w przeciwieństwie do PS).

  • 18. Data: 2003-03-07 17:07:19
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Jarek Zgoda <j...@u...gazeta.pl> wrote:
    > Może by adwokaci F&OSS zajeli się wymyślaniem odpowiedniego formatu,
    > który równie dobrze by się oglądało, jak i drukowało, niezależnie od
    > placformy? A moze nie mają na takie duperele czasu?

    DVI

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 19. Data: 2003-03-07 20:17:01
    Od: Jaroslaw Zielinski <j...@w...pl>

    Grzegorz Janoszka wrote:

> [...]
    > oglądam. A widzę masę gemiusów po tym, że mi przeglądarka zwisa na
    > kontaktach z hit.gemius.pl. A ja jako prosty człowiek pragnę miłości,

    A możesz podać mi przykłady takich stron i nazwę i wersję przeglądarki
    której używasz? Bo mi się nic tak katastrofalnego nie zdarzyło.

    Jarosław Zieliński

  • 20. Data: 2003-03-07 22:07:32
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Fri, 7 Mar 2003 20:17:01 +0000 (UTC) I had a dream that Jaroslaw Zielinski
    <j...@w...pl> wrote:
    >A możesz podać mi przykłady takich stron i nazwę i wersję przeglądarki
    >której używasz? Bo mi się nic tak katastrofalnego nie zdarzyło.

    Najprzeróżniejsze strony, choćby www.allegro.pl - tam gemius umieszczony
    w INNEJ sieci niż główna strona, jest pod KONIEC strony.
    Używam IE i najnowszej Mozilli (pod Linuxem).

    Choć proponuję EoT, bo ja nie zamierzam się męczyć na naprawianie tego
    badziewia, co to się wciska na wszystkie większe strony. W domu mam
    zablokowane gemiusy, więc nie zwracam na nie uwagi. Jednak czasem
    w jakiejś pracy nie mogę za bardzo ingerować w sieć i tam muszę wyczekiwać
    na te pieprzniki.