  • 11. Data: 2011-03-31 11:57:40
    Temat: Re: Czy do diesla TDCI można stosować olej
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-31, Sylwester Łazar <i...@a...pl> wrote:
    > Bzdura.
    > Nie podpada.

    Podpada.

    > Nie ma na świecie takiego prawa, które zabrania wytwarzać na własne potrzeby
    > materiałów pędnych.

    Ustawa o podatku akcyzowym i kodeks karno-skarbowy.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 12. Data: 2011-03-31 13:00:25
    Temat: Re: Czy do diesla TDCI można stosować olej "z pierwszego tłoczenia"?
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 30 Mar, 22:26, "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Tomek" <k...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:4d92ef29$0$2488$65785112@news.neostra
    da.pl...

    >     Ostatnim samochodem ktory byl produkowany i mozna bylo nim jezdzic bez
    > obaw na BIO to byl VW Caddy SDI, i skonczyli produkcje z koncem lata
    > zeszlego roku...
    >
    > Zasadniczo do SDI mozna bylo lac, do calej reszty juz nie bardzo.
    > Zreszta nawet za doplata 700 zl byla opcja przystosowania do BIO (ponoc inne
    > przewody paliwowe montowali, filtr i cos tam jeszcze aaaa naklejke na wlewie
    > paliwa Biodiesel :P)
    >
    > PZDr
    > Adam

    do mojego TDI 90KM (co prawda to już jego ostatnie podrygi, w
    poniedziałek jadę po nową katarynę) można było dokupić ten sam zestaw
    "dostosowujący" do bio. Szczerze walę to - jeździłem na biodieslu 3
    kolejne sezony, od końca marca do listopada i szczerze to niczego
    strasznego nie zauważyłem, nawet przelewów nie ruszałem !

    Pozdrawiam !

    PS:
    Na bio zrobiłem ze 60kkm.

  • 13. Data: 2011-03-31 13:20:35
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Ustawa o podatku akcyzowym i kodeks karno-skarbowy.
    >
    > Krzysiek Kiełczewski
    Który punkt o tym mówi, że nie można kupić nasion (+VAT) i zasiać na swojej
    działce rzepaku,
    potem go zebrać, wycisnąć i tym sposobem wyprodukować 5 litrów oleju
    rzepakowego,
    wlać go zbiornika swojego "diesla" ( z opłaconym podatkiem), przejechać 100
    km , kupić bilet (też z VATem)
    i wykapać się w basenie.

    Jeżeli jednak już ten punkt się odnajdzie i można by go było nagiąć do
    przedstawionej wyżej sytuacji,
    to proszę jeszcze o wskazanie z imienia i nazwiska urzędnika, który z
    kodeksu karno-skarbowego
    ukarał takiego "winowajcę" no i najlepiej głupca (nie lenia) , który by się
    bał, z tego powodu, zrobić to co opisałem.
    S.

  • 14. Data: 2011-03-31 13:51:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rzepakowego,
    > wlać go zbiornika swojego "diesla" ( z opłaconym podatkiem),

    Diesla z podatkiem, czy chodzi Ci o to, żeby podatek od paliw zapłacić w
    momencie wlewania oleju rzepakowego?
    To drugie jest jak najbardziej dozwolone, wlewając bez zapłaty podatku
    naruszasz ustawę.

  • 15. Data: 2011-03-31 14:25:53
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 31 Mar, 13:51, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Diesla z podatkiem, czy chodzi Ci o to, żeby podatek od paliw zapłacić w
    > momencie wlewania oleju rzepakowego?
    > To drugie jest jak najbardziej dozwolone, wlewając bez zapłaty podatku
    > naruszasz ustawę.

    Pokaż mi takiego urzędnika który jest w stanie to udowodnić ?
    Owszem na opałowy mają sposoby, ale na rzepakowy jeszcze takich
    sposobów nie wynaleźli ...

    Dzisiaj przechodziłem przez ulicę - przeleciał baleron kombiak, a za
    nim zaleciało czystym żywym rzepakowym :)
    nie no - bynajmniej nie biodieslem, bio jeszcze odróżniam od czystego
    rzepaku bo sam mam go w baku :)

  • 16. Data: 2011-03-31 16:05:36
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]

    nim zaleciało czystym żywym rzepakowym :)
    nie no - bynajmniej nie biodieslem, bio jeszcze odróżniam od czystego

    A wiesz co tak z ciekawosci, chodzi o CNG, jak sie odniesc do tankowania z
    wlasnej domowej instalacji. No bo mozna, mozna kupic kompresor i tankowac.
    Jak to sie ma do tych pierdol podatkowych ?

    PZDr
    Adam

  • 17. Data: 2011-03-31 16:08:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A wiesz co tak z ciekawosci, chodzi o CNG, jak sie odniesc do tankowania z
    > wlasnej domowej instalacji. No bo mozna, mozna kupic kompresor i tankowac.
    > Jak to sie ma do tych pierdol podatkowych ?

    Dokładnie tak samo jak lanie rzepaku czy opału.
    Nielegalne.
    Już nie wspominając o tym, że dodatkowo pewnie podpadasz pod jakiś paragraf
    o stwarzaniu zagrożenia.

  • 18. Data: 2011-03-31 18:43:17
    Temat: Re: Czy do diesla TDCI mo?na stosowaae olej "z pierwszego t?oczenia"?
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-30 14:23, Lewis pisze:

    > Więc skoro padają od zwykłej ropy to w czym problem :D Lać, cieszyć się
    > że taniej i czekać aż padnie ;)

    Padają od zwykłej ropy prawisz ??
    Mój braciszek kupił Mondeo 2005 rok z rzeczywistym przebiegiem 170kkm i
    jakoś wtryskiwacze ma w nim fabryczne, samochód kupiony w PL i
    użytkowany tylko w PL.
    Owszem może się zdarzyć że wtryski polecą wcześniej, ale to może być
    efektem zdychającej pompy wysokiego ciśnienia, i wydaje mi się, iż
    większość tych awarii dotyczy samochodów w których przebieg na liczniku
    to tylko wesoła twórczość najpierw turka w autohausie, a potem naszego
    rodzimego handlarzyny.

    Pozdrawiam !

  • 19. Data: 2011-03-31 19:43:25
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Czarek Daniluk* wrote in <news:in2av5$rot$1@news.onet.pl>:
    > Padają od zwykłej ropy prawisz ??
    > Mój braciszek kupił Mondeo 2005 rok z rzeczywistym przebiegiem 170kkm i
    > jakoś wtryskiwacze ma w nim fabryczne, samochód kupiony w PL i
    > użytkowany tylko w PL.

    Tak z ciekawosci. Te 170kkm to ma być dowod na niezawodnosc wtryskow?
    Poczekajmy az dobije drugie tyle i wtedy coś to powie.

    pozdr, rdx

  • 20. Data: 2011-04-01 15:15:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@w...pl> napisał w
    > Czy wtryskiwacze nie padną? Czy to nie jest za gęste?

    Ci co dawno temu stosowali w starszych silnikach montowali
    podgrzewacze, pewnie nie bez powodu.

    >A może jakaś mieszanka z denaturatem?

    A zmieszaj niewielka ilosc w szklance. Rzadsze ?

    J.